Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Nok en barnevogntest fra TV2 Hjelper deg

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-09, 21:59   #1
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Nok en barnevogntest fra TV2 Hjelper deg

Enda en gang gjennomfører TV2 Hjelper deg en test med vekt på sikkerhet. Men de testet også ting som funksjonalitet og pris.
Oppsummeringen av testen viste at Teutonia Mistral S ikke besto sikkerhetskravene, pga at håndtakfestet ble ødelagt. Phil&Ted besto heller ikke. Og det er her det begynner å bli litt komisk. Vogna strøk nemlig fordi den ikke tålte 40 kg belastning i setet! Oi, oi oi. Man bør altså tenke seg om før man tar med seg tenåringen sin på tur i den vogna, ja.
Av de andre vognene, besto alle sikkerhetskravene. Men bedømmingen av dem var jo interessant. Bugaboo bee hadde overraskende sneket seg med i en test av vanlige all-round-vogner, og fikk derfor ikke uventet kritikk for at den hadde lite bagasjeplass. De mente også at den burde få trekk for at setet ikke kunne vendes (!), mens OTH ikke fikk en slik anmerkning.
Emmaljunga vant.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 22:01   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en barnevogntest fra TV2 Hjelper deg

Oj, gikk jeg glipp av programmet med barnevogntester, min mor tipset meg nemlig om programmet. Så synd. :ironisk:

Gammel 19-03-09, 22:02   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Oj, gikk jeg glipp av programmet med barnevogntester, min mor tipset meg nemlig om programmet. Så synd. :ironisk:

Det hadde i alle fall en viss underholdningsverdi.

Gammel 19-03-09, 22:02   #4
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Så setet tåler ikke 40 kilo. Kriiiise.

Jeg tar alltid disse testene med en klype salt, men har inntrykk at mange sluker testresultatene helt ukritisk.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 22:03   #5
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 19-03-09, 22:04   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tåler ikke P&T over 40 kg? Pokker også, jeg hadde tenkt å ha den med som back up til halvmaraton. Fader, hva skal jeg nå gjøre?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 22:04   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Xplory´n knakk under testen for noen år siden. Lurer på om de kjørte tenåringstyngde da også jeg?

Gammel 19-03-09, 22:06   #8
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Tåler ikke P&T over 40 kg? Pokker også, jeg hadde tenkt å ha den med som back up til halvmaraton. Fader, hva skal jeg nå gjøre?

Handlevogn fra Ica?

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 22:08   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Travolta, her.

Handlevogn fra Ica?

Det er nok det tryggeste, også for barn.

Gammel 19-03-09, 22:09   #10
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Jeg trudde virkelig at det gikk an å snu sittedelen på Bee jeg, men er det håndtaket du drar over da eller??
Har da vitterlig sett denne vognen med sitte delen både mot og fra kjører av vogna...

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 22:10   #11
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Jeg trudde virkelig at det gikk an å snu sittedelen på Bee jeg, men er det håndtaket du drar over da eller??
Har da vitterlig sett denne vognen med sitte delen både mot og fra kjører av vogna...

Det går an å snu sittedelen på den, ja. Jeg tror de kanskje har blanda sammen den og OTH-en.

Gammel 19-03-09, 22:11   #12
Siwa

Siwa sin avatar

Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det går an å snu sittedelen på den, ja. Jeg tror de kanskje har blanda sammen den og OTH-en.

Der ser du.. De har dårlige tester, og de manger til og med info

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 22:16   #13
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg så det og måtte - synd de skal klare å kludre det til på den måten med å rote og gi feil fakta og legge vekt på litt merkelige ting. 40 kg ja ...

Gammel 19-03-09, 22:18   #14
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg humret litt av testen av P&T, ja. Humret ikke like mye over at vår vogn tydeligvis er er sjempefarlig. Jeg opplever den som stødig, men så feil kan man altså ta.

Gammel 19-03-09, 22:19   #15
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Travolta, her.

Handlevogn fra Ica?

Men ikke de fra extra leker for der stod det max 15kg hvis man skal sitte oppi det setet

Gammel 19-03-09, 22:22   #16
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Vogna bør jo tåle litt mer enn faktisk vekt på barnet. Tror nok en treåring nærmer seg 40 kg i det han stolt har klart å klatre opp selv og hopper ned i setet.

Ellers tror jeg ikke alt jeg hører/ser hverken der eller andre steder. Men testene er informative en sjelden gang, da.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 22:23   #17
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Fornøyd med P&T jeg da, og kommer til å bruke den selv etter denne test. Han sitter jo tross alt trygt i den til han nærmer seg ungdomsskole alder. Tipper vi er ferdig med vogn innen den tid.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 22:26   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

Vogna bør jo tåle litt mer enn faktisk vekt på barnet. Tror nok en treåring nærmer seg 40 kg i det han stolt har klart å klatre opp selv og hopper ned i setet.

Ellers tror jeg ikke alt jeg hører/ser hverken der eller andre steder. Men testene er informative en sjelden gang, da.

Han blir ikke tyngre om han hopper i setet, men det blir så klart en større belastning på det. Men min 4,5-åring har ikke passert 18 kg enda, og det er en god stund siden han vokste ut av setet. Jeg tror ikke risikoen er overhengende.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 22:32   #19
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Komisk.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 23:18   #20
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Litt på siden: En venn kappet nesten av seg fingeren når han åpnet P&T-vognen for litt over et år siden. Livsfarlig vogn i følge ham, men de aller fleste andre klarer vel å åpne den uten å skade seg vil jeg tro.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.