|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: Straffen til Josef FritzlJeg tror vi trenger å spekulere ut vonde straffer fordi vi føler at han skal ha en forståelse av hva han har gjort og på ett eller annet punkt få innsikt og føle anger. Det er ikke så rart det synes jeg. Jeg har funnet mye god terapi selv i å tenke på hva jeg hadde syntes hadde vært rimelig iforhold til en viss person. |
![]() |
![]() |
#2 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Straffen til Josef Fritzl
Men dette ville jo bere ha vore med på å rettferdigjere hans eigne handlingar. Å både teoretisk og praktisk halde seg på eit medmenneskleg og sivilisert nivå er jo ein føresetnad for at verda går framover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
This is normal!
|
Om Elisabeth (det er det hun heter?) Fritzl og barna fantaserer om vonde ting som kan ramme faren, kan jeg forstå det. Hva som er bra terapi og en god reaksjon for den som har blitt rammet av ondskap, er noe annet enn hva som er sivilisert oppførsel for oss andre. (Jeg har ingen fagkunnskap på dette feltet, så hva som er god terapi for den som blir rammet, vet jeg lite om altså.)
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
Det var en periode jeg fikk ut sinne ved å sette meg på sykkelen og tenke på hva jeg syntes han hadde fortjent. |
![]() |
![]() |
#5 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er en god tanke at man ikke skal bry seg om dem som mobber, men av erfaring synes jeg ikke dette fungerer i praksis. Barn må også lære å stå opp for seg selv og ikke la seg mobbe eller behandles dårlig av andre. Jeg var selv som barn livredd for å ta igjen, noe som endte med at jeg ble en hakkekylling som det var lett å gå løs på fordi jeg ikke forsvarte meg. De barna som tok igjen fikk som regel være i fred. Det handler om å stå opp for seg selv der og da. Det har ikke noe med hevn å gjøre, men å oppnå respekt og ikke gjøre seg til et offer.
![]() |
#6 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du må se sammenhengen jeg skrev det i. Det var en liten avsporing.
![]() |
|
|