Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Den store champagnetråden

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-09, 22:58   #21
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Den store champagnetråden

Jeg er veldig på bølgelengde med Benmurphy. Charlemagnes standardchampagne er veldig god. Årgangschampagnen deres er aldeles fantastisk og banker Moët & Chandon ned i støvlene. De store champagnehusene bruker enorme summer på reklame, og dette gjør varene deres uforholdsmessig dyre. Du gjør langt oftere gode champagnekjøp når du kjøper fra små produsenter.

I tillegg til Charlemagne, er dette mine favoritter:
Bollinger Special Cuvée: En av de kraftigste champagnene. Mangler noe eleganse, men jeg liker den veldig godt.
R & L Legras Cuvée St. Vincent 1996: I særklasse den beste jeg har smakt. Har absolutt alt - fylde, eleganse og nær evigvarende lengde.
R & L Legras Vieilles Vignes 1998: En billigere Legras, men veldig god. Smaksmessig et sted mellom Bollinger og Charlemagne.
Lanson Gold Label 1996: Aldri har en så god champagne vært solgt så billig i Norge. Finnes fremdeles i noen butikker rundt omkring i distiktene. Nesten helt utsolgt på østlandet.
Eric Rodez: Veldig kraftig, men en del syrligere enn Bollinger. Mange vil nok hevde at denne må ha mat. Jeg har kun drukket den til mat, og skal ikke protestere på det.
Franck Bonville Blac de Blanc 2002: Nok en matchampagne, men på den elegante siden.

Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 23:03   #22
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Deutz Brut Classic var den jeg hadde glemt navnet på. Billig og veldig god.

Taittinger hadde jeg glemt å nevne, den er super.

Kif: Jeg vet ikke hva Krug er. Men det hørtes ut som noe veldig fint. Dom Perignon har jeg aldri smakt, kanskje det kunne vært noe til 35-årsdagen? Nei, det var for lenge til. 31-årsdagen, tenker jeg vi sier.

I kveld fikk jeg servert noe, eh, Gueint. Guert. Gynt. Jaja. Den var god.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 23:15   #23
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Kif: Jeg vet ikke hva Krug er. Men det hørtes ut som noe veldig fint. Dom Perignon har jeg aldri smakt, kanskje det kunne vært noe til 35-årsdagen? Nei, det var for lenge til. 31-årsdagen, tenker jeg vi sier.

Jeg presser meg inn foran Kif. Krug er det helt store. Alle har hørt om Dom Perignon, men kvalitetsmessig når den ikke Krug til knærne. Har du planer om å kjøpe dyr champagne, kjøper du Krug. Ikke Dom Perignon. Krugs standardchampagne koster 1100 kroner - 100 mer enn Dom Perignon.

Det var forresten Krugs toppmodell Clos d'Ambonnay 1995 som ble stjålet fra Briskebypolet. 16999,-

Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 17:13   #24
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den Store Champagnetråden

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Hvis man skal handle på Vinmonopolet, så er denne god og gir mye for pengene: Charlemagne Blanc de Blancs Réserve, brut 276,90. Jeg syns den er veldig god til sushi.

Jeg drar frem denne tråden igjen, jeg. Selv er jeg veldig glad i musserende, men kjøper sjelden champagne. Det blir mest Prosecco og en og annen Cremant de Bourgougne.

I går fant jeg imidlertid ut at ovennevnte anbefaling fra Benmurphy også kommer i halvflasker. Veldig kjekt for små feiringer, og champagnen falt i smak. Takk for tips!

Gammel 14-02-09, 18:14   #25
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal feire bursdagen min neste fredag, og da blir det champagneservering. Men jeg spanderer ikke Krug på alle gjestene altså, det får jeg spare til alenefeiring med ektefellen. Jeg skal prøve noe nytt i år. Kanskje Piper som Scarlett og Missa her går god for? Den var altså ikke veldig dyr?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 18:43   #26
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Piper er fin og frisk, og såpass lite dyr at du kanskje til og med kan spandere på deg en testflaske før bursdagen!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 19:56   #27
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Er ikke veldig inn i Champagne verdenen, men vi har hatt en fra Pierre Peters som er veldig god.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 20:00   #28
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Denne er det:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 19:15   #29
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

No har eg endelig smakt Veuve Cliqout eller korleis det skrives, og var ikkje akkurat superbegeistra. Ved neste champagnekjøp skal eg ha med meg denne tråden på innerlomma.

Gammel 20-03-09, 19:32   #30
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man må være FP'er for å drikke champagne under finanskrisa.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 19:44   #31
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Denne må jo bare legges inn her:

http://www.tv3.no/content/blogcatego...&videoid=20063

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 15:26   #32
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 17:49   #33
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Charles de Cazanove, billig og god.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 17:51   #34
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Med solpudder på

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 21:00   #35
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Skrekken er at sønnen min blir en sånn.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 23:10   #36
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reiser snart til Champagne ...

Gammel 22-03-09, 23:16   #37
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Mr. Norway hadde forresten nå glemt hele champagneflasken; både som 30-årspresang og som frieri-fluid. Romance is officially dead.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:17.