|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Er det noen her som er misfornøyd med Reflex-dress?Har hatt tenkt å kjøpe Reima men den er jo så innihampen dyr! 1200 kr for en vårdress er MYE! Den blir jo ikke så mye brukt som en vinterdress. Spesielt slitesterk er den heller ikke.. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Live and let live
|
Sv: Er det noen her som er missfornøyd med Reflexdress?Jeg aner egentlig ikke hva jeg er. Vi tenkte som deg når storebror begynte på skolen. Han balte sånn med å få den på seg fordi det var to lag (uttagbar ulldress), så han tok heller bare på seg jakken han hadde på når han ble kjørt til skolen istedetfor. Så da endte vi opp med å kjøpe en ny reima etterpå, så ble det mye dyrere likevel.
|
|
|
#3 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det noen her som er missfornøyd med Reflexdress?Jeg har vært veldig fornøyd med vår-dressene fra reflex - ikke foret. Etter 2 barn blir de fortsatt ikke våte, selv etter at lillebror satt i vannet i sandkassa!
|
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Er det noen her som er misfornøyd med Reflex-dress?Vi bruker reflexdressene (den vanntette) som vårdress, og er fornøyde. Forøvrig så bruker barnehagen hos oss regnklær når det er skikkelig vått - Med reimadress har jeg nok ikke kommet til å hatt regnklær i tillegg, tenker jeg.
|
|
|
#5 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det noen her som er missfornøyd med Reflexdress?Vi er veldig fornøyd med Reflex på 4. året nå. Holder tett og er god å varm. Vi har den som er lik Troll, altså uttagbart ullfor. Da kan den brukes alle sesonger man trenger hel dress. Begge ungene har slik dress.
Det med to lag blir jo akkurat som Troll-dressen. Vi har aldri ulldressen festet, tar alltid på i to omganger. Men neste år når storesøster blir skolejente så blir det nok en ren vinterdress, for å gjøre det enklest og raskest å få på når det er friminutt.
|
|
|
#6 |
|
...
Sv: Er det noen her som er misfornøyd med Reflex-dress?
Trenger ikke regntøy i tillegg med Reflex heller. Den er like vanntett som ReimaTec.
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Er det noen her som er misfornøyd med Reflex-dress?Reima har vel større vannsøyle enn Reflex? Men det er jo ingenting som er bedre enn at den er vanntett! Tuppa har troll fra i vinter med utagbart for men den er jo overhode ikke vanntett så jeg tror nok jeg selger den og kjøper en ren vårdress i stedet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er det noen her som er misfornøyd med Reflex-dress?Hannah har vinterdress fra Reflex, og vi er veldig fornøyd! Hun kan se våt ut utvendig, men har aldri opplevd henne våt gjennom enda.
|
|
|
#9 |
|
Øyboer
Sv: Er det noen her som er misfornøyd med Reflex-dress?Vi har hatt reflex som eneste dress i barnehagen og han ble aldri våt. Men nå var han ikke så mye ute siden de små barna som oftest ikke er ute mer enn 1 time. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
...
ReimaTec og Troll garanterer vel for en høyere vannstråle ja. Men når produsenten sier vanntett så skal det bety vanntettt. Da gidder ikke jeg å sjekke vannsøyler. Uansett, vår erfaring er at Reflex virkelig holder tett.
|
|
|
#12 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Er det noen her som er misfornøyd med Reflex-dress?Reflex sine dresser ser veldig fort slitt ut, synes jeg - men altså: vi kommer til å kjøpe det til våren og vi altså!
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det noen her som er misfornøyd med Reflex-dress?Her i hus har reflexdressene holdt seg bedre enn Reimadressene, men de tåler mindre vann. Som erstatning for vanlig regntøy synes jeg ikke de holder, men vi er ellers veldig fornøyde med reflexdressene. Vi har aldri brukt ulldressen fastmontert inni. Vi har brukt ulldressen som separat plagg. Vår gamle impregnerte reflexdress er like vannfast som vår gamle impregnerte reimadress. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tittel og tittel....
|
¨
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Er det noen her som er misfornøyd med Reflex-dress?I forhold til kjøp av Reimadresser kan det lønne seg å være litt i forkant og handle når det er salg. Vi har 8 Reimadresser i hus i tillegg til Reimajakker og bukser og ingen av dem har vi betalt full pris for. Årets vårdress kjøpte vi med femti prosent avslag. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er det noen her som er misfornøyd med Reflex-dress?Den dressen jeg har ikke løst for. Den er lett, og Hannah foretrekker den foran Trolldressen. Forøvrig er Trolldressen MYE mer slitt.
|
|
|
#17 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er det noen her som er misfornøyd med Reflex-dress?Jeg syns Trolldressen fungerte strålende til en ett-to-treåring, da han ble større ble den veldig fort slitt og ikke vanntett mer. Veldig fin til de helt små siden den er så lett, men dessverre ikke så slitesterk... |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Er det noen her som er misfornøyd med Reflex-dress?Jeg var misfornøyd med passformen på den Reflexdressen vi hadde til storebror da han var mindre. Den var alt for smal for han. Det var en type med uttagbart ullfor. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Sikkert samme dress som det storebror har
|
|
|
|
#20 |
|
|
Det er dette jeg også har vært mest fornøyd med med Trolldressen. Vi har hatt Trolldress i str. 92 og jeg synes passformen var perfekt til vår gutt da han var i den alderen.
Det kommer veldig an på barnet.Jeg har likt passformen på Reflexdressene fordi de er litt smale. |
|
|
|
![]() |
|
|