Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hel eller todelt dress til jente, str 134

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-09, 11:18   #21
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134

Todelt skogstad. Tredjeklassingen vår har Skogstad bukse og jakke, og de er bortimot uslitelige og veldig rimelige i tillegg. Gode og varme og vanntette er de også. Pris husker jeg ikke, men jeg mener vi kjøpte snuppas klær på sportsavdelingen på Obs!.

Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 11:54   #22
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Seksåringen her i huset har vår/høst-sett fra Skogstad. Jakke og bukse. Det holder enda, etter to år.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 22:00   #23
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var innom Coop her, og de hadde kun Skogstad jakker (500 kr).
De hadde Helly Tech bukser, til 299 (399?). Er det en grei løsning? Eller stiller den i klasse regnbukse?

Gammel 21-03-09, 22:11   #24
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke funnet noen utebukse fra Skogstad som har strikk under beina, evt sånn snøfanger-greie, i størrelser over 6 år. Fikk beskjed om at det ikke finnes. Vu har en Skogstadbukse som bare har borrelåser nederst, og den funker ikke så godt.

Bortsett fra det er jeg superfornøyd med Skogstad. Det er helt vanntett, slitesterkt og billig. Har hatt mye fra Skogstad.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 22:23   #25
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kjøpte Skogstadbukser til halv pris på Obs i går. De har ikke strikk under, men det kan man jo fint sy på selv. (Det klarer til og med jeg )

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 22:24   #26
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Da har vi funnet frem vårjakka hennes, en PoP som jeg kjøpte til henne på Island. Råsa med sort i hetta.

Den er i 128 og mer enn stort nok, så da kanskje vi bare skulle kjøpt en sort bukse til den. 128 passer sikkert? Hun er 125 cm og ca 22 kg.

ReimaTec+, har de bukser? Hvilken pris?
Skogstad? Hvilken pris?
PoP? Hvilken pris?

Er noen av disse bedre enn andre?

POP har slitesterke og gode utebukser - jeg kjøpte nettopp nr tre Prisen er 549,- om jeg ikke husker feil. POP-buksene er ganske store så mi frøken på 7 år har faktisk str 116

Gammel 21-03-09, 23:10   #27
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Vi kjøpte Skogstadbukser til halv pris på Obs i går. De har ikke strikk under, men det kan man jo fint sy på selv. (Det klarer til og med jeg )

Ja, jeg har tenkt på det, men det er jo ikke så lett når buksene er vide nederst, vhis du skjønner. Altså helt rette i beina.

Gammel 21-03-09, 23:19   #28
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, jeg har tenkt på det, men det er jo ikke så lett når buksene er vide nederst, vhis du skjønner. Altså helt rette i beina.

Jeg mener bestemt jeg har gjort det med en annen bukse med stort hell før. Det blir nok sikkert bedre hvis det er strikk langs kanten i tillegg, men å sørge for at buksa/dressen ikke sklir opp, hjelper godt på.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 23:20   #29
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har storjentene heldress fra Skogstad, vinterbukse fra Skogstad og høst/vårbukse fra Skogstad.
1.klassingen min fikk Reimatec vinterbukse, men den så ut som ei hullete skurefille etter et par uker...

Dressen brukes hjemme, og det to-delte på skolen.

Gammel 21-03-09, 23:28   #30
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Dette her lurer jeg på også. Jenta mi begynner på skolen i høst og jeg kjenner at jeg ikke har lyst til å kjøpe ny Reimatec dress for siste våren i barnehagen dersom heldresser ikke brukes på skolen.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 23:32   #31
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Noba: Her går det mest i hele dresser. Ser de fleste i 1. og 2. klasse bruker det.
Vi har hatt både hel og todelt i vinter. Storesøster velger den hele, og skole/SFO foretrekker den hele og kom med oppfordring til å sende med de om man hadde.

(For en setning, ja.. )

Gammel 21-03-09, 23:33   #32
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Dette her lurer jeg på også. Jenta mi begynner på skolen i høst og jeg kjenner at jeg ikke har lyst til å kjøpe ny Reimatec dress for siste våren i barnehagen dersom heldresser ikke brukes på skolen.

Her bruker mange heldresser på skolen. Både i 1 og 2 klasse brukes det vårdresser av temmelig mange av elevene. Det går raskere å kle på seg en heldress enn genser og bukse, og man slipper at ungene lar buksa henge igjen og bare tar på jakka. Dress er kjekt!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 23:34   #33
Slettet bruker
Passiv

Standard

Snuppa har Skogstadbukse i størrelse 8 år. Den har innerfor som har strikk som slutter tett rundt beina. Hun har aldri hatt problemer med snø i skoene eller inn på innerklærne.

Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 23:35   #34
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Snuppa har Skogstadbukse i størrelse 8 år. Den har innerfor som har strikk som slutter tett rundt beina. Hun har aldri hatt problemer med snø i skoene eller inn på innerklærne.

Så det finnes altså? Ikke vinterbukse?

Gammel 21-03-09, 23:38   #35
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hmm. Jo det er vinterbukse.

Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 19:14   #36
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134.

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Jeg har i hvertfall lagt merke til at størrelse 134 er en grei størrelse å få tak i til halv pris. Reimatec for eksempel.

Hvor i all verden har du vært hen da???
Jeg har slitt med å i det hele tatt FINNE så store størrelser i dresser... Jentungen min ba nemlig tynt om å få hel dress i år likevel, da hun synes todelt er klump og pes og tar lengre tid enn å dra på en dress og løpe...

Gammel 22-03-09, 19:24   #37
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hel eller todelt dress til jente, str 134.

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Hvor i all verden har du vært hen da???
Jeg har slitt med å i det hele tatt FINNE så store størrelser i dresser... Jentungen min ba nemlig tynt om å få hel dress i år likevel, da hun synes todelt er klump og pes og tar lengre tid enn å dra på en dress og løpe...

Samme inntrykk har jeg. Vi fikk nettopp en Reimatec vårdress i str 134, og det var den eneste fargen de hadde igjen i den størrelsen i Tromsø. Og det var faktisk bare på en av tre butikker de hadde tatt inn den størrelsen fordi det nesten ikke er noen som kjøper heldress i så stor str.
Men klart, hvis noen tar inn mange og de nesten ikke blir solgt- ja da må man jo kunne finne dem å salg.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.