Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken hunderase burde vi satse på?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-09, 12:02   #21
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken hunderase burde vi satse på?

Jeg skal ikke fortelle deg at du skal velge samme hund som vi har, men føler meg forpliktet å fortelle om den likevel..

Her har vi en liten sjarmerende, til tider irriterende, høylytt, utrolig kosete, tøff dverg dachs. Han er en liten langhåret pølse, med ikke alt for stor bæsj.

http://photos-b.ak.fbcdn.net/photos-...057_441973.jpg

Gammel 23-03-09, 12:04   #22
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cavalier king charles spaniel ser helt nydelig ut og det jeg leser passer også bra til vår familie. Men det stod noe om at de ikke trives alene hjemme.
Hvordan gjør man det når man er på jobb da?
Vi bor såpass nært at vi KAN av og til dra hjem og lufte/hilse på men det er ikke noe vi kan basere oss på....

Gammel 23-03-09, 12:10   #23
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Tolleren er vel kjent for å være ganske sær (i likhet med Curly og Chesapeake Bay og i motsetning til Golden, Flat og Labrador)? Jeg ville ikke valgt denne som familiehund, men den er en super turkamerat og jakthund.

Det har jeg aldri hørt ihvertfall. Den er ganske lik i lynne som Flat'en.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 12:11   #24
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Cavalier king charles spaniel ser helt nydelig ut og det jeg leser passer også bra til vår familie. Men det stod noe om at de ikke trives alene hjemme.
Hvordan gjør man det når man er på jobb da?
Vi bor såpass nært at vi KAN av og til dra hjem og lufte/hilse på men det er ikke noe vi kan basere oss på....

Det der gjelder nok de fleste raser - ikke mange som trives med å være alene, desverre. Men det går fint når de vennes gradvis til det! En fantastisk rase som jeg har mange års erfaring med og anbefaler på det varmeste

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 12:15   #25
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ringt min mor...jeg har nemlig en uføretrygdet far som jeg kunne presset som hundelufter noen ganger i mnd i allefall...
Jeg må lese litt mer om denne. Ble litt forelsket nå ja.

Gammel 23-03-09, 12:25   #26
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ringt min mor...jeg har nemlig en uføretrygdet far som jeg kunne presset som hundelufter noen ganger i mnd i allefall...
Jeg må lese litt mer om denne. Ble litt forelsket nå ja.

Så flott! Kan sikkert anbefale et par oppdrettere om du vil etterhvert

When tomorrow comes
Gammel 23-03-09, 12:29   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forsøkte, men stoppet på spørsmål 1. Det var ingen mulighet for å krysse av for noe som lignet "familiehund, turkamerat"

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det sorterer vel under "Lydighet, aktivisering og moro".

I tillegg kanskje kløv og tur. Man kunne krysse av på fler. På neste side får amn mer detaljerte spørsmål om hvor mye man kommer til å aktivisere hunden.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 12:34   #28
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Så flott! Kan sikkert anbefale et par oppdrettere om du vil etterhvert

Ja, gjerne med en gang så jeg kan surfe litt?

Gammel 23-03-09, 12:35   #29
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Og er dette en hund som barn kan gå tisse-tur med? En 7-åring?
Jada, jeg spør litt blonde spørsmål, men det er fordi vi ikke kan så mye om det.

Gammel 23-03-09, 12:35   #30
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

I tillegg kanskje kløv og tur. Man kunne krysse av på fler. På neste side får amn mer detaljerte spørsmål om hvor mye man kommer til å aktivisere hunden.

Hva er kløv?

Gammel 23-03-09, 12:47   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er når hunden bærer sånn veske på ryggen.

Jeg tok den testen og fikk bekreftet min mistanke, det finnes ingen hund for meg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 12:50   #32
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Og er dette en hund som barn kan gå tisse-tur med? En 7-åring?
Jada, jeg spør litt blonde spørsmål, men det er fordi vi ikke kan så mye om det.

Skal se om jeg finner link til noen hjemmesider.

Joda, et barn kan nok gå på "tissetur" med denne rasen, men da på steder det er liten (eller helst ingen) sjanse for å treffe andre hunder. Jeg er ikke så glad i å la barn gå tur alene med hunder fordi så mye rart kan skje.

When tomorrow comes
Gammel 23-03-09, 12:55   #33
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Hva med Jack Russell Terrier?

Den er super tøff, men vet ikke noe spesielt om den. Kan det være en fin familiehund?? Noen som vet?

Dette er valp, :Smelt:

Som voksen, tøff fyr.

Sist redigert av Grøten : 23-03-09 kl 13:01.
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 12:56   #34
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den testen er veldig bra, og treffer perfekt på hvordan type hund jeg både burde og vil ha.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 12:57   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jack Russell er en stor hund i lite format, og krever en ganske erfaren hånd. Synes jeg. Hvis ikke kan den bli en liten bølle.

Gammel 23-03-09, 13:02   #36
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jack Russell er en stor hund i lite format, og krever en ganske erfaren hånd. Synes jeg. Hvis ikke kan den bli en liten bølle.

Ja okay. Har bare sett den, så takk for tipset.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 13:02   #37
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Helt enig. Jeg har stor sans for denne rasen, men den krever erfaring.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 13:09   #38
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du sikker på at dere vet nok til at dere bør skaffe hund? Ikke for å være vanskelig eller slem altså, men hvis man kjøper et dyr som krever såpass mye oppfølging, tid og stell som hunder faktisk gjør, bør man være sikker på at man kan klare det.

Dyrebeskyttelsen skriver:

Sitat:

Urealistiske forventninger og mangel på kunnskap hos nybakte hundeeiere fører til at mange hunder havner til omplassering eller avlivning.
Det å være hundeeier medfører ansvar. Ansvar for at hunden ikke skader seg selv eller andre. Ansvar for at hunden gis mulighet til å leve et tilfredsstillende liv. For at både hunden og mennesket skal kunne trives sammen, trenger hunden aktivisering og trening. Hunden er et flokkdyr, og har et stort behov for samvær med både mennesker og andre hunder. En lydig og godt sosialisert hund er en hund som kan gis større frihet. Den får bedre muligheter til å være løs, være med på besøk, turer, reiser osv. Den har dermed bedre forutsetninger for å trives.

Hvis du i tillegg egentlig er hundehater (som du skriver i første innlegg), er det ikke sikkert at hund passer for dere. Har dere passet hunder for andre over lengre perioder?

Gammel 23-03-09, 13:16   #39
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Du har fått mange gode forslag. Jeg anbefaler West Highland White Terrier. En skikkelig tøffing av en liten hund, som samtidig er veldig glad i barn. Ingen typisk enmannshund, den knytter seg til alle. Går gjerne lange turer, men kan også nøye seg med relativt lite mosjon. Meget robust og tilpasningsdyktig. Rolig inne, aktiv ute. Ikke la deg skremme av at det er en terrier-type. Den er ingen gneldrehund og har ikke hissig gemytt. Se opp for useriøse oppdrettere!

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 13:34   #40
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Idefix!

Svar

Emneord
ansvarlig hundehold, hund

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:13.