Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken hunderase burde vi satse på?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-09, 13:38   #41
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken hunderase burde vi satse på?

Opprinnelig lagt inn av iana, her.

Du har fått mange gode forslag. Jeg anbefaler West Highland White Terrier. En skikkelig tøffing av en liten hund, som samtidig er veldig glad i barn. Ingen typisk enmannshund, den knytter seg til alle. Går gjerne lange turer, men kan også nøye seg med relativt lite mosjon. Meget robust og tilpasningsdyktig. Rolig inne, aktiv ute. Ikke la deg skremme av at det er en terrier-type. Den er ingen gneldrehund og har ikke hissig gemytt. Se opp for useriøse oppdrettere!

Den så jo bare nydelig ut......

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 13:38   #42
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Er du sikker på at dere vet nok til at dere bør skaffe hund? Ikke for å være vanskelig eller slem altså, men hvis man kjøper et dyr som krever såpass mye oppfølging, tid og stell som hunder faktisk gjør, bør man være sikker på at man kan klare det.

Dyrebeskyttelsen skriver:

Hvis du i tillegg egentlig er hundehater (som du skriver i første innlegg), er det ikke sikkert at hund passer for dere. Har dere passet hunder for andre over lengre perioder?

En gang må man jo lære. Og vi må selvsagt lese oss opp på så mye som mulig før vi anskaffer et dyr. Vi visste ikke så mye om barn og barneoppdragelse heller da vi ble gravide.
Jeg er helt sikker på at vi har kapasiteten, men det er jo litt derfor denne tråden er her også - for å høre litt fra andre.
Vi har ikke passet hunder for andre før nei, og ingen av oss har hatt hund hjemme i oppveksten, men vi har vennepar med hund og man må selvsagt diskutere og vurdere frem og tilbake.
Og når jeg skriver at jeg er "hundehater" så skriver det seg til uoppdragne hunder, folk som ikke plukker opp drit etter seg og hjem som lukter kraftig hund idet man kommer inn (det må jo gå ann å unngå så langt som mulig)

Som sagt, kun på vurdering dette.

Takker for innspill og tar gjerne imot flere.

Gammel 23-03-09, 13:50   #43
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Vi har ikke passet hunder for andre før nei, og ingen av oss har hatt hund hjemme i oppveksten, men vi har vennepar med hund og man må selvsagt diskutere og vurdere frem og tilbake.

Kanskje dere kan spørre pent om å få være hundepassere for "vennehunder"? Gjerne forskjellige hunder. Det er ikke alt man kan lese seg til.

Gammel 23-03-09, 14:07   #44
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Kanskje dere kan spørre pent om å få være hundepassere for "vennehunder"? Gjerne forskjellige hunder. Det er ikke alt man kan lese seg til.

Nå spør jeg bare av nysgjerrighet, men syns du man bør låne en baby av noen før man blir gravid også?

Men takk for tips, vi skal se om vi finner en å låne.
De vi kjenner best har bare en enorm boxer som ungene mine er livredde.

Gammel 23-03-09, 14:07   #45
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Nei man bruker ikke låne seg en baby før man velger å ha barn men dette blir noe helt annet.
Med bakgrunn i at dere ikke har noen erfaring så burde dere låne dere en hund for en periode? Eller bli fosterfamilie for noen som driver med omplassering av hunder?
Kanskje gå et kurs om hvordan det er å ha hund? Iallefall etter anskaffelse så er det lurt å gå diverse kurs. Valpekurs mm.
En hund krever utrolig mye og ikke alle hunder liker seg alene selv med god trening, og ikke alle hunder går godt sammen med små barn. Vi trodde vår hund likte seg alene ( Han var aldri så mange timer alene) men etter diverse lydopptak hørte vi at han hyperventilerte og peste hele tiden. Helt grusomt å høre på.
Å ha barn og hund er et stort ansvar og med barn får en ofte andre små barn på besøk. Du nevnte om 7 åringen kunne gå tissetur med hunden. Vi lot vår 7 åring gå litt med hunden men hadde dem da under oppsyn hele tiden. Plutselig kan dem treffe på andre mindre barn som kan gjøre ting som skremmer hunden eller de kan treffe på løse hunder.
Mange danner seg en forestiilling om den søte hunden og om hvor flott det er å ha hund, og nekter å se at dette er et levende vesen som fortjener all oppmerksomhet en kan gi dem.
Det kan også være lurt å alliere seg med andre i familien som evnt kan passe hunden om dere trenger litt avlasting eller skal på ferie.
Mange hunder trives ikke på kennel hvor de ofte må stå i i store bur med andre hunder ved siden av seg. Kan virke skremmende på endel hunder. Derfor har det her i byen hvor jeg bor startet opp et tilbud hvor man kan få la hunden sin komme til et privat hjem med erfarne hundeeiere som vier tiden sin kun til din hund.
Ta dere god tid ved valg av rase og gjerne ta med dere noem med erfaring når dere skal hilse på hos oppdretter.
Lykke til om dere velger å bli hundeeiere.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 14:14   #46
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Aussie - Australian Shepard.
Og tipset om å låne hund en periode før annskaffelse, er veldig lurt.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 14:20   #47
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er stor forskjell på hund og barn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 14:21   #48
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Takk for mange flotte innspill.
Vi er fullt inneforstått med at det ikke er noen "løp og kjøp"-sak dette.

Gammel 23-03-09, 14:22   #49
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har en Bichon Havanis. Den er utrolig familevennlig og er kjent for å ha et godt gemytt.
Her er lille snuppa våres.

Gammel 23-03-09, 14:24   #50
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå spør jeg bare av nysgjerrighet, men syns du man bør låne en baby av noen før man blir gravid også?

Jeg synes det er en viss forskjell på å låne en liten baby og en voksen hund. Jeg tror dessuten de færreste hundeeiere ville låne bort en valp over flere dager til noen som ikke var veldig tett på familien. Å låne en voksen hund er praktisk mulig, og det er en fin måte å få innblikk i hvordan det faktisk er å være hundeeier.

Gammel 23-03-09, 14:31   #51
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Takk for mange flotte innspill.
Vi er fullt inneforstått med at det ikke er noen "løp og kjøp"-sak dette.

Det har jeg skjønt utifra at du søker råd her Men dessverre er ikke alle som deg/dere. Har sett så altfor mange eksempler på at mange totalt er uforberedt over hvilket ansvar det er. Ikke bare ansvaret ovenfor hunden men også ovenfor andre mennesker.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 14:35   #52
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Barna sendes i bhg og har tilsyn. Barn kan være med nesten over alt. Nesten hvem som helt vil passe et barn.
En hund må ofte være mye alene, noe den ikke liker. Hunder kan ikke være med så mange steder, blir i all fall ofte mer styr som med ferier/fly/lange bilturere osv. Og langt i fra alle som vil passe en hund.
Barn er vi skapt for å ta oss av, selv om det skal sies at ikke alle som får barn er like egnet. Har man først fått barn følger det enn resten av livet. I et normalt familieliv.
En hund tar man til seg, vi er ikke skapt for å ha husdyr, ergo alle passer ikke til å ha det. Man kan gi den vekk, men synes når man har valgt å få hund, så må det følges opp.
Jeg er oppvokst med hund, elsker hunder, men har ikke selv i dag.
Jeg kan si det sånn, det er et liv med hund og et liv uten.

Tenk godt på hva dere vil før dere tar en evt avgjørelse. Det er ofte en større jobb en man tror.
Å låne hund er nok vel og bra, bare husk at det meste man gjør i livet er hyggelig et par dager, men er det like hyggelig hver dag, resten av livet??

Lykke til med valget, tror uansett hva dere velger at dere vil bli fornøyde!!

Gammel 23-03-09, 14:44   #53
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lykke til med valget, jeg syns det er bra dere gjør mange undersøkelser på forhånd. Jeg syns for øvrig ikke sammenlikningen din med å få baby er særlig god. De aller fleste har vært borti babyer før de får barn, gjennom småsøsken, barnepass, venner osv. De fleste vet mer om hvordan en baby fungerer og krever enn det man nødvendigvis vet om en hund, hvis man ikke har vokst opp med en. Det er også annerledes å ta seg av et eget menneskebarn og en hund.

Du spør også om syvåringen kan gå småturer med hunden alene, det ville jeg ikke anbefale. Hun bør ikke ha ansvaret hvis de f.eks. møter en annen hund som går til angrep, eller et barn som overfaller hunden. Hunden vil ikke nødvendigvis se på 7-åringen som en autoritetsperson, og kan lett overse hennes kommandoer.

Man må ta med i vurderingen at det plutselig blir vanskelig å reise på utenlandsferier - ikke alle venner er overstrømmende glade for å bli spurt om å passe en hund i en ukes tid, og ikke alle hunder passer på kennel (spesielt ikke når de blir gamle).

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 15:55   #54
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde hund, hun døde for 2 år siden. Det jeg syntes var mest slitsomt var dårlig samvittighet. Syntes alltid jeg burde gått lengre turer, kost mer, tatt meg mer av henne. Denne dårlige samvittigheten kom først og fremst etter at vi fikk barn.

Det viktigste å tenke på, synes jeg, er om man har tid og ork til tre turer om dagen: før jobb, rett etter jobb, og på kvelden. Jeg husker at jeg syntes det var et stressmoment å skulle skynde seg hjem fra jobb for å lufte hunden, samtidig som man skulle lage mat, ha lavt blodsukker, være mamma og så videre.

Det er klart, endel hunder nøyer seg sikkert med en luftetur i hagen for å tisse og bæsje, men sånn hadde ikke vi det - hunden ville ikke gjøre noe i hagen - "man skiter ikke i eget reir" eller noe sånt.

Når det er sagt, gir en hund masse positivt også, for all del!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 17:26   #55
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du Myrsnipa, jeg lurte på hvor aktive dere hadde tenkt å være med hunden? Det har veldig mye å si for hvilken rase der bør og kan velge
Er det snakk om en luftetur for dagen, eller ut på tur 30 min om morgenen og 1-2 timer hver kveld? Skal dere gå lange turer i helgene? Har dere tenkt å gå hvalpekurs? Vyer om dressurskurs, eller kanskje bruke hunden til aktiviteter som lydighet, jakt, bruks, eller agility? Tenker dere at barna skal lufte den i stor grad (som ikke er så veldig optimalt, for å si det mildt)?

Flere av de rasene som er foreslått er utmerkede hunder med litt trening både fysisk og mentalt innabords, men kan få fullstendig brakkefeber og noia om de ikke får tatt seg ut litt. Noen bikkjer blir regelrett grinete eller problematiske av å kjede seg.
Osv.
Så hva dere har tenkt å bruke den til har utrolig mye å si...

Sist redigert av m^2 : 23-03-09 kl 18:38.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 18:12   #56
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mange av de rasene du har fått foreslått her synes jeg er altfor krevende til det det virker som dere ønsker, aussie og jack russel feks.
Cavalier king charles spaniel er en søt og uproblematisk hund som jeg tror gjør lite vesen av seg. Du som "hundehater" vil jeg tro fort kan bli sliten av en som gjør mye av seg.
Ellers anbefaler jeg også rasevelgeren. Om du sitter fast på første spørsmål så trykk utstilling og gå videre.

Gammel 23-03-09, 18:36   #57
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Mange av de rasene du har fått foreslått her synes jeg er altfor krevende til det det virker som dere ønsker, aussie og jack russel feks.
Cavalier king charles spaniel er en søt og uproblematisk hund som jeg tror gjør lite vesen av seg. Du som "hundehater" vil jeg tro fort kan bli sliten av en som gjør mye av seg.
Ellers anbefaler jeg også rasevelgeren. Om du sitter fast på første spørsmål så trykk utstilling og gå videre.

Jack Russel, det var ikke en anbefaling altså. Bare jeg som lurte på om det kunne være en familie hund!! Det svarte flere på lengre ned, at det var en fin familiehund om du hadde god erfaring med hund.
Altså IKKE en anbefaling!!!

Gammel 23-03-09, 21:59   #58
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Rasevelgeren på canis er kjempefin.

Av de anbefalingene som har kommet i tråden hadde jeg valgt wheaten eller den hvite terrieren (husker ikke navnet).
Wheaten er en fantastisk hund, med god pels som ikke røyter.
Jeg har vokst opp med hunder, og har først som voksen fått en hund som ikke røyter. Jeg skal aldri mer ha hunder som røyter for å si det slik.
Jeg synes det er befriende å slippe å finne hundehår over alt, ja virkelig over alt, i senga, i de rene klærne, i smørpakken, i kopper og glass osv.
Det finnes mange flotte raser som har sine pluss og minussider, dere må bare finne ut hva som er plusser og minuser for dere.
Små hunder har feks ofte problemer med tenner.
Store hunder kan ha trøbbel med ledd og hjerte. osv.
Så altså, rasevelgeren på canis, lese seg opp på plusser og minuser til aktuelle raser og kontakte oppdrettere.
Hund på prøve er og veldig lurt. Da får man kjenne på hvor bundet man virkelig blir, men samtidig hvor mye kos det er med hund.
Lykke til med valget!

Gammel 23-03-09, 22:04   #59
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Du Myrsnipa, jeg lurte på hvor aktive dere hadde tenkt å være med hunden? Det har veldig mye å si for hvilken rase der bør og kan velge
Er det snakk om en luftetur for dagen, eller ut på tur 30 min om morgenen og 1-2 timer hver kveld? Skal dere gå lange turer i helgene? Har dere tenkt å gå hvalpekurs? Vyer om dressurskurs, eller kanskje bruke hunden til aktiviteter som lydighet, jakt, bruks, eller agility? Tenker dere at barna skal lufte den i stor grad (som ikke er så veldig optimalt, for å si det mildt)?

Flere av de rasene som er foreslått er utmerkede hunder med litt trening både fysisk og mentalt innabords, men kan få fullstendig brakkefeber og noia om de ikke får tatt seg ut litt. Noen bikkjer blir regelrett grinete eller problematiske av å kjede seg.
Osv.
Så hva dere har tenkt å bruke den til har utrolig mye å si...

Ja, du spør godt. Vi har først og fremst tenkt at hunden skal være turkamerat og familievenn. Det betyr at vi har kapasitet til kjapp lufting om morgen og ettermiddag og lang tur om kvelden. Jeg har en søster som ville elske å ta den på tur, samt en barnløs venninne som jobber på dyreklinikk og som også vil låne hunden til turer av og til.
I tillegg til min far da, som jeg akter å overtale til å ta den litt på dagtid.
Vi er en turfamilie, så i helgene vil den alltid være ute på tur flere timer, dog ikke løpende oppover et fjell sammenhengende. Vi har jo to barn på 3 og 6. Vi har også hytte på en øy som familien min eier, der kan den trimme mye, også sammen med min mann som går endel i fjellet.
Nei, jeg ser ikke for meg at det er ungene som skal gå tur med den. Overhodet ikke. Jeg bare spurte om en 7-åring kunne lufte den for tissing mens vi f.eks lager middag.
Vi går gjerne valpekurs og jeg har en tendens til å engasjere meg i ting jeg går inn for, så du skal ikke se bort ifra at vi gjør mer ut av hundeeierskapet enn jeg ser for meg nå.

Gammel 23-03-09, 22:10   #60
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Noen som vet om Cavalieren røyter mye?

Emneord
ansvarlig hundehold, hund

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.