|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hybrid- eller terrengsykkel?Jeg skal kjøpe meg ny sykkel, men er usikker på om jeg skal velge hybrid eller terrengsykkel. Planen er å bruke sykkelen til trening, både på asfalt og på grusveier i tillegg til sykkelturer med ungene
|
|
|
#2 |
|
med tunga på styret
Sv: Hybrid- eller terrengsykkel?Jeg har en hybrid og er fornøyd med den, men sykler mest på asfalt. Men den er ikke god i ulent terreng. Skal du sykle mye i terrenget så hadde jeg fått for en med dempegaffel, gjerne en som kan sperres. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hybrid- eller terrengsykkel?Hvor ulendt "terreng" mener du? Bare grusveier? I såfall hadde jeg gått for hybriden, evt en vanlig bysykkel. Jeg har syklet i Oslo-marka med min bysykkel, og det går helt fint. Fordelen med en lett sykkel som ruller lett på asfalt oppveier helt klart ulempene man eventuelt opplever på grusveier i marka. Tar forbehold om skikkelig dyp grus, da.
|
|
|
#4 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hybrid- eller terrengsykkel?Jeg har samme bruksområde som deg og valgte terreng. Veldig fornøyd med valget.
|
|
|
#5 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hybrid- eller terrengsykkel?Jeg ville valgt en hybrid, men ikke av den typen med de aller tynneste hjulene. De er mest egnet på asfalt. En hybrid med grove dekk og dempegaffel funker veldig fint på grus også og triller mye bedre på asfalt enn en terrengsykkel. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
blid
Sv: Hybrid- eller terrengsykkel?
Niks - 7-åringen må ta seg fram for egen maskin
|
|
|
#8 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Hybrid- eller terrengsykkel?Terreng men med dekk med liten rullemotstand ville jeg valgt. Slicks/semislicks. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Permakulturell
|
Det kan jeg skrive under på - det er stor forskjell på rammer og sittekomfort generelt, egenhendig erfart da jeg skulle kjøpe sykkel i fjor. Jeg endte opp med en DBS logic (hybrid med smale dekk) og er superfornøyd med den. Den brukes vesentlig på asfalt, og er godt brukt allerede (sykler til jobben).
|
|
|
#10 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hybrid- eller terrengsykkel?Hvor skal du sykle mest? Terreng på asfalt er håpløst, så hvis du skal sykle hver dag til jobb på asfalt f eks, ville jeg definitivt gått for hybrid. Er selv veldig fornøyd med min. Jeg har også DBS Logic, Eia.
|
|
|
|
#11 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Signerer!
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Hybrid- eller terrengsykkel?Jeg sykler racer. Den er ikke helt noe å skryte av på grusvei, men til gjengjeld så kul på asfalt at man ikke får lyst til å sykle på noe annet. |
|
|
|
#13 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Tereng med sliks midt på dekket og så mønster påsiden. da blir det ikke så tungt å sykle på asvalt med den å man har feste i skogen
|
|
|
|
#14 |
|
trøtt
|
Sv: Hybrid- eller terrengsykkel?Hybridsykkel har jeg også, sykler mest på asfalt og er veldig fornøyd. Anbefaler Hank sport, der kan de sine saker og har veldig gode sykler.
|
|
|
#15 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Veldig fornøyd med min hybrid.
|
![]() |
|