Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken hunderase burde vi satse på?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-09, 22:15   #61
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hunderase burde vi satse på?

Erfaringsmessig er ikke folk så interessert i å passe hunden når det kommer til stykket.
Dere har sikkert tenkt igjennom dette grundig, men det er viktig å gå mange runder med seg selv. Det er tidkrevende, den kan ikke tas med over alt, man må "alltid" dra rett hjem etter jobb, den blåser i om hele familien ligger rett ut i sykdom, helgeturer og ferier må planlegges etter om hunden kan være med eller ikke. Det er mye jobb med hund, men veldig mye glede også.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 22:15   #62
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har i hvert fall lang nok pels til at den må stelles ofte. (Ting setter seg fast.)

Om det er så at dere evt. kommer til å ville bruke hunden til et eller annet, f.eks. agility, så bør du finne en hund som har litt vett mellom ørene.
Ikke en fuglehund (f.eks. settere), for der er det fullstendig gjennomtrekk.

Gammel 23-03-09, 22:17   #63
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hva betyr det å være forvert for en hund?

Gammel 23-03-09, 22:19   #64
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Og hva betyr det å være forvert for en hund?

Fant ut av det.

Gammel 23-03-09, 22:20   #65
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Erfaringsmessig er ikke folk så interessert i å passe hunden når det kommer til stykket.
Dere har sikkert tenkt igjennom dette grundig, men det er viktig å gå mange runder med seg selv. Det er tidkrevende, den kan ikke tas med over alt, man må "alltid" dra rett hjem etter jobb, den blåser i om hele familien ligger rett ut i sykdom, helgeturer og ferier må planlegges etter om hunden kan være med eller ikke. Det er mye jobb med hund, men veldig mye glede også.

Nei, det skjønner jeg veldig godt.
Akkurat søsteren min er jeg riiiiiiiiiiimelig sikker på vil følge opp da men..

Gammel 23-03-09, 22:26   #66
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Shetland sheepdog er vakker, klok og familievennlig.
http://www.canis.no/oppdretter/rasep...raseid=34&rv=1
http://www.nssk.no/

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 22:27   #67
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Cavalieren røyter - ikke mer enn andre raser, men røyter - det gjør den Krever noe pelsstell, men stellet er enkelt.

Har lett etter linker til noen hjemmesider til deg, men no luck so far. Sjekker litt til...

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 22:28   #68
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Ikke en fuglehund (f.eks. settere), for der er det fullstendig gjennomtrekk.

Så sant, så sant

When tomorrow comes
Gammel 23-03-09, 22:28   #69
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen som vet om Cavalieren røyter mye?

Jeg synes ikke den røyter overdrevent mye, men den trenger en del pelsstell.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 22:30   #70
Skvetten
Passiv

Standard

Vâstgøtspets!

Fantastiske hunder, skikkelig artige krabater med et stabilt lynne, små nok til å være enkle å håndtere samtidig nok store til at far i huset har fått seg bikkje.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_7291.jpg (179,0 KB, 11 visninger)
Filtype: jpg IMG_7991 (Small).JPG (46,5 KB, 8 visninger)
  Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 22:30   #71
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Her:

http://www.magic-charm.com/

Flinke, seriøse folk som har mange nydelige hunder.

Og her:

http://www.bestmate.no/ Foreldrene mine har en alldeles nydelig liten frøken herfra

When tomorrow comes
Gammel 23-03-09, 22:33   #72
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde en japansk spisshund for noen år siden når ungene var mindre. Den var helt nydelig og veldig snill og passe stor. Nå kunne ungene fint gått tissetur med den. Den har selvrensende pels så den kommer veldig høyt opp på såkalte allergivennlige hunder-liste. Hun ville være med oss overalt og riktig forgudet ungene.

Gammel 23-03-09, 22:41   #73
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Vi hadde en japansk spisshund for noen år siden når ungene var mindre. Den var helt nydelig og veldig snill og passe stor. Nå kunne ungene fint gått tissetur med den. Den har selvrensende pels så den kommer veldig høyt opp på såkalte allergivennlige hunder-liste. Hun ville være med oss overalt og riktig forgudet ungene.

Jeg har også god erfaring med J.spisshund, passe stor og en herlig hund!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 22:50   #74
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Vâstgøtspets!

Fantastiske hunder, skikkelig artige krabater med et stabilt lynne, små nok til å være enkle å håndtere samtidig nok store til at far i huset har fått seg bikkje.

Jeg som trodde at dyret var streetmix og så er han av edel rase?
Men stor nok til at far i huset føler han har fått seg bikkje? :fniser: Nuvel.
Aktiv nok tenker jeg vi sier.
Forøvrig ganske enig, herlig rase! Men de røyter, mye, mener jeg å huske fra den gang jeg var hundevakt.

Gammel 23-03-09, 23:03   #75
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

En valp bør ikke være for lenge alene hjemme. Den skal jo også bli stueren. Vi anskaffet vår første hund da sønnen vår var 10 år. Vi fikk hunden tidlig på sommeren og han passet den i ferien på dagtid. Han hadde få timer på skolen i den tiden da skolen begynte, og tok seg av hunden da han kom hjem.
Jeg vil aldri ha anskaffet en hund som måtte være hjemme alene hele dagen. Du bør absolutt ha noen til å lufte den midt på dagen.

Gammel 23-03-09, 23:05   #76
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg som trodde at dyret var streetmix og så er han av edel rase?
Men stor nok til at far i huset føler han har fått seg bikkje? :fniser: Nuvel.
Aktiv nok tenker jeg vi sier.
Forøvrig ganske enig, herlig rase! Men de røyter, mye, mener jeg å huske fra den gang jeg var hundevakt.

Meget edel om jeg må be! Det er ikke mange av disse her til lands.
Joda, han er det, så det så. Han er jo ingen pinglehund eller dollehund da.
Røyter de? Hmmm, jeg som trodde det var gulvet som slapp lo. :fått litt å gruble på nå:

Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 23:09   #77
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg vil aldri ha anskaffet en hund som måtte være hjemme alene hele dagen. Du bør absolutt ha noen til å lufte den midt på dagen.

Er alle enige i dette?
Vi har ikke mulighet til lufting hver eneste dag nei, men som sagt - vi kan gjøre avtaler med min far som er uføretrygdet om å gå tur med h*n enkelte dager.
Og vi kaaaan dra hjem fra jobb og lufte i lunsjen innimellom. I en begynnerfase hver dag.
Vi tenker at anskaffelsen av hunden må skje når man har ferie uansett.

Kan dette med ensomhet på dagtid løses av å ha to hunder? (bare spør-har ikke tatt heeeelt av. )

Gammel 23-03-09, 23:27   #78
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Meget edel om jeg må be! Det er ikke mange av disse her til lands.
Joda, han er det, så det så. Han er jo ingen pinglehund eller dollehund da.
Røyter de? Hmmm, jeg som trodde det var gulvet som slapp lo. :fått litt å gruble på nå:

Neida ingen pingle, men han er ikke stor.
Og ja, jeg finner enda hår etter ham i klærne mine.

Er alle enige i dette?
Vi har ikke mulighet til lufting hver eneste dag nei, men som sagt - vi kan gjøre avtaler med min far som er uføretrygdet om å gå tur med h*n enkelte dager.
Og vi kaaaan dra hjem fra jobb og lufte i lunsjen innimellom. I en begynnerfase hver dag.
Vi tenker at anskaffelsen av hunden må skje når man har ferie uansett.

Kan dette med ensomhet på dagtid løses av å ha to hunder? (bare spør-har ikke tatt heeeelt av. )

Vår hund klarer seg fint alene hjemme mens vi er på jobb, i starten var det mye rasering av leiligheten og slikt fordi han kjedet seg, men det roet seg når de verste valpenykkene forsvant.
Dog var vi hjemme med ham helt til han var skikkelig stueren og trygg på oss.
Ensomhet på dagtid blir mye hva en legger opp til selv, vi laget aktiviteter til hunden (gjemte godbiter i forskjellige ting osv) slik at han skulle føle han var nyttig når han var alene. Jeg ville nok ikke skaffet meg to hunder sånn umiddelbart, de kan ha godt selskap i hverandre, men jeg vet og om de som finner på en masse ugagn når de er to.

Gammel 23-03-09, 23:30   #79
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Og ja, i starten bodde han i buret sitt på natten og når han var alene hjemme. Det gikk veldig bra helt til han ble for stor og lodden. Så utvidet vi til kun stuen (med tilgang på mat og vann) før han fikk være i hele leiligheten.
Og vi gjemte godbiter kun på steder det var lov å gå, og inni leker/esker og lignende som klart kunne identifiseres som hans. Vi fikk tips av dressør om dette siden han tok knekken på omtrent alt vi hadde av blomster og pynteting en periode.

Gammel 23-03-09, 23:35   #80
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Vi har aldri hatt hundene våre i bur inne. Jeg synes lite om det.

Emneord
ansvarlig hundehold, hund

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.