|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
This is normal!
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?
Jeg kan nå meddele at bunaden min har hatt en vokseperiode og at den faktisk passer! Jeg ser fram til en 17. mai da jeg både kan puste og spise! Kanskje til og med samtidig!
![]() |
![]() |
#42 |
ekstremt trøtt
|
Så bra.
![]() |
#44 |
intro
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Jeg har arvet en bunad som i utgangspunktet var altfor stor. Sydamen var åpenbart så glad for å kunne sy inn en bunad for én gangs skyld at hun tok litt hardt i. "Ungdommen nå til dags tåler ikke trange klær," sa hun, og knep inn et par cm ekstra i midjen på 31-årige Bluen. Siden den tid har jeg fått to barn, og selv om jeg veier det samme, er visst ikke kroppen helt identisk, gitt. At puppene er hovedproblemet, er jo for så vidt bare hyggelig - om enn forbigående.
![]() |
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Jeg fikk bunaden til konfirmasjonen for 12 år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Fra jeg var 15 til jeg ble gravid som 24-åring holdt den seg stabil mens vokste jeg inn i den. Etter poden ble født fikk jeg den sydd ut til dåpen, og siden har den jo bare vokst. Nå har jeg levert den inn til omsying igjen.
![]() |
![]() |
#47 |
This is normal!
|
Det er forbigående ja.
![]() |
![]() |
#48 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Jeg har fått fiksa på bunaden min flere ganger siden eh... 1992. Sist gang var i 2007, og jeg antar den skal sitte fint i år. Litt laus i front, men. Mormor er sånn bunaddame, så hun ordner alt. I år vil også storesøster for første gang ha familiebarnebunaden vår på seg. :superstolt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Jo min har krympet ca akkurat en bunadstøl på beltet. Måtte kjøpe en til plutselig. Merkelig fenomen ...
![]() |
#50 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Nei, har aldri sydd den ut etter konfirmasjonen for 15 år siden. Har tålt 2 svangerskap også. Har heller ikke lagt den ned på høyden. Jeg fikk bunaden på meg i barnedåpen 11 uker etter fødselen med begge to. Det er litt kjekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Min mors bunad krympet vist veldig i skapet et år, så den ble plutselig min gitt...
![]() |
#53 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Jeg har ikke sjekket den på en stund, men tror nok heller den har vokst siden den er laget til meg 20 kg tyngre.
![]() |
#54 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Får inderlig ikke håpe det, for jeg prøver den aldri. Bare legger den klar til 17.mai og lar det stå til.
![]() |
![]() |
#55 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Kanskje det er tida for å sjekke slikt nå, så kan man kanskje lufte den litt for å gjøre den større igjen til 17. mai? |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Passiv
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Min har krympet noe helt forskrekkelig. Det er igrunnen en ganske ustabil bunad, altså. |
![]() |
![]() |
#57 |
Passiv
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Jeg lurer på hva søren som skjer i klesskapet mitt. Den har krympet enda mer. |
![]() |
![]() |
#58 |
Passiv
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Her i huset er det ikke bare bunader som krymper heller. :skjønneringenting: |
![]() |
![]() |
#59 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Nei, den krymper ikke. Dessuten har jeg nål og tråd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Protonterapeut
|
Jeg vet at det er en ett år gammel kommentar, men jeg svarer lell.
![]() |
|
|