Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er 42 stor størrelse på klær?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-09, 15:42   #81
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Er 42 stor størrelse på klær?

42 er et perfekt tall. Og jeg synes det er en finfin størrelse.

Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 22:39   #82
kharadra
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
kharadra er litt kul
Standard

.....

Sist redigert av kharadra : 15-08-09 kl 18:19.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 22:43   #83
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av kharadra, her.

Har kjedebutikkene egne stormoteavdelinger for menn forresten?

Det finnes iallfall stor-mann-butikker.
Det virker som det er større aksept for menn å være store sett både fra menn og kvinners side.

Kvinner vil være små og nette og menn store og sterke.

Gammel 23-03-09, 22:45   #84
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke spesielt lett for store/høye menn å finne klær heller. Utvalget er temmelig begrenset.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 22:47   #85
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Man skal være stor, men ikke for stor.
Det skal visst ikke være lett.

Gammel 23-03-09, 23:05   #86
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Hva med å skåle for den størrelsen vi er alle som en, enten vi er sånn eller slik?

Hva om vi bare drikker? :enkel: (Akkurat i dag hadde jeg vært glad for litt champagne. Veid meg skulle jeg også ha gjort, men vekta ligger under noe skittentøy som er kastet opp på, så jeg får ta det en annen dag. )

Gammel 24-03-09, 00:05   #87
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hva om vi bare drikker? :enkel: (Akkurat i dag hadde jeg vært glad for litt champagne. Veid meg skulle jeg også ha gjort, men vekta ligger under noe skittentøy som er kastet opp på, så jeg får ta det en annen dag. )

Hørte jeg flatfyll?
Jeg stiller med eller uten vekt, selvsagt i feil størrelse og alt for smal-feit-bolle-trille-stilkete-alt-for-stor-liten (stryk det som ikke passer). Ellers kan jeg anbefale null veiing før og etter innsjekk til flatfylla, et desperat stort og deilig dagen-derpå-måltid uten dårlig samvittighet. Dersom du lokaliserer den som mener at alle kvinner som ikke er sånn eller slik er flotte, ja send den til Skvetten så skal jeg fint karknøfle idioten i vaskemaskinen.

Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 00:14   #88
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

For meg er 42 litt større enn "normalen", som er 40 for meg. 42 for meg er kjempeflott, og et mål sånn generelt. Det er ikke en "stor størrelse".

42 synes også å være en veldig vanlig str, som raskt blir utsolgt.

Jeg legger dog merke til at hva som er 42 et sted tilsvarer XL andre steder. Så hva som tilsvarer en størrelse varierer nok fra produsent til produsent, og fra ulike land.

Jeg kjøper nå 42 på Lindex og Kappahl, men har nok måttet ha 44 på H&M. Jeg er 1,69 m.

Nå vet jeg ikke hvor høy du er, men hvis du la på deg 20 kg og da passet 42, så var du nok ganske avmagra i utgangspunktet. Så da var det nok ikke str 42 som det var noe feil med, men kanskje de øynene som så i speilet?

Jeg er 159 høy.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 07:41   #89
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Hørte jeg flatfyll?

Nei, bare omgangssyke. Det er litt bedre enn flatfyll, tross alt, blant annet er spyinga jevnere fordelt på alle og ikke bare meg.

Neida, men seriøst. Vekt, eller rettere sagt kropp, er vanskelig. På den ene siden kan man ikke hindre andre i å ha en negativ oppfatning av kroppen sin, på den andre siden, blir personlige utsagn lett oppfattet som generelle og allmenngyldige.

Gammel 24-03-09, 08:20   #90
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

42 er bitte liten størrelse. I mitt hode.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 08:23   #91
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

dette er mitt første svar i tråden.

Nei, i de fleste butkker er 42 en størrelse som jeg kaller normal pluss. Altså passer til en ganske normal kvinnekropp med litt former.

Og noen ganger er det ikke stort i det hele tatt, f.eks om du går på Vero Moda eller Bik Bok.

Jeg har akkurat slanket meg inn i 42-bukser fra Mexx som er et merke jeg liker godt å bruke. Der prøvde jeg en haug med bukser på salget. Alle som en passet meg (og for en som har gått ned noen kg og såpasser inn i 42 så er det rett og slett en stor ting at bukser i det hele tatt passer)

Så fant jeg en til etterpå. Nei, jeg gidder ikke prøve den, jeg tar den, alle de andre har jo passa.

Og det mangler 10 cm på å få igjen knappen. Så 42 trenger slettes ikke være stort.

Gammel 24-03-09, 08:47   #92
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ja, det er jeg helt med på, og jeg var ingen stor fan av Avelonias kommentar heller, men den fikk jo allerede pepper av noen andre.

Den komentaren gikk på meg selv og ingen andre, skjønner ikke hvorfor dere tar sånn på vei.

Gammel 24-03-09, 09:09   #93
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kropp er jo veldig individuelt, vi har jo hver vår liksom, og hvert vårt syn på det. Og jeg må innrømme at engang jeg gikk ned i vekt (jeg er bitte lita) så fortsatte jeg å se den lille tykke damen i speilet i et år minst etterpå. Nå er den lille tykke damen tilbake igjen (hvis noen har behov for å legge på seg sett inn en hormonstav). Og jeg strever fælt for å gå ned i vekt og for å finne klær. Bukser går greit, men overdeler, jeg har av alle idiotiske ting i verden fått de puppene jeg alltid har ønsket meg, og så, ja så får jeg søren ta meg ikke på noen topper lenger. Armene er for tykke, puppene er for store. Jeg er hellig overbevist om at klær sys til modeller som er 1,78 høye og 52 kilo tunge, og alt over eller under er bare "utvidet". (fordomsfull og litt sur på alt som heter klesbutikker. )

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 09:11   #94
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Umiddelbart tenker jeg på 42 som en relativt stor størrelse, som L. Høyden til personen vil imidlertid avgjøre om jeg ser på 42 en stor eller normal størrelse i hvert enkelt tilfelle.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 09:17   #95
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Den komentaren gikk på meg selv og ingen andre, skjønner ikke hvorfor dere tar sånn på vei.

Les Irmas innlegg, du!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 09:22   #96
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Så synes jeg dere kan komentere de andre som mener det samme som meg, for så langt jeg kan se er det ikke bare jeg som mener det.
Så fordi jeg mener det om min egen kropp, så finner andre det støtene.
For en snodig gjeng.

Gammel 24-03-09, 09:33   #97
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Så synes jeg dere kan komentere de andre som mener det samme som meg, for så langt jeg kan se er det ikke bare jeg som mener det.
Så fordi jeg mener det om min egen kropp, så finner andre det støtene.
For en snodig gjeng.

Jeg hadde også sett diger ut hvis jeg måtte bruke str. 42. Fordi jeg har en kroppsform og høyde (160-162) som passer inn i mindre størrelser. Andre kan ha fasonger som gjør at de ser slanke ut i 42. Folk er ulike.

Synes ikke kommentarene dine er ufine, overskrifta er jo formet som et spørsmål og da er det greit å gi ærlige svar.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 09:42   #98
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Kropp er jo veldig individuelt, vi har jo hver vår liksom, og hvert vårt syn på det. Og jeg må innrømme at engang jeg gikk ned i vekt (jeg er bitte lita) så fortsatte jeg å se den lille tykke damen i speilet i et år minst etterpå. Nå er den lille tykke damen tilbake igjen (hvis noen har behov for å legge på seg sett inn en hormonstav). Og jeg strever fælt for å gå ned i vekt og for å finne klær. Bukser går greit, men overdeler, jeg har av alle idiotiske ting i verden fått de puppene jeg alltid har ønsket meg, og så, ja så får jeg søren ta meg ikke på noen topper lenger. Armene er for tykke, puppene er for store. Jeg er hellig overbevist om at klær sys til modeller som er 1,78 høye og 52 kilo tunge, og alt over eller under er bare "utvidet". (fordomsfull og litt sur på alt som heter klesbutikker. )

yes der sa du det.

De starter på str 36 med giraffben, og så utvider de derfra. Men det er ikke sånn at en på str 42 er proporsjonalt større enn en med str 36, det er gjerne enkelte steder forskjellene er større.

Og så til lave hofter. Det er jo fint når man har den kroppen du beskrev og en paddeflat mage. Men i str 42 så har de fleste kanskje litt lovehandles, kanskje ikke akkurat 6-pack, selv om man i bunn og grunn har en ganske OK kropp.

(det er forresten det jeg liker med nesten alle buksene til Mexx, at de passer min litt formfullendte bakende - vi snakker deig og ikke 'stor' rompe som jennifer lopez altså. )

Gammel 24-03-09, 12:51   #99
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Jeg er hellig overbevist om at klær sys til modeller som er 1,78 høye og 52 kilo tunge, og alt over eller under er bare "utvidet".

Det er vel ganske nær sannheten.

Fordelen med gode "stormote" merker er at det ikke bare er oppskalert men faktisk laget for større kropper, og da henger det bedre også.

Sist redigert av Maz : 24-03-09 kl 22:55.
Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 13:38   #100
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

42 er en helt normal størrelse.

Klær er ikke sydd til folk som er høye og slanke og har lange ben. Ikke klær i butikker jeg har råd til å handle i ihvertfall. Det er kjipt å måtte betale 1000+ kr for ei ny bukse, når det er mange fine å få tak i langt rimeligere på kjedebutikkene. Synes jeg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.