|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Alle har rett til å få barn (nrk.no)
Jovisst mener man mer. Så lenge staten fortsetter å gi metadon/subutex til den gravide, så menes det ganske mye mer.
![]() |
#2 |
Sviiisj!!
|
Dette skjønte jeg ikke. Kan du utdype? Jeg tolket sitatet i Rus innlegg dithen at LAR-representanten mener at kvinner som går på LAR ikke kan nektes å bli/være gravide, og at det er en realitet man må forholde seg til. Altså at man ikke kan tvangs-sterilisere eller tvangs-abortere for å forhindre at fostre blir født med abstinens-syndrom og potensielle senskader.
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
Ingen kan nektes å bli gravide, nei. Men man kan nekte å gi dem medikamenter på statens regning som i verste fall medfører døden for barnet de bærer på.
![]() |
|
|