Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Familiebilder på veggen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-09, 08:40   #41
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Familiebilder på veggen?

Jeg synes familiebilder er flott. Vi har bryllupsbilder og bilder av ungene i stua oppe og snart får vi hengt opp igjen alle andre familiebilder i kjellerstua.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 08:43   #42
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LimboLine, her.

Gammel tråd, men..

Dere som har familiebilder; har dere forskjellige bilder i forskjellige størrelser og rammer?
Jeg trenger sårt inspirasjon. Vil gjerne henge opp bilder av mine kjære og nære, men så vil jeg ha litt "system" i det.

Jeg har familiebilder på veggen over trappen, det er et salig kaos av størrelser og rammer, men jeg synes det er fint likevel. Det er ikke noe annet på den veggen. Skulle jeg hatt det i stuen, hadde jeg nok hatt større krav til ensartethet.

Kjempeforstørrelser av barnebilder og bryllupsbilder er jeg lite begeistret for.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 08:44   #43
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har svarthvitt bilder av besteforeldre og noen av oldeforeldrene våre i trappeoppgangen. På stua har vi et fotografbilde av hver unge på veggen og noen mindre som står i bokhylla. Ja, også har vi brudebildet vårt som henger litt bortgjemt i en krok. Har noen andre bilder også som vi fremdeles ikke har hengt opp, vet ikke helt hvor vi skal ha dem.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 10:44   #44
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Vi hører nok til sjeldenheten med at vi ikke har ett eneste fotografi på veggene, men det er ikke så veldig bevisst egentlig. Vi kommer begge fra hjem der det heller ikke var bilder på veggene så det blir lissom aldri gjort noe med.

Gammel 27-03-09, 11:01   #45
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akkurat fått meg et stort familiebilde på veggen i stua. Synes det er fint jeg. Så har vi brudebilde på veggen i stua, og noen til av ungene. Skal få ordnet meg en fin bildevegg i gangen også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 11:11   #46
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Et bilde av Lillemor står i en vinduspost. Dessuten har jeg litt lyst til å ta et fint bilde av barna og henge opp i en liten forstørrelse på en vegg i stua. Brudebilde har vi ikke, men jeg vurderer å henge opp et vanlig 10x15-forstørrelse på medisinskapet på badet, sammen med en Tommy og Tigern-stripe. Det er da noe.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 09:54   #47
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Vi har bilder av ungene stående på et bord i stua. Ellers har vi noen bilder i trappeoppgangen. Brudebildene har prydet kommodeskuffen på soverommet i mange mange år.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 10:03   #48
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke så altfor mange bilder på veggen enda, det har liksom kommet i skyggen av alt annet. Men når vi flytter har jeg store planer om å lage meg en familievegg - i trappen eller et annet passende sted.

Gammel 29-03-09, 10:37   #49
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, det har vi ikke. Jeg kunne dog tenkt meg å forstørre noen bilder og gjøre dem om til svart/hvitt for å henge på veggen.
Tradisjonelle familiebilder er jeg ingen fan av, men synes det er ok når det er gjort litt utav dem, slik at de blir litt kulere. Kunst, lizzom.

Gammel 29-03-09, 11:21   #50
Left
Passiv

Standard

Vi har bare et stort bilde av gutta, med nøytral sort ramme på.
Skal også ha prosjekt trappeoppgang senere, for har masse kule, gamle bilder av oldeforeldre osv - kunne blitt stilig med et slags "slektstre".

Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 13:52   #51
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har "familiebildevegg". Det er få av bildene som har lik ramme, ingen har lik størrelse og de ter en salig blanding av sort-hvitt og fargebilder. Veggen er "i gangen" utenfor kjøkkenet og er det første man ser når man tar de fem trinnene opp fra "yttergangen".

Bildene som henger der er barnebilder av meg og Luren, konfirmasjonsbilder av oss, bilder av Stesønn, av våre tante- og onkelunger og barnekunst. Deriblant mine utskeielser med maling da jeg gikk på skolen. Ingen av bildene bidrar derfor til at veggen får en helhet, men siden de er hengt opp som en diger gruppe der avstand og linjer er beholdt mellom enkeltbildene så blir det likevel en helhet.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 14:01   #52
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg holder på å lage en familievegg i trappegangen. Det tar bare så lang tid.

Jeg har også en plan. Ikke i selve oppgangen, men når man går opp trappa så er det en vegg rett frem når man kommer opp, og der tenkte jeg ha familiebilder. En gang.
Jeg har lyst ha svart ramme på alle bilder.

Enn så lenge har jeg kun bilde av Hannah, tatt til fotograf da hun var 1,5 år. Skal få opp av Peder til høsten. Det henger på loftstua. Bryllupsbildet av meg og gubben er tatt ned.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 14:11   #53
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får litt hetta av mennesker på veggen, så her blir ikke slike bilder hengt opp.

Gammel 29-03-09, 14:18   #54
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har en vegg mellom kjøkkenet og stuen hvor vi har hengt opp et sett med portretter fra barna. Str. 20x30.
Har planer om å gå til fotograf og ta et familiebilde nå når gutta vokser litt til.. et sort-hvitt bilde kanskje.
Hadde vi hatt mer veggplass ville jeg hatt en skikkelig familievegg med bilder av fettere, besteforeldre..

Gammel 29-03-09, 14:21   #55
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har tenkt på å ha en liten familievegg, men har aldri kommet så langt. Her er det ingen fotografier på veggene.

Gammel 30-03-09, 21:45   #56
Noras mamma
Aktiv

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Noras mamma er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Jeg skal også ha en familiebildevegg. Når jeg bare får somlet meg til det.

Samme her. Er jo så koselig

Gammel 31-03-09, 08:28   #57
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Det eneste vi har, er et lite inrammet bilde av barna i vindusposten på stua Jeg er ikke så begeistret for familiebilder på veggene, da må det eventuellt være kun av barna.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.