|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan bruker du olje?Hvilken olje er best til å steke i? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvordan bruker du olje?Jeg steker minst mulig i olje siden umettet fett ikke tåler så sterke temperaturer. Steker helst i meierismør eller kokosfett. Men til enkelte ting MÅ man bare bruke olje synes jeg, å woke i smør blir liksom ikke helt det samme. Kokosfett går an, men jeg bruker kaldpresset olivenolje til steking da, så får det bare være. Det er ikke så ofte jeg gjør det, så det går som sagt mest i smør og kokosfett (oftest smør). Til baking blir det som regel smør, men kreves det olje (kan som regel erstattes med smør uansett) bruker jeg smakløs rapsolje. Må innrømme at jeg har brukt soyaolje i bakst også, selv om den ikke er så bra, men nå er jo ikke akkurat kaker så sunne heller.
|
|
|
#3 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Hvordan bruker du olje?HVa med solsikkeolje, linfrøolje, maisolje osv, hva kan man bruke det til? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: Hvordan bruker du olje?Jeg er også interessert og lærevillig. Var på vei til å starte en tråd, men fant denne. Kan ikke den få nytt liv og flere tips fra erfarne matlagere?
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan bruker du olje?Jeg heller den utover drømmeprinsen og masserer ham foran peisen. :jippi - fredag: |
|
|
|
#7 |
|
Fluctuat nec mergitur
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan bruker du olje?Jeg bruker olivenolje eller peanøttolje til steking, kun peanøttolje til woking. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Fluctuat nec mergitur
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan bruker du olje?Heh – jeg tenkte å skrive at rapsolje egner seg som spermievennlig glidemiddel når man prøver å bli gravid, men droppet det. Det kunne jeg jo bare gjort, ser jeg. Sist redigert av Mistral : 04-06-18 kl 01:13. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan bruker du olje?
Seff. Er vi på FP eller er vi på FP? Er det fredag eller ikke lizzom? |
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvordan bruker du olje?Rapsolje: Steking
|
|
|
#14 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hvordan bruker du olje?Solsikkeolje og rapsolje brukes en del her i heimen, også olivenolje.
|
|
|
#15 |
|
Superaktiv
![]() ![]() |
Flott oversikt, takker.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
1) Du har helt rett.
|
|
|
#17 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hvordan bruker du olje?Bruker solsikkeolje og peanøttolje til steking, solsikkeolje til baking, (bruker også soyamargain til baking) olivenolje til steking/surring på lav temperatur. I salater og til dressinger bruker jeg olivenolje eller 50/50 oliven- og gresskarolje. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan bruker du olje?Vi steker og friterer i rapsolje, baker med rapsolje eller soyaolje og benytter olivenolje i salater, dressinger og på pasta.
|
|
|
#20 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvordan bruker du olje?Jeg steker i solsikkeolje eller rapsolje.
|
![]() |
|
|