|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Skal du slukke lyset lørdag? | |||
Selvsagt!
|
|
93 | 57,41% |
Tja, kanskje?
|
|
31 | 19,14% |
Nei, er mørkredd
|
|
10 | 6,17% |
Å hoppsideisi!
|
|
34 | 20,99% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 162. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Earth Hour 2009Vi skal skru av alle lys vi kan. Begge barna er avhengig av nattlampe for å få sove, så de må være på, men det er bare to små lamper, alt annet skal skrus av.
|
|
|
#22 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Earth Hour 2009Vi skal ikke være med på det, satt foresten å leste på nettet at hvis alle skrudde av lyst og istedenfor tente stearinlys, så ble det mere forurensning og mere skadelig for miljøet en vanlig lys |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Earth Hour 2009Er det sant?
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Earth Hour 2009Kan sku av lyset, men må ha på tven eller dataen. Blir for kjedelig å sitte alene i mørket en time uten underholdning. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Earth Hour 2009
Jeg fant den dette var det som sto på www.yr.no |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Earth Hour 2009Som symbolsk handlig er det kanskje ok, men jeg har mer tro på sparing hver dag. Slike symbolmarkeringer er kanskje mest for å skaffe seg selv god samvittighet?
|
|
|
#28 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Earth Hour 2009
helt enig, jeg vil heller tenke miljø i hverdagen |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Sv: Earth Hour 2009Vi sparer strøm hver dag. Men det er ikke noe problem å skru av plantelysene. Tv-en og pc-en blir nok stående på. |
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Earth Hour 2009Nei, vi skal kose oss med Korslaget.
|
|
|
#31 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Earth Hour 2009Har ikke bestemt oss helt enda, er vel 1.5 time igjen. Kjenner jeg oss selv rett så blir det nok til at vi bare lar det vær. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Earth Hour 2009Vi er generelt veldig flinke til å slå av lys i rom hvor vi ikke er. Det skal vi selvfølgelig gjøre i kveld også. Gutta får ha på lysene på rommet sitt og om noe er på tv'en så skal vi nok se på det (Tvilsomt, lørdag er en elendig tv-dag).
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Sv: Earth Hour 2009Jeg svarte selvsagt, men sannheten er at jeg hadde fortrengt hele greia før Eldstemann minnet meg på det og samtidig forklarte hvor viktig det er at vi også bli med. :trøtt: |
|
|
|
#34 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Earth Hour 2009Ja, vi er med, og jeg ser på det som en symbolsk handling, ikke som energisparing den timen.
|
|
|
|
#37 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Earth Hour 2009Vi skal på kino, vi. Lights off.
|
|
|
#39 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Earth Hour 2009Nei, ikke noe utover det vi gjør til vanlig. Gidder ikke sitte musestille så de bevegelsessensorstyrte lampene ikke registrer at vi er der. Jeg mener absolutt at vi gjør mer for miljøet ved å ha byttet ut til superisolerte vinduer i huset, og ha bevegelsesstyrte lys der vi har trengt nye enn å sitte i mørket i en time. Neste steg blir å legge ekstra isolasjon når vi må skifte kledning på sørveggen. Vi tar det litt etter litt, men skal nok få et miljøvennlig hus til slutt. Så sitter jeg heller her med lyset og PC'en på.
|
![]() |
|
|