Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan tenker du når du skriver et innlegg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-09, 01:47   #1
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan tenker du når du skriver et innlegg?

Da tenker jeg på språket og om jeg skriver slik at folk forstår meg. Jeg har en tendens til å trykke for lett på tastene, slik at enkelte bokstaver forsvinner. Det kan da se ut som om jeg har skrivefeil, noe jeg håper jeg ikke har.

Ellers prøver jeg å skrive riktig norsk, og ikke sms-språk.

I tillegg leser jeg korrektur etter å ha sendt innlegget, og oppdager som regel flere feil

Tenker dere over dette når dere skriver?

Gammel 29-03-09, 01:53   #2
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan tenker du når du skriver et innlegg?

Ja jeg tenker over det når jeg skriver.
Jeg prøver å formulere meg så godt jeg kan, og irriterer meg over at jeg ikke alltid får til de formuleringene jeg egentlig vil ha. Hjernen fungerer liksom ikke helt som den skal i ammetåka.
Av og til så sletter jeg heller innlegg fremfor å poste fordi jeg ikke helt får sagt det jeg egentlig vil si.

Gammel 29-03-09, 03:02   #3
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker ikke noe spesielt. :dom:

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 03:02   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Ja jeg tenker over det når jeg skriver.
Jeg prøver å formulere meg så godt jeg kan, og irriterer meg over at jeg ikke alltid får til de formuleringene jeg egentlig vil ha. Hjernen fungerer liksom ikke helt som den skal i ammetåka.
Av og til så sletter jeg heller innlegg fremfor å poste fordi jeg ikke helt får sagt det jeg egentlig vil si.

Samme her. Og jeg leser alltid over innlegget etterpå og MÅ endre på det om jeg ser noen skrivefeil. Undrer meg stadig over at folk poster innlegg med 20 slurvefeil (det er noen brukere her inne som er veldig fæle på det) uten å endre leifene etterpå.

Gammel 29-03-09, 03:34   #5
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Samme her. Og jeg leser alltid over innlegget etterpå og MÅ endre på det om jeg ser noen skrivefeil. Undrer meg stadig over at folk poster innlegg med 20 slurvefeil (det er noen brukere her inne som er veldig fæle på det) uten å endre leifene etterpå.

Jeg er fæl til å glemme å redigere.

Gammel 29-03-09, 09:38   #6
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Jeg prøver å skrive slik at det er lett å få med seg det jeg skriver. Endrer ofte setningene mens jeg skriver innlegget.
Ser etter skrivefeil og korrigerer om jeg ser noen. Likevel kan det selvsagt skje at det er feil jeg ikke får med meg, men håper det ikke er så mange.

Gammel 29-03-09, 09:46   #7
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jada, jeg redigerer og pynter som bare det før jeg poster.
Ofte ender jeg opp med å slette hele innlegget, for jo mer jeg ser på det jeg har skrevet, jo teitere ser det ut.

Gammel 29-03-09, 09:47   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg er fæl til å glemme å redigere.

Er du? Men dine innlegg lyser ikke av slurvefeil heller, kan ikke huske å ha sett noe til det. Sikkert fordi du er flink til å se over innleggene dine før du poster dem. Det hender jo at jeg glemmer det selv, og på noen fora går det ikke an å redigere innleggene etter kort tid, og oppdager jeg en leif senere da, gidder jeg jo ikke å sende PM til admin for å høre om de kan endre innlegget osv.

Gammel 29-03-09, 10:00   #9
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg laptop med svært kranglete tastatur.
Nødt å lese igjennom før jeg poster, ikke alltid jeg greier å fange opp alt, men da er jeg som regel innom igjen ikke lenge etter. Akk så slitsomt. Skriver mange innlegg som aldri blir postet fordi de er for rotete.

Sist redigert av Blåbær : 29-03-09 kl 10:06.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 10:08   #10
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skriver som jeg tenker, rimelig kaotisk. Så går jeg over og ser om det virker fornuftig, og gjør det ikke det så endrer jeg litt på innlegget før jeg trykker på sendknappen. Det er sjelden jeg skriver et innlegg uten å poste det, som oftest er det bare når jeg er sur eller provosert og besinner meg i siste øyeblikk.

Gammel 29-03-09, 10:58   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skriver ofte innlegg jeg ikke poster. Jeg ender opp med å tenke at det ikke er verdt det.

Ellers liker jeg ikke å la innlegg med skrivefeil jeg selv oppdager får stå og jeg omformulerer ofte flere ganger for å være sikker på å bli forstått.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 11:02   #12
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg skriver som jeg tenker, rimelig kaotisk. Så går jeg over og ser om det virker fornuftig, og gjør det ikke det så endrer jeg litt på innlegget før jeg trykker på sendknappen.

I tillegg leser jeg korrektur etter at innlegget er sendt og retter opp evt. feil jeg oppdager da. Hender også jeg sletter innlegg eller lar være og poste dem fordi jeg ikke får sagt det jeg vil si, og alt blir uten mening, synes jeg selv.

Gammel 29-03-09, 11:06   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kortere og mindre viktige innlegg river jeg av meg og poster. Lengre innlegg, eller innlegg hvor jeg vil formulere et viktig argument i en diskusjon eller en analyse eller vurdering eller belæring eller noe slikt, filer jeg gjerne en del på. Om jeg ser feil eller klønete formuleringer når jeg har postet, jeg redigere.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 11:14   #14
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Legger vekt på et ok språk og prøver å luke ut skrivefeil. Korte innlegg postet på jobb er har jeg som regel ikke tid til å sjekke.

Jeg er sjelden så mye på nett at jeg følger lange diskusjoner, men skulle jeg glimte til er et klart språk og argumentasjon viktig.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 11:22   #15
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg er opptatt av å holde meg til normal rettskriving og tegnsetting. Innrømmer gjerne at jeg irriterer meg over skrivefeil, og at dette kan være med på å farge oppfatningen av innlegger. Etter mange innlegg ser jeg gjerne personen bakenfor skrivefeilene, men det kan nok ta litt tid. Beklager dersom dette går utover folk med dysileksi.

Ellers tenker jeg ofte ganske kaotisk, så det kan vel hende at innlegg/svar ofte kan virre litt. Men er relativt selvbevisst på dette - så i perioder svarer jeg veldig lite ettersom jeg ikke orker å bruke tid på å redigering.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 13:04   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som regel kludrer jeg bare i vei i samme tempo som jeg tenker. Jeg retter alltid opp feil hvis jeg oppdager dem i etterkant, men leser aldri korrektur før jeg poster. Generelt er jeg veldig doven med korrektur på meg sjøl, også i jobbsammenheng.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 13:16   #17
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker selvsagt ikke over noe spesielt.

Gammel 29-03-09, 13:23   #18
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen fast fremgangsmåte. Noen ganger er det masse feil og jeg retter de, andre ganger er det masse feil og jeg ser de ikke. Også hender det at det ikke er noen feil. En sjelden gang...

Jeg kan skrive riktig om jeg anstrenger meg litt mer, men så lenge man forstår hva jeg mener så får det holde.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 13:28   #19
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg anstrenger meg nok betydelig mer om jeg starter en ny tråd, enn om jeg svarer.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 19:51   #20
September
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
September er litt kul
Standard

Som ny her tenker jeg masse på hvordan innlegget mitt blir seende ut.
Jeg er opptatt av å skrive rett, tegnsetting og også hvor jeg tar linjeskift for at det skal bli lettest mulig å lese.

Jeg har skrevet noen innlegg som jeg har slettet før jeg har postet, fordi jeg synes det ofte blir klønete skrevet og meningen ikke kommer godt nok fram.
Jeg leser også gjennom innlegget flere ganger før jeg poster.

September er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.