|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine? | |||
| Ja |
|
237 | 90,46% |
| Nja, kanskje i overkant irritert |
|
11 | 4,20% |
| Nei, bare irritert |
|
13 | 4,96% |
| Nei |
|
1 | 0,38% |
| Annet |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 262. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Jeg har aldri blitt sint på henne, men oppgitt og frustrert, noe som har ført til irritasjon. Som igjen har ført til litt for streng/høylytt stemme. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Trøtt
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Etter å ha lest hele tråden så innser jeg jo at alder så klart har noe med saken å gjøre her. Eldre barn har mer bevisste handlinger, og kanskje dermed større grunn til å kunne bli sint på? Men som sagt, jeg prøver å ta et skritt tilbake. Mamma ropte og var sint gjennom min oppvekst. Sint fordi hun var redd, sint fordi hun var sliten, sint fordi fordi fordi. Var det verdt det? Jeg lytter jo mye mer oppmerksomt til min far, som sjelden eller aldri har vært sint på oss.
|
|
|
#123 |
|
Passiv
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?
Irritasjon/sinne/raseri/aggresjon er variasjoner over samme tema, og uttrykk for en grunnleggende følelse som har hatt stor overlevelsesverdi på tvers av arter. Hjerneorganisk er disse (denne) følelsen lokalisert i gamle hjernestrukturer, og den er knyttet opp mot primitive fight-or-flight responser i hjernestammen. Selv en firfirsle kan bli rasende og vise lignende responser som mennesket når det blir utfordret, truet, hindret i å nå sine mål, osv. Stilig, ikke sant?
Jeg ser ingen grunn til at man skal brøle til barn - håper jeg ikke kommer dithen noen gang.
Jeg antar at du blir sint (at disse følelsene blir aktivert rent kroppslig), fordi alle barn i større eller mindre grad utfordrer foreldrene sine, hindrer foreldrene i behovstilfredsstillelse (f.eks. nok søvn), invaderer, osv. Jeg tolker deg dithen at du har kontroll over uttrykket følelsen får, at du kanskje "ventilerer" på en annen og mer gunstig måte enn f.eks. å skjelle ut barnet ditt. |
|
|
|
#124 |
|
Hertuginne
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Jeg har vært så sint at jeg bokstavelig talt har hoppet opp og ned på gulvet for å avreagere. Det er faktisk den måten som funker best, for det ser veldig komisk ut og da glemmer både jeg og ungene hvorfor vi egentlig var sinte på hverandre.
|
|
|
#125 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Både storebror og lillebror har gjort meg sint. Eh, dårlig setning - men vi har havnet i situasjoner hvor jeg har kjent på sinnet. Lillebror er så liten enda at det er mer situasjonen som gjør meg sint, enn noe han kan ta ansvar for. Når han for n'te gang river ned maten sin så blir jeg mer oppgitt enn sint. Men avslutter måltidet.
|
|
|
#126 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Sint, ja, innvendig, men ikke rasende. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da skjønner jeg bedre hva du mener. Men jeg blir så sint at jeg brøler og skjeller ut andre, da.
|
|
|
#128 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Ja, det har jeg.
|
|
|
|
#129 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Ja jeg har vært sint, og 1 gang ganske så rasende. Da var et skap rasert, noe som er veldig veldig fjernt fra hvordan de vanligvis oppfører seg. Sist redigert av Dronningen : 29-03-09 kl 14:51. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Når seksåringen (da fem år) kastet den nye Elstad-boken min i en bøtte med vann og lot den ligge der og kose seg over natta, DA ble jeg sint.
|
|
|
|
#131 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Jeg kan bli sint på min 3,5 åring ja og det kunne jeg bli når hun også var baby. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Men, setter dere likhetstegn mellom å være sint og det å viser det gjennom å rope og brøle og vise aggresjon på forskjellige måter? Man, kan da være sint og gi uttrykk for det uten "utagerende" oppførsel, eller? |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Jeg tenker at om en skriker og hyler, så er det ukontrollert, men en kan samtidig være like sint, selv om en freser med litt lavere tone. Kanskje en har vært sint så mange ganger at en rett og slett har lært å kontrollere sinnet sitt? |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg blir sjelden sint på grunn av sånne ting, selv om jeg har kort lunte. Som regel ble slike ting gjort av en grunn, selv om det kanskje var uheldig. Derimot blir jeg rasende og forbannet over unger som svarer frekt gjentatte ganger, unger som ikke hører etter gjentatte ganger, frekke grimaser, kverulering og sutring for bagateller som ikke vil gi seg. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Å ja, mange ganger. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Hvorfor det? Sist redigert av Dronningen : 29-03-09 kl 20:14. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
Heelt enig! |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Oh ja... jeg kan bli sint på barna mine ja |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Irritert ja, men ikke sint. |