Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Feire jul hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-06, 22:14   #1
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Feire jul hjemme?

Lurer på hvor mange av dere som feirer juleaften hjemme hos dere selv?. Når begynte med dere det?, har dere alltid besøk eller er dere kun husets familie?, når begynte dere å feire hjemme?.
Og til dere som feirer borte, har dere tenkt å feire hjemme etterhvert?.

Vi skal til mamma og pappa i år, har pleid å feire annenhvert år hos svigers og mine foreldre. Men har begynt å tenke på å lage tradisjoner her hjemme siden vi nå har tre barn. Men jeg liker godt at vi er flere sammen på juleaften. Mannen har to søsken og jeg har to søsken så ikke lett for foreldrene våre å komme annenhvert år til oss. I tillegg blir mamma og pappa hjemme så lenge noen vil komme til de, broren min bor ikke her så de er alltid der deler av juleaften. Så de kommer nok ikke til å reise bort juleaften på lenge. Ja, ja, kan jo være koselig med bare oss også
For se om vi begynner med det neste år

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 22:20   #2
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Feire jul hjemme?

vi har feiret hjemme de siste 6 årene, med unntak av for to år siden, da var vi hos svigermor.

I år skal vi til min mamma og spise julemiddag, så går vi ned hit til gaveåpningen, (hun bor på samme felt).

De årene vi ahr vært hjemme, har min single barnløse søster vært her, og moren min. Faren min har vært her til middag også.

Kunne sikkert vært kos ett år og bare være oss seks, mannen, barna og meg.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 22:25   #3
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Vi feirer hjemme hos oss selv,begynte med det for 3år siden.Da hadde vi fått 3 barn og ville lage egne tradisjoner for dem.Veldig deilig å slippe å dra med seg 70 gaver frem og tilbake Så kan ungene legge seg når de vil.Vi har faktisk feiret alene et år,gikk fint det også.Ellers har jeg sagt at vi har åpent hus for de som vil komme.Som regel kommer mine foreldre eller svigers.
Eneste minuset er at jeg blir stående på kjøkkenet halve julen.Det er visst slutt på den tiden da jeg kunne sitte i go stolen å se på tv med ungene hele formiddagen.Iår kommer mine foreldre og farfar,de skal være her i tre dager.

Gammel 18-12-06, 22:26   #4
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Vi skal være hjemme. Mamma og pappa samt svigers kommer hit.

Gammel 18-12-06, 22:28   #5
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal være hjemme på julaften. Har vært slik de siste 3-4 årene. Vi får min mor og hennes mann på besøk, og kanskje min bror.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 22:28   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har feiret hjemme de siste femten årene eller noe sånt, og kan ikke tenke meg noe annet. Jeg vil at barna skal ha minner fra julen hjemme hos oss, og lage vår egen jul. Av og til har vi en eller to besteforeldre på besøk på selve julaften.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 22:29   #7
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi feirer hjemme. Dette er 5. jula vi gjør det. Veldig deilig å slippe og pakke og reise bort, men som Leandra sier, det blir litt mer jobb på mor.
Min kommer julaften og reiser 1. juledag, akkurat passe.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 22:30   #8
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette blir femte jula vi feirer hjemme hos oss selv

De to første årene feiret vi bare med vår egen lille familie - første gangen var jeg høygravid med lillesøster. De siste tre årene har vi hatt enten svigers og mannens søster eller mine foreldre på besøk. I år får vi besøk av mine foreldre. Ettersom de bor 40 mil lengre nord, så kommer de allerede lille julaften og blir her til 2. juledag. Det gleder vi oss til

Jeg liker å skape mine egne julatradisjoner og er svært glad for at både mine foreldre og svigers vil ta del i våre tradisjoner

Gammel 18-12-06, 22:42   #9
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Dette blir 2.året vi feirer hjemme.

Gammel 18-12-06, 22:43   #10
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer annethvert år hos svigers og annethvert år hos min bror sammen med mine foreldre. Foreløpig, så er det veldig kjekt å kunne samles slik pga småbarn på samme alder, men jeg gleder meg også til å feire hjemme hos oss selv når tiden er inne for det.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 22:44   #11
Robina
Aktiv

Robina sin avatar

Robina er litt kul
Standard

Samboer, barna og jeg skal feire sammen hjemme. Neste jul skal vi feire i nybygget hus, da er det plass til mange flere.

Gammel 18-12-06, 22:52   #12
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Lurer på hvor mange av dere som feirer juleaften hjemme hos dere selv?. Når begynte med dere det?, har dere alltid besøk eller er dere kun husets familie?, når begynte dere å feire hjemme?.
Og til dere som feirer borte, har dere tenkt å feire hjemme etterhvert?.

Vi feirer hjemme hos oss selv og det har vi gjort siden vi flyttet inn i huset vårt i 2000. Den første julen til storesøster ble feiret hos besteforeldrene mine, men siden den tid har vi altså feiret hos oss selv. Det er absolutt lettest med ungene.

Vi har alltid besøk, ett år hadde vi bare to gjester, men vi har vært så mange som 12. I år blir vi 10 eller 11.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 23:03   #13
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Siden vi fikk barn så har vi stort sett vært hjemme bortsett fra et par tre ganger, mine foreldre har som regel alltid vært her, + noen ganger flere i familien,
I år blir det første året jeg og mannen feirer alene med ungene. Mamma hadde hjerneslag i høst, ikke så lett å komme seg noen steder, hun er ikke oppe hele dagen eller, hjemmesykepleien er der å tar henne opp et par økter om dagen, Min bror og ungene skal dit julekvelden i år, (kona jobber) Men skal nå be mine foreldre noen timer en dag i jula, kan jo bestille taxi med heis for å få henne hit, hun har ikke sett huset etter vi begynte å pusse opp eller.

Gammel 18-12-06, 23:41   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har feiret jul hjemme hos oss selv siden vi fikk Storebror.
Det blir fjerde jula hans i år - og ergo fjerde jula hjemme hos oss selv.

Vi bytter på hvert annet år å ha svigers på besøk og min far. I år er det svigers sin tur.

Gammel 19-12-06, 00:06   #15
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer jul hjemme og begynte med det da vi kjøpte stort hus (8 år siden). Jeg orker ikke drasse 3 barn rundt til familie - det er ikke slik jul jeg ønsker meg.
I fjor fikk vi en snev av familiefølelse og sa derfor jatakk til invitasjon fra svigers. Aldri mer! Det var ikke noe særlig.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 07:19   #16
Therese
Fullverdig medlem

Therese sin avatar

Therese har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har feiret jul hjemme de siste 7 årene.
Ønsket at barna skulle få juleminner fra eget hjem, og synes det er "mas" å dra med seg tre barn, gaver og diverse for en kveld.

Min pappa har alltid feiret hos oss da han er alene.
Svigers kommer sånn ca hvert tredje år-

I år har vi gjort ett unntak og reiser bort til svigers i julen, det er fordi vi begge har jobbet masse og ikke rukket over noen ting.
Samtidig som de er ferdig med å pusse opp huset og ønsket at vi var sammen alle sammen, også min manns søsken.
Nå kommer ikke de da, men, men...

Gammel 19-12-06, 07:58   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi varierer litt. Noen ganger hjemme, noen ganger hos svigers og noen ganger hos mine foreldre. Regelen er at vi feirer annethvert år med de ulike familiene. Foreløpig har vi kun feiret hjemme når vi er med min familie. Vi har ikke hatt plass til hele mannens familie hjemme. Fra sommeren av er ikke det et problem lengre.

For oss er det ikke noe problem å ta med tre unger og gaver til mine foreldre/svigers. Mine foreldre bor 300 meter fra oss og svigers 15 minutter med bil. Meget overkommelig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 09:03   #18
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Vi feiret hjemme når vi giftet oss. Vi trodde jo vi skulle være tre da, men slik var det jo ikke.

Det har vært en selvfølge for oss begge at vårt barn skulle feire jul hos seg selv, og at besteforeldrene får flytte på seg om de ønsker. Her er det ikke noen "min og din" jul. Men vår jul. Alle som er knyttet til Mazungen er invitert og de avgjør selv om de vil si ja eller nei. Vi godtar ikke noen krav om at da kan ikke den eller den komme eller noe slikt.

Jeg synes det er forunderlig når voksne mennesker med barn farter rundt i jula fordi de vil ha "sin barndoms jul". Jeg synes de heller bør vurdere å lage jul hjemme for sine barn.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 09:09   #19
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har feiret nesten alle julaftner hjemme siden vi fikk storebror for 13 år siden. Vi har våre foreldre annen hvert år. Når mine foreldre kommer, kommer også mine søsken, og når mine svigerforeldre kommer, kommer også min kjæres farmor. Ellers har vi alltid plass rundt bordet til de som av en eller annen grunn måtte ønske å komme til oss julaften.

Vi synes det er viktig å lage egne tradisjoner, og feire julaften hjemme hos oss selv. Praktisk er det og. Den eneste julaftnen vi har feiret borte var da Jonas ble født. Da innviterte jeg oss til svigers. Men det var liksom ikke helt det samme nei.

Nei, det å tasse rundt i pysjbuksa og sose rundt med ungene på julaften formiddag, mens min kjære holder hus på kjøkkenet, er absolutt det beste som finnes.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 09:10   #20
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi feiret jul hjemme for 4 år siden, året etter var vi hos foreldrene mine. De neste 2 årene har vi vært hjemme, og vi kommer til å fortsette med å være hjemme hos oss.
Svigermor er sammen oss hvert år og foreldrene mine + brødrene mine er hos oss annethvert år.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.