|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsete til baby?Setet er mye mer stødig med basen på ja. Uansett hvor stramt jeg festet det uten basen, virket det ikke stødig nok. Med basen stod det bom fast.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsete til baby?Vi er veldig fornøyd med vårt Maxi Cosi sete med base. Anbefales!
|
|
|
#23 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Bilsete til baby?Det er godkjent både med og uten base så da regner jeg det for sikkert også uten basen. Det forutsetter selvfølgelig at man monterer det riktig. Det slipper man jo tenke på når man bruker basen. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Epikur
|
Sv: Bilsete til baby?Vi har Maxi Cosi Cabriofix og det er helt supert. Du kan kikke litt på vårt. Det er testvinner, superstødig og lett å ta setet ut og inn. Base er et must.
|
|
|
#25 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Bilsete til baby?Jeg synes Acta Graco Autobaby er et fælt sete... Det er dypt, så de minste babyene ligger omtrent brettet i to nederst i dumpen. Om man vil ha base så må jo Maxi Cosi Cabrio være et mye bedre alternativ.
|
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Sv: Bilsete til baby?Takk for gode råd og innspill. Høres ut som Maxi Cosi er et godt alternativ for oss - særlig siden det er litt lettere enn AG (vi bor i et trappehelvete). Men hva er cabriofix for noe? Må vi ha det og sånn?
|
|
|
|
#27 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Bilsete til baby?Cabriofix er bare at det passer til Isofix-feste i bilen. Har dere ny bil? Sjekk etter om det står noe om Isofix i baksete.
|
|
|
#28 |
|
Metallica!!
|
Sv: Bilsete til baby?Maxicosi cabriofix med base er anbefalingen herfra og.
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Sv: Bilsete til baby?Nå har jeg sjekket, og jadda, vi har isofix i Toyotaen vår. Noen som har et Maxi Cosi til salgs? |
|
|
|
#30 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Bilsete til baby?
Vi har acta graco, men ikke autobaby. Vi har logico s og det er ikke noe dypere enn maxi cosi tror jeg. For oss var ikke maxi cosi et alternativ siden basen ikke kan festes i magebelte, men hadde det hatt den muligheten så er jeg ikke i tvil om at vi hadde valgt det sete siden det er mye lettere.
|
|
|
#31 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Bilsete til baby?Vi hadde Maxi Cosi Cabriofix, uten base. Syns ikke det var noen heksekunst å feste/ta ut setet, og har egentlig ikke savnet base nevneverdig. Har Quinny Zapp også, så jeg klikket bare stolen på zappen, og zappet meg rund i butikker/kjøpesenter. Helt genialt.
|
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men det kan festet med vanlige bilbelter.
|
|
|
#33 |
|
ekstremt trøtt
|
Ja, men siden vi har 4 unger så må vi plassere en i midten på rekke nr 2 og der var det bare magebelte.
|
|
|
#34 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
![]() |
Sv: Bilsete til baby?Vi hadde Maxi Cosi Carbiofix med base til Nora. Var kjempe fornøyd med dette setet. Vi hadde også quinni zapp vogn som vi festet bilstolen på. Var så greit når vi skulle ut å handle.
|
|
|
#35 |
|
Passiv
|
Sv: Bilsete til baby?Æsj, nå som jeg hadde funnet ut at Maxi Cosi er setet å lete etter, setter Pidamannen seg på bakbena når det gjelder det å kjøpe brukt bilsete. Han har lest et eller annet sted at man bør være forsikte med å kjøpe brukt, fordi man aldri kan vite om setet har vært med i store eller små kollisjoner, blitt mistet i bakken, osv. Hva sier dere - bør vi slenge penga på bordet og betale det det koster nytt? |
|
|
|
#36 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Bilsete til baby?Jeg må si meg enig med mannen din.
|
|
|
|
#37 |
|
...
Sv: Bilsete til baby?Du kan fint kjøpe brukt så lenge du kjøper av noen du stoler på. Du må vite at setet er behandlet pent, ikke oppbevart på fuktig sted, ikke vært i kollisjon eller mistet el. Det kan du ikke vite sikkert om du ikke kjøper av kjente du stoler på.
|
|
|
#38 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
En venninne av meg klarte å montere babysetet forover i forsetet - for som hun sa, man kunne ikke ha setet bakover der siden det var airbag
|
|
|
#39 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
autobaby er gått ut av produskjon og den nye er mye bedre. lengre seler, og den er lengre i ryggen en maxi cosi.
|
|
|
|
#40 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
![]() ![]() |
|