Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilke(n) påskekrim skal du lese i år?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-09, 22:27   #21
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke(n) påskekrim skal du lese i år?

Jeg skal lese Tyskerungen av Camilla Läckberg, og så må jeg ha noe mer.

Gammel 30-03-09, 22:34   #22
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Det blir den første av Stieg Larsson, jeg har allerede lest nr. 2.

Gammel 30-03-09, 22:36   #23
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sender du meg nummer 2, Peaches? I tilfelle jeg skal gå stikk i mot alle mine tidligere uttalelser om at det holder med nummer 1 ...

Gammel 30-03-09, 22:39   #24
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Om jeg finner den så skal jeg gjøre det.

Gammel 30-03-09, 23:20   #25
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker krim og gleder meg til påskekrim på tv. Har ikke sjekket hva som går når på de forskjellige kanalene, men regner med at vi blir enige om hvilken serie vi skal følge med på.

Bøker må jeg også ha,skal ta meg en tur til biblioteket og bokhandlere en av de nærmeste dagene. Steinhuggeren av Camilla Läcberg er en av bøkene jeg har lyst å lese. P.D.James sine bøker er bra, så får se om det er noen av hans bøker jeg ikke har lest.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:23   #26
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Havfruen av Camilla Läckberg og muligens Hvite netter av Ann Cleeves.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:26   #27
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turte, her.

Havfruen av Camilla Läckberg og muligens Hvite netter av Ann Cleeves.

Den boken av Ann Cleeves har jeg også sett på. Den får gode kritikker, men var den ikke fra Shetland, eller noe sånt? Shetland, liksom. Er det et sted å skrive om da? Jeg er litt skeptisk kjenner jeg.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:29   #28
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Den boken av Ann Cleeves har jeg også sett på. Den får gode kritikker, men var den ikke fra Shetland, eller noe sånt? Shetland, liksom. Er det et sted å skrive om da? Jeg er litt skeptisk kjenner jeg.

Shetland, ja.

Jeg har lest den første av henne, og likte den godt, så Shetland er bra.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 22:33   #29
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Hva slags type krim er Camilla Läckberg bøkene?

Gammel 06-04-09, 22:40   #30
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Hva slags type krim er Camilla Läckberg bøkene?

Jeg venter spent på svar. Jeg kjøpte meg to pocketbøker av henne på lørdag, Predikanten og Steinhuggeren.

Jeg kjøpte også La de små barn komme til meg av Kjetil Try. Den er jeg halveis i, men uten å egentlig ha blitt fenget. Den fjerde boken jeg kjøpte var Menneske uten hund av Håkan Nesser.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 22:41   #31
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Camilla Läckberg er en type krim med en fast detektiv, et spenstig drap mye tilbakeblikk som etter hvert forklarer en del av forløpet for historien. Hovedpersonene utvikler seg utoveri bøkene.

Jeg har de fleste bøkene, du må gjerne låne dem av meg Palmen.

Gammel 06-04-09, 22:42   #32
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Menneske uten hund likte jeg godt!

Gammel 07-04-09, 00:13   #33
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal lese "Luftslottet som sprängdes," den siste til Stig Larsson.

Gammel 07-04-09, 00:18   #34
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Vert på raid hjå svigermor i dag og plukka med meg:

Den som graver en grav av Yrsa Sigurdadottir
En plass i solen av Liza Marklund
Blodåkeren av Denise Mina
Isprinsessen av Camilla Läckberg

Spørst om eg ikkje tar ein tur til mamma og raider hennar bokskap og.

Gammel 10-04-09, 23:40   #35
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Åh ja, vil veldig gjerne låne, Pamina! Begynner å gå tom for lesestoff nå, så det hadde passet utmerket.

Gammel 11-04-09, 00:55   #36
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har begynt på Knut Faldbakkens krimromaner.

Den første het Alle elsker en hodeløs kvinne synes jeg var veldig bra. Men skuffet over bok nummer to, da jeg gledet meg til å lese mer om samme hovedperson, men han er søkk borte. Som jeg forstår er hovedpersonen i bok to en som blir å følge også framover, men har ikke blitt like interessert i han foreløpig.

Bok nummer to heter forøvrig 'turneren'

Min far har akkurat lest den andre til Theorin, og er helt enig med vedkommende som sier det var litt i overkant mye spøkelser i forhold til krim, så den tror jeg at jeg står over.

Gammel 11-04-09, 01:24   #37
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest Larssons siste, som var grei nok ser man bort fra lange og ditto tørre partier.
Har også lest Jørgen Gunneruds Djevelen er en løgner, som tilfeldigvis befant seg i bokhylla. Ganske kjedelig der lensmannen var mest interessant. Nå er jeg på ikke-krim-bølgen, men planlegger å ta meg inn før hverdagen kommer.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.