Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Parabener

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-09, 15:51   #1
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Parabener

Jeg fikk spørsmål om parabener, da vi skulle ha karneval på jobben i dag.
Følte meg aldeles håpløs som ikke kunne svare på et skikkelig vis, så nå ønsker jeg å bli litt oppdatert her.

Er alle parabener skadelig?
Finnes det (skadelige) parabener i A-krem?

Linker og slik snacks mottas med takk!

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 15:56   #2
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Parabener

"parabener, et konserverings- middel som skal hindre sopp- og bakteriedan- nelse i selve kremen."

http://www.life.no/pdf/Magasinet%20n...et_03_2007.pdf

Gammel 25-02-09, 16:03   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er grønn hverdags test av karnevalsminke: http://gronnhverdag.no/staticarticle/artikkel_4032.html
Fy-liste over parabener: http://gronnhverdag.no/artikkel.php?id=3608
Fakta om parabener: http://gronnhverdag.no/artikkel.php?id=2096

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 16:20   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folkehelseinstituttets vurdering av parabener (publisert 2004, revidert 2007):

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...0:5667:1:::0:0

Gammel 25-02-09, 16:49   #5
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Tusen takk.
Da føler jeg meg langt klokere.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 20:43   #6
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Min onkolog (kreftlege) sa at dersom jeg kunne unngå parabener så er det best. Parabener er østrogenhermere. Det er funnet parabener i brystkreftsvulster, men onkologen sa at de kan ikke påvise at parabenene er årsak til brystkreft. Brystkreft er en hormonell kreft og østrogen er et hormon man kan få brystkreft av.

Så jeg kjøper mine kremer på helsekost uten parabener.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.