|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Ketogenbarn i bhgTeamor har mange gode innspill her. Enn sånn type diett krever ressursterke foreldre som ikke gir opp. Uansett hvor du henvender deg så vil ikke personer forstå hva du snakker om. Du må alltid regne med å måtte forklare nøye hvordan situasjonen deres er. Min datter har alltid hatt en ekstra ressurs i barnehagen og vi fikk barnehageplass med første prioritering selv om hovedopptaket var over. Vi flyttet til Oslo juli 2003 og søkte da om plass. På mirakuløst hvis så klarte de å finne plass til henne slik at hun begynte i barnehagen i august 03. Vi startet barnehageåret med å kalle inn Senteret for sjelde diagnoser (SSD), helsestasjon, fastlege og PPT i tilfelle vi skulle trenge deres hjelp senere. I tillegg var styrer og avd.ledere på alle avdelingene til stede. En slik diett er noe hele barnehagen må vite om da det har så store konsekvenser hvis noe blir gjort feil.
![]() |
![]() |
#42 |
Forvirret
![]() ![]() |
![]() Sv: Ketogenbarn i bhg
Bare ta kontakt hvis du lurer på noe. Jeg sitter oppi mye av dette akkurat nå fordi vi strever litt med SFO og ressurser der.
![]() |
![]() |
#43 |
Forvirret
![]() ![]() |
![]() Sv: Ketogenbarn i bhg
Dette er helt hårreisende! Du burde absolutt klage på den behandlingen du har fått. Hva i all verden er det folk kan lire av seg å si?
![]() |
![]() |
#44 |
Forvirret
![]() ![]() |
![]() Sv: Ketogenbarn i bhgGodt at du er klar for å ta kampen, man trenger å få andres erfaringer for å få motivasjon nok. Tenker jeg skal krangle litt med hjelpemiddelsentralen selv i morgen jeg. Jeg har egentlig bare lyst til å droppe det, er ikke helt klar for kampen, men kan liksom ikke det heller.
![]() |
![]() |
#45 |
Nybegynner
Medlem siden: May 2012
![]() |
![]() Sv: Ketogenbarn i bhgHei. Jeg ha nettopp fått denne diagnosen på min sønn etter 2 år med masing på leger. Lurer litt på hvordan det går med ditt barn etter start på diett og med barnehage. Vi skal på opplæring neste uke. Er veldig spent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2013
![]() |
![]() Sv: Ketogenbarn i bhgHei!ser dette innlegget er gammelt men prøver å skrive her. Ser at to av dere har barn med ketogen diett. Datteren min har vært under utredning siden hun var 4mnd og er nå 16mnd. De har trodd henne har cp men nå mener de hun kan ha glut1deficiency syndrom.hun har for lavt sukker i benmargsprøven og nå tester de genet. Hadde vært fint å snakke med andre som har barn med denne sykdommen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|