Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Til dere reisevante - Singapore

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-09, 14:43   #1
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Til dere reisevante - Singapore

Vi reiser til Singapore i slutten av juli og trenger litt reisetips. Vi har med oss to barn på 21 mnd og nesten 7 år. Vi trenger tips til alt fra shopping, steder å besøke, og gjerne tips til et par dagers romantisk tur for meg og mannen alene. (Vi har barnevakt)
Håper noen av dere er kjent i Malaysia og kan gi oss noen tips.

Gammel 31-03-09, 14:45   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere reisevante- Singapore

Jeg er ikke SÅ reisevant, tror jeg, men har faktisk vært masse rundt i Malaysia, så bare spør, så skal jeg prøve å svare! Har også vært to ganger i Singapore, men bare noen dager hver gang. Kom gjerne med konkrete spørsmål!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 14:46   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For barn i Singapore:

-Sentosa Island
-nattsafari og zoo

Gammel 31-03-09, 15:03   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

For barn i Singapore:

-Sentosa Island
-nattsafari og zoo

Signerer det! Nattsafari er utrolig moro!! Masse moro på Sentosa!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 15:08   #5
Tonjemor
Forvirret

Standard

Hva/Hvor er Sentosa?
Og tips til et sted/tur som jeg og mannen kan ta alene noen dager? Er det noen fine øyer rundt om kring som kanskje kunne passe for et par slitne småbarnsforeldre som trenger å lade opp?

Gammel 31-03-09, 15:24   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jepp. Tioman. Man kan ta hurtigbåt fra Singepore, eller buss/ taxi til Mersing og derfra båt. Det er flere andre flotte øyer på østkysten, men Tioman er nok den nærmeste aktuelle.

Sentosa er en fornøyelsespark på en øy. Skal se om jeg kan google litt.

Gammel 31-03-09, 15:48   #7
Tonjemor
Forvirret

Standard

Jepp. Tioman. Man kan ta hurtigbåt fra Singepore, eller buss/ taxi til Mersing og derfra båt. Det er flere andre flotte øyer på østkysten, men Tioman er nok den nærmeste aktuelle.

Sentosa er en fornøyelsespark på en øy. Skal se om jeg kan google litt.

Takk for tips om øy, greit med navn. Da vet jeg litt mer om hva jeg kan søke etter.
Jeg kan google litt selv jeg altså

Gammel 31-03-09, 19:45   #8
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sentosa er en kunstig øy , med en fornøyelsespark/vannland . Men også en fin strand med importert sand og Shangri-la rasa på sentosa er et flott hotell for småbarnsfamilier . Helt utenfor Singapors travle puls og med både lekeplass og bassseng for barn . I tilegg har de veldig god snacks man kan bestille ved bassengkanten . I tillegg er betjenningen veldig god med barn og det å mate apekattene på baksiden av hotellet var kjempepopulært .http://www.shangri-la.com/en/propert...asentosaresort

Zoo er alltid populert og en flott tur uansett tid på døgnet . Det er mange lekemuligheter og masse dyr og se .

Fra havna Clarke Quay er det mulig å ta en dagstur ut men en kinesisk djunker , det satte vår datter stor pris på . Man drar ut til en øy hvor det er mange skilpadder .Samt at det er et hellig tempel der . http://www.watertours.com.sg/

Det er også flott og vandre langs clarke quay og spise mat på en resturant i vannkanten.

Vi var ogs på historiemuseet og i Jurong bird park . http://www.birdpark.com.sg/

Cabelcar fra sentosa island er også morsomt og det er fantastisk å se de store cruise skipene som er under dere på vei opp mount Faber .

Littel india og Chinatown kan også være spennende for barn . Masse lukter , farger og ting å se på .

Shopping er ingen problemer i Singapor . Ta deg frem til Orchard road og shoppingsentene ligger tett her finner man rimelige klær og luksus om hverandre . Og kjente kjeder som feks Mothercare . Store fikk både leker og klær .

Om mannen liker øl kan vi tryggt anbefalle en omvisning på tiger brewery . Mannen var kjempefornøyd . http://www.apb.com.sg/exp-breweryTour.html

Vi hadde en flott ferie og det mangler ikke på ting å ta seg til . Mange ser på singapor kun som en by men det er så mye mer . http://www.visitsingapore.com/publis...l/en/home.html

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 22:07   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Sv: Til dere reisevante - Singapore

Jeg har ikke turd å ta den kabelbanen fra Sentosa til land. Jeg leste i Lonely Planet at den visst har ramlet ned flere ganger.

Gammel 31-03-09, 22:11   #10
Tonjemor
Forvirret

Standard

Tusen hjertelig takk for flotte linker, vi gleder oss bare mer og mer til å dra avgårde. Kunne godt tenkt oss å ta kabelbanen, men hvis den har ramlet ned flere ganger så tror jeg kanskje vi holder oss unna. Vi finner helt sikkert på noe annet gøy.
Tror dette blir ferien i vårt liv altså!

Gammel 31-03-09, 22:30   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg er i overkant pysete når det kommer til kabelbaner, så ikke hør på meg.

Gammel 31-03-09, 22:57   #12
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Vi har tatt den og det var en fin tur . Fantastisk å kikke ned på båtene under oss . Det har vært en ulykke der , men det var i 83 forårsaket av en slepet oljerigg festet seg fast i banen . Med tanke på at de har vært i drift siden 74 og de gamle gondolene ble byttet ut i 94 regner jeg med at det er ganske tryggt .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 00:10   #13
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Der har jeg og mannen vært. Vi var der noen dager i løpet av bryllupsreisa vår. Vi tok buss til Mersing og båt ut til øya.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 10:06   #14
Tonjemor
Forvirret

Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Der har jeg og mannen vært. Vi var der noen dager i løpet av bryllupsreisa vår. Vi tok buss til Mersing og båt ut til øya.

Var det fint der? (Ok, dustespm) Hvordan bodde dere og hvordan var prisen?

Gammel 01-04-09, 10:43   #15
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, så deilig det høres ut!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 11:28   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Tonjemor: Jeg har vært der to ganger. En gang på lavbusjett og vi bodde i billige hytter. Grei standard. På ABC-stranden. Andre gangen bodde vi på resorten. Kan ikke huske at det var kjempedyrt, men mye dyrere enn hyttene.

Gammel 01-04-09, 11:48   #17
Tonjemor
Forvirret

Standard

Tonjemor: Jeg har vært der to ganger. En gang på lavbusjett og vi bodde i billige hytter. Grei standard. På ABC-stranden. Andre gangen bodde vi på resorten. Kan ikke huske at det var kjempedyrt, men mye dyrere enn hyttene.

Vi skal kun ha en eller to netter tenker jeg så mulig vi kan ta det på resorten da.

Gammel 01-04-09, 12:27   #18
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Det er fint på Tioman, ja. Litt sånn sydhavsparadis. Vi bodde i de enkle hyttene nær stranda. Det er noen år siden, så jeg husker ikke prisen, men vil anta det var ganske billig.

Det slår meg at det er litt langt å reise fra Singapore for bare en overnatting eller to på Tioman, men det er mulig det er mye kjappere med hurtigbåt direkte fra Singapore.

Gammel 01-04-09, 13:33   #19
Tonjemor
Forvirret

Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Det er fint på Tioman, ja. Litt sånn sydhavsparadis. Vi bodde i de enkle hyttene nær stranda. Det er noen år siden, så jeg husker ikke prisen, men vil anta det var ganske billig.

Det slår meg at det er litt langt å reise fra Singapore for bare en overnatting eller to på Tioman, men det er mulig det er mye kjappere med hurtigbåt direkte fra Singapore.

Jeg fikk for meg at det var en times båttur fra Singapore? Stemmer ikke det?

Gammel 01-04-09, 13:47   #20
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tonjemor, her.

Jeg fikk for meg at det var en times båttur fra Singapore? Stemmer ikke det?

En time vil jo være helt greit, dersom det stemmer. Jeg aner ikke tiden med hurtigbåt. Med buss til Mersin og båt videre tar det mye lengre tid, det er alt jeg vet. Du får rope på Hyacinth.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.