Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan tenker du når du skriver et innlegg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-09, 11:48   #41
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan tenker du når du skriver et innlegg?

Jeg prøver å være nøye på språk og unngå trykkleifer. Jeg klarer imidlertid ikke å unngå det 100%.

Ofte ender jeg opp med å ikke skrive innleggene jeg opprinnelig hadde lyst til. Det er så mange flinke folk her inne som allerede har formulert det jeg har lyst til å si på en betraktelig bedre måte enn jeg klarer. Så istedetfor å "falle gjennom", blir jeg heller til en Leser istedetfor en Skriver.

Gammel 01-04-09, 12:51   #42
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg prøver å skrive riktig, men lar meg noen ganger rive med når det diskuteres heftig og glemmer hele greia. Har en urgammel laptop som 3 åringen plukket alle tastene av da hun var lita, så den reagerer ikke alltid når jeg trykker på bokstavene. Det språkmessige tenker jeg ikke så mye på, men merker at jeg har blitt mye mer bevisst på det etter at jeg begynte å være her på FP.

Gammel 01-04-09, 13:06   #43
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Ofte ender jeg opp med å ikke skrive innleggene jeg opprinnelig hadde lyst til. Det er så mange flinke folk her inne som allerede har formulert det jeg har lyst til å si på en betraktelig bedre måte enn jeg klarer. Så istedetfor å "falle gjennom", blir jeg heller til en Leser istedetfor en Skriver.

Samme her.
Når jeg poster et innlegg, er det som regel alltid redigert ned, slik at det blir knappere enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet.

Gammel 01-04-09, 13:33   #44
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg skriv stort sett det eg tenker. Språk og ordval tenker eg sjeldan over.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 13:37   #45
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skriver uten å tenke. Eller så begynner det med en tanke og så klarer jeg å spore av på veien.

Om det er et lengre innlegg av type seriøst, hender det nok at jeg leser igjennom en gang eller to, men er det hett mellom ørene så lirer jeg det av meg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.