|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn og søvnDet er først og fremst uttalelsene om den såkalte "Ferber-metoden" som får Solbue til å reagere. Grunnprinsippene går i grove trekk ut på å lære barnet at det er i stand til å roe seg selv, med øvelse. Det er derfor i orden å la barnet gråte litt, men man kommer inn i rommet og trøster det i stadig lengre intervaller - uten å ta det opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Barn og søvn
Så den setningen der er underforstått at barnet ligger å illskriker og faller i søvn at utmattelse? Du mener at det ikke er mulig å trøste et barn uten å ta det opp? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo selvfølgelig kan man trøste uten å ta opp men ikke når en baby som er så liten illskriker, de må jo ofte ha hjelp til å roe seg før de skriker seg helt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
guru advisor
|
![]() Sv: Barn og søvnUnger er forskjellige og familiesituasjoner er forskjellige. Jeg syns det er greit å lese om forskjellige teorier men helt feil å "følge en oppskrift". Jeg lytter til magefølelsen, og ser an hvordan barnet har vært gjennom dagen. Og prøver å være konsekvent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig! Magefølelsen forteller mer enn de ulike teorier. |
![]() |
![]() |