|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
blant fjord og fossevell
|
SukkersugJeg får i meg for mye sukker. Derfor har jeg forsøkt å kutte sukker. Men abstinensen er stor. Hvor lenge må en holde ut rastløsheten, smertene, bestettelsen før det går over? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: sukkersugHvis du går litt brutalt til verks så går det på et par dager, opp mot en uke for de verste. |
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: SukkersugGlemte å si at du må få i deg nok mat i form av grønnsaker og gode proteinkilder da. Og gjerne noen nøtter. |
|
|
|
#4 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SukkersugKanskje det hjelper med 'lørdagsgodt'? Da er det jo ikke bråslutt, samtidig som du har noe 'å se fram til'.
|
|
|
#5 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sukkersug
De gangene jeg har klart det, er det helt klart enklest å kutte ut godterier helt. Men jeg har fint klart å bruke sukker i matlaging forøvrig.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: SukkersugJeg får en ny runde meg sug hver eneste gang jeg velger å innta sukker. Det er såpass plagsomt at jeg ikke orker å sprekke. Men det finnes sukkerfrie alternativer som ikke gir sug. |
|
|
|
#7 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SukkersugJoda, jeg skjønner at det kanskje er verre …
|
|
|
#8 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SukkersugJeg har gode erfaringer med yoghurt naturell med kanel og bær som erstatning for sjokolade og denslags, men noe sukkerinnhold vil det jo være i begge deler. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: SukkersugJeg bare gjentar at kanel altså er blodsukkerstabiliserende som bare det. Det virker på de fleste og det virker med en gang. |
|
|
|
#10 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: sukkersug
Høres ut som et godt forslag, men litt usikker på om jeg klarer å gjennomføre så omfattende kutt. Hva skal jeg spise da? Sliter spesielt med kutt av ris og poteter, resten skal gå greit. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
blant fjord og fossevell
|
Dette var mitt favoritttips, legge skuldrene tilrette og vente på sommeren :sol: |
|
|
|
|
|
#13 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SukkersugDenne tråden må være noe for meg å følge med på. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: SukkersugJeg blir selvmedlidende og usympatisk av nullinntak, men har et kontinuerlig mål om å begrense meg, særlig ift sjokolade. Med årene har jeg også fått et sunnere forhold til søtsaker, på den måten at jeg kjenner etter om jeg egentlig har lyst på i stedet for å spise på autopilot. Nå kan jeg til og med ha sjokolade liggende og prestere å glemme det (litt). |
|
|
|
#16 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: SukkersugKAn jeg få spørre hva du definerer som for mye?
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: SukkersugHæ? Mener du at man bør være forsiktig så man ikke erstatter sukkeravhengighet med avhengighet til kanelkapsler, f.eks.? |
|
|
|
#18 |
|
blant fjord og fossevell
|
Men hvor lenge henger avhengigheten igjen i kroppen etter at en kutter sukker? Jeg kuttet også alle sukkerfrie alternativer og melk, men etter tre uker var jeg mye verre enn den første uken. Dersom kroppen må avruses, hvor lang tid må en holde ut smerten? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: SukkersugKanel funker - det er et tryllemiddel. En halv times tid og simsalabim - ikke mer sug. |
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: SukkersugMed det forholdet du beskriver til sukker så høres det ut som du har det ganske likt meg. Jeg har ikke spist sukke rpå mange år, men spiser jeg littegrann så er jeg der igjen med det samme og da sitter suget noen dager. |
|
![]() |
|
|