|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Holdninger til overvektige menneskerhttp://www.forskning.no/artikler/2008/juni/186444 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerHoldninger til overvektige er absolutt et problem. Jeg er ikke imponert over den endringen en del har hatt i forhold til meg og min intelligens etter at kiloene gikk av. |
![]() |
![]() |
#3 |
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerHelt enig at overvekt må behandles på flere nivåer enn bare "spis litt salat, store venn" da de fleste som er sterkt overvektig nok har underliggende årsaker til at de er overvektige.
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holdninger til overvektige mennesker
Jeg synes slike programmer ofte er vinklet på en forkastelig måte, ved at de feks. viser når de stapper i seg på mat (gjerne fråtser vilt, mens maten omtrent renner nedover haka), når de står i undertøyet og kameraet filmer dem sakte nedenfra og opp og passer på å få med seg alle valker og viser dem skikkelig frem for å "ekle ut" seerne, og når de blir lokket med kaker og godterier for å se hvor lenge de klarer å holde seg unna. Jeg synes det er kvalmt og grotesk og det er jo med på å fremstille overvektige som karaktersvake, ekle idioter?
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerEnig med Iset. Se på slankekrigen og lignende noen år etter - vekten kommer tilbake. Skal man varig ned i vekt er det ingen vei utenom å få en varig livsstil som man trives med som gir det resultatet. |
![]() |
![]() |
#6 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerHmm.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Holdninger til overvektige mennesker@Dååris: Du sier mye fornuftig her, bortsett fra:
* Tur i skogen
![]() |
![]() |
#8 |
Dukkar plutseleg opp ...
Det kjem heilt an på korleis ein ser på det og kva ein prioriterer. Det kostar t.d. mindre å gå til jobb/skule enn å ta trikken, og ein kan godt forsvare å bruke pengar på sykkel om ein faktisk brukar den istadenfor å kjøre/bruke kollektivtransport i det daglege. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Wooohhoooooo
Skjønner hva du mener, har gått ned mange kilo selv og får høre ofte det du sier der. Så flott, så fin og så flink du har vært. Var på fest her og fikk høre at: nå er du den vi ble kjent med for mange år siden. Haloo, har vært den samme hele tiden da. Bare hatt litt mere fett på kroppen.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg må bare hive meg på denne. Jeg var på Teknisk museum med klassen min i går. I kafeen der la jeg merke til at den billigste "sunne" maten kostet mye mer enn den usunne. Pølse med pommes frites kostet 42, den billigste baguetten 58. Heldigvis for meg hadde jeg med meg elever og kunne ikke kjøpe billigmaten, og de hadde med seg niste hjemmefra. Det er faktisk et paradoks at det som er sundt er mye dyrere enn søplematen. Og hva velger da et barn/ungdom. De har et begrenset budsjett og velger selvsagt det billigste (jeg tror de i utgangspunktet vil velge søplemat dersom det er like billig eller billigere enn sunn mat). Da har de også råd til snop og is.
![]() |
#11 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerJeg har grunnet en stund på å lage en lignende tråd selv. Grunnen er rett og slett at jeg har gått i meg selv og prøvd å finne ut av hvorfor det er så ekstremt viktig for meg å bli normalvektig at jeg lar det oppta nesten all min tid og tankekraft.
![]() |
#12 |
hullteppe
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerJeg slutter her og sletter derfor alle mine 21 innlegg Sist redigert av Koiane : 20-08-10 kl 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
Selvfølgelig, men det handler ikke om hva som faktisk går ann i teorien, men hva som er mulig i praksis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Dukkar plutseleg opp ...
Alle må starte ein stad, og eg synest faktisk ikkje det er banalt å seie at ein kan ta seg ein tur i skogen. Ein tur i skogen kan vere ein start, eit brot på spiralen, som kanskje gjer at ein etter kvart vert meir aktiv. Aktivitet regulerer svolt/mettheit og så er ein kanskje brått over i ein meir konstruktiv kvardag. Eg seier ikkje at det er ein magisk medisin som funkar for alle, men å gjere det beste ut av dei moglegheitene ein har er i allefall ein start. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Det var ikke det jeg sa heller.
Sist redigert av Enhjørning : 03-04-09 kl 08:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
I farta!!
|
Men ein stad må ein jo begynne, det er ikkje berre å ta ein tur i skogen nei men noko må ein jo begynne med for å bryte ein ond sirkel med lite aktivitet. Me bur på bygda med lite kollektivtransport så det blir bil til skole og barnehage. Men me har massevis av gratis aktivitetar å gjera, flotte turmoglegheiter overalt, med sykkel, ski eller til fots. Kostar ingen verdens ting og ungane syns det er kjempestas.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerDååris - jeg har som utgangspunkt i det som følger at jeg er mer enn normalt opptatt av hva jeg spiser og at jeg har gått ned mer enn femti kilo. Jeg tør dermed uttale meg litt både som overvektig og som normalvektig. |
![]() |
![]() |
#18 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerVeldig godt innlegg, smilefjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerSignerer Smilefjes.
![]() |
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerKnallbra innlegg, Smilefjes! Det jeg har undret meg litt over med meg selv og mannen, er at vi får paddesjokk over karbonadedeig-prisen og velger heller kjøttdeig (selv om jeg mener kjøttdeig er like sunt da), men vi kan godt bestille en pizza og en brus til nesten 200,- kroner tilsammen på en fredagskveld. DA betyr ikke prisen like mye, liksom. Og sånn er det mange som har det. Det er så mye lettere å punge ut for drittmat fordi man har så lyst på det, samtidig som man klager over at laksen og biffen er svindyr.
![]() |
Emneord |
holdninger, overvekt |
|
|