|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg synes de fleste tomater i butikken smaker så godt som ingenting. Jeg husker i barndommen da mamma, søsteren min og jeg hentet tomater hos den lokale tomatgartneren. Lukta i drivhuset, de store mengdene med tomat som vi tok med oss hjem i sesongen. Tomatene som lå i skåler på bordet og smakte sommer og sol - og tomat. Nå smaker tomatene ingenting. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Vanlige tomater smaker ikke godt, nei. Det kjøper jeg sjelden. Kjøper alltid de som ser best ut. Ellers blir det jo ikke spist, og da blir det ihvertfall dyrt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Om sommeren dyrker vi minitomater selv, og gomler dem i oss rett fra busken. Om vinteren kjøper vi så godt som bare økologiske minitomater, de smaker best. Så ja, vi betaler nok for smak.
|
|
|
#4 |
|
kamerat
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg betaler gladelig for god smak. Alltid. Dårlige råvarer er det traurigste som finnes.
|
|
|
#5 |
|
Smugleser
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jepp, kjøper dyrere og bedre tomater. Knøtto spiser de som sukkertøy, og bleike, triste og smaksfrie tomater er det ingen som får i seg likevel.
|
|
|
#6 |
|
intro
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Det finnes massevis av gode småtomater i alle butikker, synes jeg.
|
|
|
|
#7 |
|
<*(((<
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg kjøper så godt som bare cherrytomater, som jeg syns smaker litt mer tomat enn ingenting. De funker som hverdagstomater, men ikke rent sjelden kjøper jeg også sånne dyre minitomater som virkelig smaker noe. Så ja, jeg er villig til å betale ekstra. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg bruker å kjøpe klasetomater i løs vekt på Mega, og synes de smaker deilig.
|
|
|
#9 |
|
Borte
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg betaler ekstra fordi jeg er glad i god mat, ikke fordi jeg syns det er greit at billig mat ikke smaker noe. Jeg syns det er et dårlig tegn for samfunnet at folk putter i seg dårlig mat bare fordi det er så billig, det forringer matvarene våre.
|
|
|
#10 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg kjøper aldri de billigste tomatene. Betaler gladelig mer for å få tomater med smak. Når det kommer til mat er jeg aldri gjerrig, jeg vil ha mat med god smak. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Aldri kjøpe tomater til under hundre kroner kiloen. Jeg er veldig glad i tomater og kjøper de dyre med god samvittighet. De billige er så kjipe at da er jeg heller uten. |
|
|
|
#13 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Her går det mest i cherrytomater og tomater som koster litt mer, for smakens skyld!
|
|
|
#14 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Fattiglusa melder seg - jeg kjøper de billige tomatene.
|
|
|
#15 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?FP er nok ikke representativt. Det er jo klart flest (eller mest i kilo, i det minste) vanlige tomater i butikkene, ergo må det være størst marked for slike. Det er årevis siden jeg sluttet å kjøpe "vanlige" tomater. Jeg er mer enn villig til å bruke penger på gode og "rene" råvarer fremfor dårlige. Jeg burde ha forutsett at folk som frekventerer FP er opptatt av matkvalitet, og ikke bare kvantitet, men dette var massivt. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?
Og matvanene.
|
|
|
#18 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg liker ikke tomater så godt, men jeg kjøper det noen ganger for å ha på brie eller i salat - og da kjøper jeg de søte små.
|
|
|
#19 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Om sommeren og høsten har vi egendyrkede tomater i alle fasonger og farger. De er kjempe gode og vi har flere busker for hvert år som går. Ellers kjøper jeg de dyre i butikken med god samvittighet. Jeg husker ikke hva tomatene heter, men elsker de som kommer i en gjenomsiktig trekantet eske. De er litt avlange og smaker utrolig godt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Åh så enig jeg er! Tomatene smaker vann! I Italia smakte de smågodt! Jeg elsker tomater og velger seriøst smaksbomberike tomater fremfor snop om jeg kan, de er så gode!
|
![]() |
|
|