|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: Holdninger til overvektige mennesker
Grunnen til at jeg spør er at poenget ditt var vanskelig å få tak på. |
![]() |
![]() |
#2 |
By the Sea
|
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerEr veldig enig med Smilefjes når det gjelder kosthold og mosjon.
![]() |
#3 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det var igrunnen det jeg også tenkte, det ble så mye forklaringer og bortforklaringer at jeg tilslutt ikke skjønte hva du egentlig mente lenger, Dååris.
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Holdninger til overvektige menneskerZoe sier mye klokt, og det stemmer overens med min tanke om at overvekt i større grad må bli anerkjent som en type spiseforstyrrelse. De fleste overvektige jeg kjenner har mer kunnskap om kosthold og trening enn gjennomsnittet, men de ender gjentatte ganger opp med å regulere vanskelige følelser gjennom spising (gjerne for mye/for lite om hverandre). Jeg tror også at mange har fått et uheldig forhold til mat fordi omgivelsene gjennom hele oppveksten har brukt mat som belønning og straff. Når mat får symbolverdi på denne måten, er det vanskeligere å få et naturlig forhold til kroppens egne signaler om hva den ønsker og trenger. |
![]() |
![]() |
#5 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
Jeg sier ikke at jeg IKKE har greie på mat, jeg sier jeg ikker en ekspert, og da mener jeg at jeg ikke har utdannelse innen faget. Derimot har jeg fulgt med på forskning og ditt og datt stort sett hele mitt voksne liv. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
holdninger, overvekt |
|
|