|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
Hva skal jeg bære i?Vi venter en liten tass i august og jeg vil veldig gjerne bære også denne gangen. Sist brukte vi meitai fra ruskesara var litt større og jeg er veldig fornøyd med den. Men usikker på om jeg skal velge sjal eller slynge fra starten av nå.
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva skal jeg bære i?Det er virkelig ikke så vanskelig å knyte et elastisk sjal. Øv et par ganger på en dukke, og så sitter det.
|
|
|
|
#3 |
|
trøtt
|
Sv: Hva skal jeg bære i?Elastisk sjal er fint til nyfødte.
|
|
|
#4 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hva skal jeg bære i?Til Stjernekikkeren har vi brukt elastisk sjal og ringslynge, og jeg har egentlig vært mest fornøyd med ringslynga til liten baby. Han hadde som oftest ikke tålmodighet til å vente på at jeg skulle knyte ferdig det elastiske sjalet når jeg trengte å ha ham i det (kollikk-unge), så da var det veldig greit å kunne slenge på seg slynga.
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Hva skal jeg bære i?Jeg har bare erfaring med elastisk sjal da, men det brukte jeg fra lillesøster var nyfødt til hun var ca 4-5 mndr. Da var hun plutselig ikke så interessert i å bli båret lenger, men jeg har funnet det fram igjen i det siste og nå går det greit så lenge hun får se framover.
|
|
|
#6 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hva skal jeg bære i?Elastisk sjal er fantastisk! Det som er så greit er at du kan knyte det på deg, og så ha det der hele dagen, og bare putte ungen oppi eller ta den ut alt etter som det passer. Da vi skulle ut å handle med sjalet så tok jeg det på hjemme før vi dro, og bare puttet gutten oppi når vi kom frem. Helt genialt.
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal jeg bære i?Elastisk sjal er herlig til liten baby. Ringslynge ser veldig enkelt ut, men det er mange som synes den er vanskelig å få til i starten. Hvis du har erfaring med ringslynge fra før, eller har noen som kan hjelpe deg med den så er den super til liten baby den også.
|
|
|
#8 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal jeg bære i?
|
|
|
|
#9 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal jeg bære i?Du kan prøve Cross-wrap. Det er litt lettere å knyte på seg enn et sjal.
|
|
|
#10 |
|
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
Har vært litt på den tanken der også, det er jo sommerbarn vi får. Men da får jeg heller bruke sjalet som overdel og kun bh under
Den var jo veldig fin, minner mye om meitai i måten å ta det på.
|
|
|
#11 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, altså... Been there, done that - selv om det var høstbarn... :ultrahormonell barselkvinne:
|
|
|
|
#12 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
Ja, det er poenget. Den er like lett å ta på som en mei tai, og like komfortabel å ha på som et sjal.
|
|
|
#13 |
|
trøtt
|
Signerer Molly på alle punkter!
|
|
|
#14 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Må si meg enig i dette. Elastisk sjal er fantastisk og veldig praktisk. Og du fordeler vekten av barnet jevnt, noe man ikke gjør med slynge. Man får også barnet tett opp til haken og kan kose/snakke med barnet.
|
|
|
#15 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
Sv: Hva skal jeg bære i?Lillesøster er maibarn og ble båret i elastisk sjal gjennom hele den varme sommeren-08. Vel ble det i overkant svett innimellom, men det betalte seg med hvor utrolig godt hun trivdes oppi der og hvor behagelig det var for meg å bære i det. Sjalet mitt heter MamEco og er laget av hamp, som visstnok skal ha gode pusteegenskaper. Det er i hvert fall tynnere enn mange andre sjal, og kanskje litt svalere?
|
|
|
#16 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva skal jeg bære i?Jeg har et barn født i slutten av juni. Frem til nærmere jul bar jeg henne i Mobywrap. Så gikk jeg over på mei tai. I dag debuterte hun i en patapum toddler.
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal jeg bære i?Patapun toddler er ikke anbefallt til barn under 18 mnd . |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva skal jeg bære i?Anbefalingen på 18 mnd. er rettledende. Det er lengden på barnet som er avgjørende og patapum toddler var garantert ikke for stor for den unge damen nå.
|
|
|
#19 |
|
tankefull
|
Sv: Hva skal jeg bære i?Jeg ville prøvd først med et elastisk sjal om jeg var deg. Det kan du knyte greit på deg før du har barnet oppi, dermed sparer du armer og skuldre litt mer, enn om du skulle knyttet det på sammen med barnet. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
trøtt
|
Det vil kanskje si at lillesøsteren her i huset også kan flytte over fra baby til toddler snart?
|
![]() |
|
|