|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bedreviter
|
Sv: Er det "verre" å dø for en ateist?
Nettopp. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er akkurat slik jeg føler også.
|
|
|
#103 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Er det "verre" å dø for en ateist?Og jeg er på linje med bl.a Iset, Jessica og Zöe.
|
|
|
|
#104 |
|
saftig
|
Jeg er enig, og syns slett ikke det er flåsete.
|
|
|
#105 |
|
Ustabil
|
En periode da min bestemor var syk og bodde på sykehjem var jeg regelmessig på besøk der. Hun var ikke spesielt religiøs av seg, men hadde liksom "barnetroen" og alt det der. Det første "tegnet" vi så på at hun nærmet seg slutten var at hun forsonte seg med "barnetroen". Plutselig var denne barnetroen viktig for henne igjen. Og hun ba til gud og fikk vel en form for tilgivelse, mente hun. Da hun hadde gjort det, var det som om hun fikk ro i sjelen, og hun var ikke lenger redd for å dø. Hun så ut til å kvikne til en kort stund. Virket friskere, mer våken, mer tilstede. Og så døde hun. Og da døde hun med fred i hjertet. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Mother of Dragons
|
Det er det klare inntrykket jeg har sett også, og jeg har sett ganske mange bli alvorlig syke og dø. De som er overbevist ateist og de som har en overbevist religiøs overbevisning er ofte mye mindre redd for hva som skal skje enn agnostikere. De fleste er jo i den siste kategorien, folk som har litt barnetro igjen og som ikke har en fast mening om det religiøse.
|
![]() |
|
|