Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville dere gjort?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-06, 00:14   #41
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville dere gjort?

Hva er vitsen med å si noe? Venninnen din velger et navn hun synes er fint og det er hennes barn. Det er da ikke noe du har noe med? Folk har forskjelling smak i forhold til mange ting og det trenger ikke andre å bry seg med.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 00:51   #42
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av snurre, her.

Jeg gjorde det med en annen venninne engang. Eller kanskje ikke på samme måte da. Hun fant ut at jenta hennes skulle hete Emma, og da kunne jeg ikke dy meg. Jeg laget sånn "mongolyd" og slo hånden over brystet samtidig som jeg sa Eeeemmaaaa (Emma Hjort). Hun så litt rart på meg da.

Ja!!! Kanskje du kan finne på noe lignende for å fortelle denne (andre?) venninna at du ikke liker Christer Leander?

... Og så kommer du her og spør om råd, du er nok den her på forumet som er mest erfaren med å fortelle venninnene dine hvilke navn som er dårlige.

Sist redigert av him : 20-12-06 kl 10:17. Årsak: Kom plutselig på at det kanskje ikke vistes at jeg var ironisk.
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 00:54   #43
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har hun bedt om din mening?
Om hun ikke har det så skjønner jeg ikke poenget med å blande seg.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 01:13   #44
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:Prøver å se for meg en sosial omgangsform der alle er "ærlige" non-stop, uten at noen har spurt dem om meningen deres:

- Har du klippet deg? Det kledde du da ikke noe særlig!
- Fy, for en stygg genser!
- Jeg syns du har blitt ganske tjukk nå
- Nei, den tapeten syns jeg ikke var noe fin!
- T***`?? Det er da ikke noe navn! Du kan ikke kalle jenta det!

Svigermor hadde en sånn svigermor - de fleste siatene over er fra henne. Det var ikke så hyggelig! (Det var ikke så mange som gråt i begravelsen hennes, kan du si)

Gammel 20-12-06, 01:39   #45
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ville ikke gjort noe som helst, hvis hun ikke har spurt.
Har ei venninne som hadde Balder på gutte lista og Mercedes på jentelisten.
Hun spurte hva jeg synes i håp om støtte mot sin mann.
DA sa jeg min ærlige mening.
Balder er et dyrenavn for meg og Mercedes en bil.
hehe, men hun tåler det, ei annen venninne kunne jeg ikke sagt det på samme måte.
Hun valgte et annet navn jeg heller ikke liker, og jeg er blitt vant med navnet nå og hun kler det faktisk. Her spurte hun ikke, og jeg holdt også kjeft.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 01:50   #46
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det virker jo som mavnvalget er tatt og da hadde jeg holdt munn.

Hade hun derimot ikke bestemt seg for navnet med luftet et navnorslag ville jeg nok sagt noe om jeg mislikte et navnvalg en venninne har tatt.
Synes ikke det var en av de ille navnkombinajonene jeg da.
(ta en titt på navndiskusjoner på NM f.eks og man kan få bakoversveis av noens valg derimot)
Men får ta med at jeg ikke er så glad i dobbeltnavn, men det bunner nok i at jeg selv har fått det.

Har selv en venninne som har et navnalg på et av sine barn som jegnok aldri kommer til å venne meg til.
Et som er fryktelig merkelig og får meg til å tenke på en klovn, og et som er fint, men ganske langt.
Nå har de valgt å bruke bare et navn, men så har selvsagt valgt klovnenavnet dah.

Gammel 20-12-06, 09:20   #47
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Av og til er det best å holde kjeft. Dette er en slik situasjon.

Som jeg skulle sagt det sjøl!!

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 09:25   #48
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville definitivt ikke sagt noe. Navn er virkelig smak og behag, og navnet hun har valgt vil på ingen måte være stigmatiserende for barnet (som f.x. Vidkun eller Adolf el.).

Jeg ser absolutt ingen grunn til at man skal se det som sin plikt å meddele andre om at man synes et navn er stygt. Sansynligvis vil de ikke ombestemme seg, også vil de i all fremtid vite at du ikke liker det navnet.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 09:30   #49
nikki

nikki sin avatar

Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Å velge navn på ungen sin er vanskelig, og man legger gjerne sjela si i å finne et navn man virkelig liker. Jeg hadde blitt blodig fornærma om noen hadde sagt noe om vårt navnevalg, og setter stor pris på at folk som har helt annen smak enn meg holder meningene sine for seg selv.

Signerer

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 09:33   #50
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke noe om å blande seg inn i andres navnevalg, i hvert fall ikke uten å bli spurt direkte.
Det var mange som synes navnet til poden var altfor langt ( ) men det kunne ikke falt oss inn å bytte det, og alle ser jo nå at han må hete akkurat det han heter.

Og vil du gjøre deg til uvenn med en venninne over noe slikt?

Gammel 20-12-06, 09:35   #51
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Ærlighet er en fin ting, men ikke i alle sammenhenger. I denne settingen bør du som venninne holde munnen lukket om meningen din.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 09:45   #52
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk endel mer eller mindre åpenlyse hint fra familie og venner om at de ikke syns noe særlig om navnet til Vesla. Siden vi allerede hadde bestemt oss for hva hun skulle hete, og ikke ønsket et eneste innspill fra andre - så opplevde jeg dette som ganske sårende og innvaderende.

Jeg ville holdt kjeft i tilsvarende situasjon. Navnevalg er personlig og ikke noe andre trenger å bry nesa si oppi. Hvis du velger å være ærlig, så vil jeg kalle deg rimelig frekk, ja. En slik ubedt og brutal ærlighet vitner om manglende sosiale antenner.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 10:01   #53
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes navnet var fint jeg.. Dessuten er det vel ingen som har noe med hva andre vil kalle ungene sine for vel.. Smaken er som baken. Sikkert noen som synes mine unger har stygt navn å.. Men det driter jeg i. Håper venninna di driter i hva andre synes, det burde hun!

Gammel 20-12-06, 10:01   #54
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Jeg synes ikke navnet var fint, og om det hadde vært min beste beste venninne så hadde jeg nok sagt noe. F.eks.: a la "vil du kalle han det da?"- " jeg synes ikke det klinger så bra med deres navn" ..osv.

Min venninne var åpen mot meg når jeg lurte på navn, og jeg satte pris på hennes innspill. Vi har en tone i vårt vennskap som gjøre at det går an å være ærlige uten å være sårende...Så det kommer nok an på hvordan deres forhold er tenker jeg, om dere har for vane å være ærlige.

Det er foskjell om man lurer og ber om innspill og noen uttaler seg, eller at noen uoppfordret sier at det navnet likte de ikke.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 10:07   #55
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du sier selvsagt ikke noe. Selv om det er et navn du ikke liker.

Gammel 20-12-06, 10:10   #56
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leste hovedinnlegget og var spent på hva slags navn som skulle være så spesielt (det var jo et helt vanlig navn...)
Og den der Emmaepisoden var forhåpentligvis ikke ditt mest sjarmerende stunt... Kan ikke tenke meg venninnen din satte særlig stor pris på din imitasjon.

Og for å svare på det du spør om; jeg ville nok ikke sagt noe til venninna mi om hun ikke direkte spurte om hva jeg syns.

Gammel 20-12-06, 10:18   #57
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Det går an å si på en forsiktig måte at det navnet ikke er et du selv ville ha valgt.
Men: barn har en forunderlig evne til å gjøre selv de "rareste" navn fine så lenge barna er flotte!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 10:19   #58
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Å være ærlig er ikke det samme som å måtte tømme ut og dele enhver tanke en får inni hodet sitt.

Helt enig. Selv om man mener noe, kan man holde kjeft. Hva tjener det til å fortelle venninnen din at hun har valgt et navn du mener er stygt? Hun vil bli såret, lei seg og i verste fall kan du ødelegge vennskapet.

Jeg har en mormor som trives med å springe etter folk for å fortelle hva hun mener og synes, uansett om de har bedt om det eller ikke. Det virker som hun tror at hennes misjon er å minne folk om ting de vet, men som hun tror de ikke kan ha fått med seg. "For da ville de har gjort noe med det", tenker hun.

For eksempel synes hun at hun bare er ærlig og hjelpsom når hun forteller min mor at hun er overvektig, meg at jeg har det travelt og sannsynligvis forsømmer familien min, eller min søster at hun har et litt rotete kjærlighetsliv. Og hun forventer følgende respons: "Takk! Så bra at du sa i fra! Det ANTE jeg virkelig ikke. Hadde det ikke vært for deg, hadde jeg aldri fått det med meg."

Jada. Det er sikkert skikkelig ærlig å fortelle alle hva man mener om alt. Men det kan også være ufint, uhøflig, sårende og lite sosialt intelligent.

Gammel 20-12-06, 10:21   #59
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Av og til er det best å holde kjeft. Dette er en slik situasjon.

Opprinnelig lagt inn av Solen, her.

Smaken er som baken. Og liker venninnen din navnet, så synes jeg ikke du skal blandet deg inn, for alt du vet, så liker kanskje ikke venninna di navnet på ditt/dine barn heller.

Opprinnelig lagt inn av Shakira, her.

La de nå kalle barnet sitt hva de selv vil.

Kan bare signere de over her .

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 10:23   #60
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det er foskjell om man lurer og ber om innspill og noen uttaler seg, eller at noen uoppfordret sier at det navnet likte de ikke.

Jo jeg er enig der.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.