Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bugaboo Cameleon?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-09, 13:29   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bugaboo Cameleon?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Samtidig synes jeg sittestillingen på OTH er grusom

Hø? Synes du? Jeg har prøvd mange vogner og sittestillingen på OTH er fantastisk, synes jeg. Den er jo visstnok også ergonomisk korrekt, er den ikke? Min gutt sitter helt perfekt i OTH, mens han i Quinnyen så ut som om han var 10 minutter fra å utvikle alvorlige ryggproblemer. Jeg kjøpte faktisk OTH mest pga. sittestillingen. Det var det som avgjorde kjøpet for min del.

Gammel 10-04-09, 13:32   #22
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg savnet egentlig kun at den kunne vært like stor og lun som simoen på de kaldeste vinterdagene med regn og vind. Men man kan jo ikke få alt.

Du mener for den som skal gå bak vogna, da eller? Vi har ikke hatt noen problemer med at vogna ikke var lun om vinteren, med lammeskinnspose oppi.

Generelt er jeg veldig fornøyd med:
-sittekomforten for barnet
-at man kan ha barnet vendt mot seg
-at den har lav egenvekt
-at den er god å trille
-at det er lett å justere sittestilling for barnet
-god kalesje

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 13:40   #23
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Buggisen er genial, digger alle snu- og vendemulighetene, men jeg synes det er pes å dele den i to for å legge den i bilen. Vi kommer nok til å selge vår når Amisønnen er stor nok til å sitte forovervendt mot verden. (Vi har en B.O.B. Revolution som vi elsker, når han blir stor nok.) Men enn så lenge blir han i buggisen.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 13:42   #24
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hø? Synes du? Jeg har prøvd mange vogner og sittestillingen på OTH er fantastisk, synes jeg. Den er jo visstnok også ergonomisk korrekt, er den ikke? Min gutt sitter helt perfekt i OTH, mens han i Quinnyen så ut som om han var 10 minutter fra å utvikle alvorlige ryggproblemer. Jeg kjøpte faktisk OTH mest pga. sittestillingen. Det var det som avgjorde kjøpet for min del.

Her satt poden fremovervendt og holdt seg fast i bumperbaren for å komme opp i skikkelig sittestilling. Jeg skulle nok ønske at ryggen var mere rett på vogna.

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Du mener for den som skal gå bak vogna, da eller? Vi har ikke hatt noen problemer med at vogna ikke var lun om vinteren, med lammeskinnspose oppi.

Til soving synes jeg vogna er lun nok. Men med sittende unge og regntrekk i ruskevær synes jeg simoen funket bedre. Fikk liksom puttet ungen lenger inn i vogna om du skjønner. Langt inn under kalesjen.
Luksusproblem. Jeg hadde nok endt opp på en buggis igjen. Enten det eller en simo i tre uker for så og selge og kjøpe buggis (som jeg gjorde forrige gang).

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 13:43   #25
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

(Vi har en B.O.B. Revolution som vi elsker, når han blir stor nok.)

Hvordan vogn er det?

Gammel 10-04-09, 13:57   #26
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan vogn er det?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 14:05   #27
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Shit, er det så ille? :tør ikke google opp:

Gammel 10-04-09, 14:07   #28
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

jeg turte google

Gammel 10-04-09, 14:07   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun reagerte på grammatikken.

Gammel 10-04-09, 14:20   #30
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har Bugaboo Cameleon, og er passelig fornøyd. Jeg hadde kanskje litt vel høye forventninger...

Hadde Quinny Comfort før, og før det igjen en Emmaljunga traktor nærmest.

Quinnyen hadde bedre trillekomfort, syns jeg, da jeg bytta. Men nå er jeg ikke sikker lenger, nå som jeg er vant til buggisen. Tror man må venne seg til den litt. Her jeg bor er gata gjerne temmelig skjev innerst mot kanten, og der var den ikke noe god å trille i begynnelsen i det hele tatt. Men nå tenker jeg ikke på det lenger.

Jeg klarer ikke å forstå at det skal være pes å dele vogna i to for å slå den sammen, men jeg kjører stasjonsvogn og setter vogna inn med sittedelen på, og slår bare ned styret. Men på sommerferie med smekkfull bil var det jo en fordel at vogna kan bli nærmest usynlig når man slår den skikkelig sammen, da.

Begge jentene mine digger vogna, og jeg tror jeg elsker den litt jeg og. Har rødt trekk og kalesje, og synes det er ganske stilig.

Handlekurven under er stor og god, men ikke i forhold til Simo og sånn. Dessuten er den vanskelig å komme til når man bruker babybagen. Men med sportsdelen på er den veldig bra, og definitivt større enn den til Quinnyen vår.

Det eneste jeg kan savne litt er brems til nedoverbakkene.

Gammel 10-04-09, 14:23   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åja er det ikke håndbrems på? Den er jeg avhengig av, kjenner jeg.

Gammel 10-04-09, 14:27   #32
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jeg faktisk ikke tenkt over det med bremsen på kjempelenge, men jeg ble avhengig av den på Comforten (som også veide ca 30 ganger så mye). Så om man ikke er vant til å ha brems, tror jeg ikke man tenker over det.

Gammel 10-04-09, 14:27   #33
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Åja er det ikke håndbrems på? Den er jeg avhengig av, kjenner jeg.

Det er det ikke på OTH heller.

Gammel 10-04-09, 14:27   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

*dåne*

Gammel 10-04-09, 17:03   #35
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Jeg har hatt både OTH og Bugaboo Cameleon. OTH er kanskje best når man skal på tur i ugreit terreng og masse snø, men med vinterhjulene til buggisen på er det ikke noe problem det heller.
Vi skal ha buggis til lillebror. Bagen er stor og god, vogna blir liten slått sammen, man kan vende styret og sittedelen begge veier, kalesjen er tett og fin. Ja, alt i alt er vogna perfekt for oss.

Gammel 10-04-09, 19:00   #36
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eneste som ville stoppet meg var at den hadde de små hjulene foran. Aner ikke hvordan den er i trille med de "vinterhjulene" man kan få kjøpt til.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 19:01   #37
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du gravid, Skremmern?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 19:03   #38
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ha satset på en annen vogn.

Gammel 10-04-09, 19:08   #39
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Er du gravid, Skremmern?

Jeg har faktisk barn. *åpplyser*

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 20:04   #40
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Eg likar Cameleonen vår. Vi bruker den faktisk enda, av og til. Mini er snart 4 år. Vogna skal være med til syden i sommer også, men reisebagen til som er polstret.

Señora er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.