Sv: Hva slags dyp stekepanne har dere?
Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.
Jeg har den samme støpejernspannen som deg glitterchick, men jeg syns ikke den funker til alt. (I tillegg er den veldig tung...)
Pannekaker for eksempel, nå er det ikke så ofte vi har det, men alt sånt som henger seg lett fast syns jeg går bedre i en stekepanne med belegg. Og ja, jeg har hatt både dyre og billige, og de varer langtgfra evig selv om man bruker de anbefalte stekespadene. Høy varme må man jo bruke av og til.
Ja, den jeg viste frem funker ikke til alt, slik jeg også skrev. Den har et slags belegg, og pannekaker er umulig å steke i den. Vi bruker den mest til kjøttdeig, pastasauser og gryter.
Til pannekaker bruker jeg vanlig oljet støpejernspanne. Jeg har aldri problem med at noe setter seg fast i den. Jeg tror heller ikke jeg kommer til å greie å bruke dem opp, jeg bruker bambus- og trestekespader. Jeg har også en støpejerngryte etter farmoren min, den får en runde med olje i ny og ne, og jeg regner med at Glitterbarnet kan overta den en dag, det er ikke snakk om at den blir oppbrukt.
Tito, LilleBulla og Snippa: Hvordan bruker dere pannene hvis dere kaster rundt en i året? :nysgjerrig:
Sist redigert av Tallulah : 11-04-09 kl 10:01.
|