|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
trøtt
|
Sv: Bæredings for barn på 1,5 årPatapum.
|
|
|
#22 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæredings for barn på 1,5 årEr Ergo lettere å få på seg enn Mei-Tai på ryggen? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bæredings for barn på 1,5 årForeløpig synes jeg mei tai er langt mer behagelig å bære i enn patapum for den unge damen på 9,5 mnd og 10+ kg.
|
|
|
#25 |
|
Etylbarbital
Sv: Bæredings for barn på 1,5 årJeg får ta med et forbehold om at jeg bare har prøvd patapum - men patapum og Ergo er ikke så ulike.
|
|
|
#26 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bæredings for barn på 1,5 årOm du er åpen for knyting, så slår jeg et slag for meitai. Den er mindre sammenlagt også - og helt klart best synes jeg. Man får den mye nærmere kroppen enn patapum'en/ergoselen - men formsydd sele er også greit altså.
|
|
|
#27 |
|
Pauset
Sv: Bæredings for barn på 1,5 årMulig det er mine ultralange seler som plager meg. De andre gikk akkurat igjen, og disse soper nesten i marka. Sist redigert av Dronningen : 12-04-09 kl 23:11. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bæredings for barn på 1,5 årDa har jeg bestilt meg en Ergo. Jeg bar knerten litt i sjal da han var mindre. Men å si at det var så enkelt å ta av og på synes jeg er feil. Det sopte jo nede i bakken mens jeg skulle snøre det på meg, og det var for varmt å ta den på og gå med den hele dagen. På korte turer (som til bilen og sånt) brukte jeg babybjørn. Det var mye lettere å ta av og på. Jeg håper at Ergoen er like enkel.
|
|
|
|
#29 |
|
Pauset
Sv: Bæredings for barn på 1,5 år
Du får gi rapport om den funker greit. Har lest litt på nettet nå i kveld, og den ser jo ganske lovende ut. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Etylbarbital
Jeg har sydd mei tai selv - når jeg har selen på meg er det bare en liten stump igjen. Noe mer når jeg bærer på ryggen.
|
|
|
#31 |
|
Pauset
Da burde jeg sikkert holdt meg til den første jeg hadde. Nå har jeg sikkert en halv meter igjen. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Bæredings for barn på 1,5 årVi hadde patapum. Fikk den aldri helt til, og var vanskelig å få ungen ned og opp i den, dessuten følte jeg at han ikke satt så bra.
|
|
|
#33 |
|
Pauset
Sv: Bæredings for barn på 1,5 årKjøpte denne på ebay jeg i kveld. Rett og slett. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Har tro på forbedring
|
Meis kommer ikke på min rygg etter å ha brukt bæredings.
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Bæredings for barn på 1,5 årBeco Butterfly er like enkel som meis. Du setter ungen oppi og tar på bæredings og unge som en ryggsekk. Kan brukes fra bitteliten til du slutter å bære.
|
|
|
#36 |
|
Pauset
Sv: Bæredings for barn på 1,5 årHar fått Ergoen i dag. Er så brei rundt hofter og mage, at jeg syntes den ble trang. Så skal forsøke å finne en sånn forlenger. Ellers var det uvant, jeg må si det. Mei-tai var liksom så enkelt og nært inntil kroppen, selv om det var lange selere å knyte. Den føltes nok bedre. Men vi skal forsøke dette nå. Mannen skal også instrueres nå, siden han skal ha perm snart. Finne noe vi begge kan bruke. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bæredings for barn på 1,5 årJeg har også akkurat mottatt min Ergo. Jeg syntes det fungerte helt fint, men jeg klarer ikke å få knerten oppi der uten hjelp fra en annen voksen. Det var litt dumt, men det kan kanskje gå hvis jeg setter ham på et bord, tar ergoen rundt ham, for så å ta den på meg. Jeg får teste ut litt med mannen i nærheten.
|
|
|
|
#38 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med Patapumen (lik Ergo) så brettet jeg ut Patapumen på sofaen (eller på forsetet i bilen for den saks skyld) med slakke stropper, satte A oppå den ca der han skulle ha rompa, med en fot ut på hver side. Så satte jeg meg foran han, festet beltet rundt livet, og fikk tak i skulderstroppene. Så dro jeg skulderstroppene + ungen inntil ryggen min, lente meg godt fram, og festet brystreima. Da hang alt fast på ryggen min, og jeg kunne gjøre noen små hopp og få strammet belte og skulderstroppene til passe lengde.
|
|
|
|
#39 |
|
Har tro på forbedring
|
http://www.tettinntil.no/Instruksjon...d_ErgoRYGG.htm
|
|
|
#40 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæredings for barn på 1,5 årJeg står helst med ryggen til seng eller sofa når jeg setter henne oppi på ryggen. Ute på tur mangler jo den sikkerheten, men jeg har aldri mistet henne, så jeg antar det ville gått greit.
|
![]() |
|
|