|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Brisk?Har tenkt på å kanskje ha en brisk/sittebenk ved spisestuebordet i tillegg til spisestoler. En brisk med skuffer i, eller oppbevaringsrom under lokket.
![]() |
![]() |
#2 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brisk?Jeg har en slik benk. Kjøpt på Finn for en slikk og ingenting og jeg har malt den hvit. Har ikek noe bilde av den her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Brisk?Jeg har kjøkkenskuffeseksjoner. Ca 40 cm høye, på vanlig kjøkkensokkel, 60 cm brede. Perfekte for en lekeskuff, en Donaldskuff, en tegneskuff, en servietter etc.-skuff.
![]() |
#6 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Brisk?Dytter litt på denne jeg. Vurderer sittebenk/slagbenk for å spare plass på stua/spisestua ved at den ene stolsiden blir helt inntil veggen. Problemet er at vi har en enkel og litt moderne stil, og at alle sittebenker/slagbenker jeg finner er av typen chabby chic eller bondemøbel.
![]() |
#7 |
...med jordbær...
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Brisk?Jeg syntes denne fra Oliver Furniture er flott. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Brisk?Jeg synes også den fra Oliver furniture er lekker, men den koster en del (7100,- hvis jeg husker riktig) og er nok hakket mer bonderomantisk enn det som passer inn her.
![]() |
#9 |
...med jordbær...
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Brisk?
Ja, den er ikke blant de billigste nei. Og jeg er enig i at den ikke nødvendigvis passer inn i en moderne stil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Brisk?Vi har bare vanlige 60 cm brede skuffer plassert på bein, med sokkel under. De er skrudd fast i veggen i bakkant. Tror de er 30 -35 cm høye, med sokkel under på ca. 10 cm. Og en 5 cm tykk skumplastmadrass på toppen, trukket med et grovt stoff. Løse puter i ryggen.
![]() |
#11 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Brisk?Jeg tror at en skikkelig gammel slagbenk hadde vært fint til det veldige moderne |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Brisk?Jeg likte godt den fra Mio, men det blir ganske dyrt med kjøp og frakt (og tidkrevende med selvhent og tilhenger).
![]() |
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Brisk?Jeg har vært på jakt etter den perfekte slagbenken i all evigheter, men fortsatt ikke funnet den. De hadde en på Ikea, i Hemnes-serien mener jeg, men den har ikke vært til salgs her på lenge.
![]() |
#14 |
Ekvilist
|
Det er oppbevaring i ingolfbenken, men den er ikke så dyp som ordentlige slagbenker. God å sitte i er den også. Men den ser ikke ut til å leveres i hvitt. Snodig, siden de andre møblene i den serien leveres i hvitt.
Jeg fant en veldig fin til en rimelig pris på Finn i påska, men den var selvsagt solgt kun minutter etter at annonsen ble lagt ut. Vi er åpenbart ikke de eneste som er ute etter slagbenk.
![]() |
#15 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Brisk?I dag var vi på Ikea, og det er flere benker på vei inn i sortimentet. Hurra!
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
Nå skal vi jo flytte, så prosjektet er lagt litt på is, men jeg bygger den selv om jeg ikke finner noe. Jeg vil ha en med skikkelig dyp oppbevaring under, sånn god gammeldags. Og så skal den passe langs spisestuebordet, og ha riktig setehøyde.
![]() |
#17 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Brisk?Her er min. Den er fra Lom. Altså møblene heter Lom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Impulsiv innimellom
|
Hvor har dere kjøpt de skuffene? Ikea?
![]() |
#19 |
intro
|
![]() Sv: Brisk?Visste dere forresten at brisk også kan hete briks? Jeg trodde Knausgård skrev feil; i mine ører høres det helt sprøtt ut. :lusker ut:
![]() |
![]() |
#20 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Brisk?Og andre søkeord: slagbenk, kjøkkensofa, sittebenk kjøkken, kjøkkenbrisk....
![]() |
![]() |
|
|