Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Innhold i store påskeegg?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-09, 13:40   #41
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Innhold i store påskeegg?

Hvor får dere tak i de knøttsmå eggene?
Jeg har sett etter, men finner bare middels og kjempestore i bøtter og spann.

Gammel 09-04-09, 14:49   #42
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke knøttsmå altså. De er sånn mellomstore. Men jeg syns stadig jeg ser i alle slags størrelser (selv om det har blitt mer vanlig med de gedigne).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 15:02   #43
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Her har vi medium store egg, og de får godteri oppi. Mer enn det de får en vanlig lørdag (skulle da bare mangle, da det stort sett bare er litt popcorn og ei klubbe/kinderegg ), men ikke fyllt til randen på noe vis.

Farmora og farfaren innførte leting etter påskeegg, og det er en helt grei ting å gjøre. Ikke noe jeg er vant med selv, men ungene begynner nå å synes at det er gøy. Første året var det bare skummelt

Å lage skikkelig jakt ut av det, med kart evt rebus, det høres artig ut. Noe å tenke på til neste år

Jentene er 4,5 år og 3 år. Minstemann på 8mnd får ikke påskeegg i år.

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 15:08   #44
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Å hjelpes for en utgift jeg egentlig burde ha beregnet i mitt påskebudsjett hvis påskeeggene til mine fem barn skal fylles med blader, spill, snop og annet!

Jeg synes det blir dyrt med mine to jeg..

Nei. Her er det påskeegg med snop. Litt mer enn lørdagssnop, men faktisk ikke veldig mye mer. Tradisjonen er det viktigste og den inneholder at barna må lete etter eggene. Type jakt via skattekart. Det er denne jakten de gleder seg til og snakker om lenge før påskeaften.

Her også. De elsker å lete etter eggene. Jeg deler inn kartet i fire deler, så de må stadig finne en ny del til kartet, inntil de finner egget. De løper rundt i pysjen på påskeaftenmorgen, og spiser godisen etterpå.
Prøver heller å bruke påsken til å gjøre andre aktiviteter enn å kjøpe mer film, spill eller blader.
( i dag er det tur til en stor hytte med aktivitetsløype, og i morgen er det grilling i skogen. Jeg har de ikke lørdag og søndag, men jeg har hørt rykter om en tur i skogen. )

Gammel 09-04-09, 16:23   #45
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har vi hatt påskeeggjakt etter slike små sjokoladeegg med sølvpapir på ute i parken. Sneipen fant alle sammen, gitt, enda det stort sett var mamma som så påskeharen og skjønte hvor man burde lete.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 18:09   #46
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Slike små, flotte egg har jeg sett på bokhandler.

Gammel 13-04-09, 00:16   #47
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det ble en dropseske, sjokolade, såpebobler, badefisk og han fikk et svettearmbånd og hun fikk klistremerker.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 20:50   #48
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en forenklet påskeeggjakt hvor påskeharen legger ut spor (sjokoladegullmynter). Egget er stort og i år var det et medium egg og et mindre ett (til lillebror) inne i det store egget. Disse eggene var det godteri i. Ellers lå det et blad, noen ballonger (til lillebror) og noen poser med Gormitifigurer i egget.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 20:57   #49
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Hvor får dere tak i de knøttsmå eggene?
Jeg har sett etter, men finner bare middels og kjempestore i bøtter og spann.

Vi har et ganske lite et i metall fra Panduro. I år har vi bare hatt godteri i egget som blir funnet etter eggejakt på påskeaften, tidligere har vi også hatt små legofigurer o.l. i egget.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 20:59   #50
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å hjelpes for en utgift jeg egentlig burde ha beregnet i mitt påskebudsjett hvis påskeeggene til mine fem barn skal fylles med blader, spill, snop og annet!

Jeg har fem og vi har et stort påskeegg som ungene deler.
I år var det godteri, donaldblad, donaldpocket, film og et spillsett med Ludo, kortstokk etc. Når vi har hjemmepåske er det som regel en boks med asfaltkritt i flere farger der.

Og så har vi "Jakten på påskeegget". I år var vi på hytta påskeaften og da ble noen av ledetrådene (ark med gåter) pakket inn i folie og gravd ned i snøen. Og så fikk barna prøve å finne ut hvor langt et dusin meter rett frem fra døren var osv. Kjempestas!

For vår del blir det rimeligere å ha ett stort egg enn mange små/medium.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 21:07   #51
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde store påskeegg fra i fjor, fyllt med:
Spionbriller- 16 kr
Stempel- 8 kr
Stempel- 16 kr
Sukkerspinn-20 kr
tyggis-10 kr
Kjærlighet- 2 kr
Lego- 40 kr
Hjelper veldig lite siden påsken er over, men men.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 21:49   #52
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hos oss får ungene et mellomstort egg med litt mer smågodt enn det de får en vanlig lørdag. Det er forresten de samme eggene som brukes år etter år - jeg kjøper ikke nye egg hvert år

Gammel 13-04-09, 22:19   #53
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Hos oss får ungene et mellomstort egg med litt mer smågodt enn det de får en vanlig lørdag. Det er forresten de samme eggene som brukes år etter år - jeg kjøper ikke nye egg hvert år

Sånn har vi det også. GUtta får store egg og med godt som er litt mer enn lørdagsgodt-mengde. Aldeles ikke fullt, nei. De synes det er kjempestas med det store egget.
De fikk det forresten på torsdagen etter frokost og lillebror gnaflet i seg alt innen påskeaften og snille storebror er en sparer og delte gladelig med lillebroren sin.
Eggene har vi også fra år til år.

Gammel 13-04-09, 22:21   #54
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Pakke HP inn i påskeegget? :P

Gammel 13-04-09, 22:50   #55
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har store påskeegg, men de fylles ikke til randen. Fyller kun med godteri.

I år fikk de (hver): 1 stor Lion sjokolade, 2 påskeegg fra Freia (halv lilla kartong), halv pose Fox, kolibriegg, Stimorol strawberry-lime tyggis.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 09:21   #56
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi slapp påskeegg i år, poden fikk nemlig det egget min far hadde fått på jobben.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.