Sv: Brudd på barnerettighetene
Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.
Om de velger å flytte frivillig, det er jo ikke saken her. Ikke det at jeg applauderer illegal innvandring heller tvert i mot. Men når integreringsgraden er så høy osm i denne saken har jeg problemer med å skjønne hvorfor man velger å gjøre som man gjør.
Et barn som kommer alene har i veldig mange tilfeller blitt sendt avgårde med fullt overlegg og falske papirer, disse har fra starten av en lav grad av integrering og desverre er statistikken ofte dyster for denne gruppen. Hadde barnet derimot kommet sammen med sine foreldre som spedbarn eller blitt født av en illegal innvandrer som på forhånd enten var integrert ved fødselstidspunktet til barnet eller som var det i rimelig tid etter innvandringen ser jeg ikke problemet.
Forstår jeg deg riktig nå, du mener altså at det er integreringsgraden til barnet som skal avgjøre om en familie skal få være eller ei?
Poenget mitt var at siden et barn ikke har som rettighet å vokse opp i bare ett land så kan ikke det at foreldrene ikke har lyst å flytte frivillig brukes som argument. Altså, et par foreldre som ønsker permanent oppholdstillatelse kan ikke bruke det at barnet er så integrert som argument siden de har frihet til å flytte frivillig med eller uten barnets velsignelse. Enten så skal barn ha rett til å si hvor de vil bo uavhengig av foreldrene, eller så er det nok at barnet er sammen med foreldrene.