|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Sv: La kresne barn legge seg sultne ...Synes artikkelen var grei og så generell at jeg tror som Lykken at den kan trigge en lyst til å vite mer om barn og barns kosthold. |
|
|
|
#43 |
|
Passiv
|
Sv: La kresne barn legge seg sultne ...Hos oss foregår dette med mat slik: |
|
|
|
#44 |
|
superbruker
|
Sv: La kresne barn legge seg sultne ...Jeg må innrømme at jeg får alle pigger ut når jeg leser denne typen artikler. Som mamma til en gutt som er ekstremt kresen blir jeg lei meg. Jeg har gjort det jeg kan for at han skal spise variert og sunt. Vi har også prøvd den metoden med at barnet får legge seg uten mat hvis han ikke spiser det som blir servert. Resultatet da har vært en gutt som heller spiser til neste måltid og det kunne ta mange dager før han spiste igjen. Det er veldig vondt å se barnet sitt sakte men sikkert bli svakere og svakere fordi man prøver å lære det å spise sunt og variert. Nå er min gutt godt over snittet kresen og utvelgende i forhold til mat. Han klarte heller ikke å tolke kroppens signaler når gav beskjed om at han trengte mat. Resultatet var manglende sultfølelse sammen med en oversensenibel konsistens- og smaksans som gjør at han spiser veldig lite mat og kun noen få ting.
|
|
|
#45 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: La kresne barn legge seg sultne ...
|
|
|
|
#46 |
|
Guardian of the galaxy
|
Ja, her må Poden legge seg uten kveldsmat, for om han absolutt skal tro på han der Jesus, så får han sikkert noen fisker og brød derfra.
|
|
|
#47 |
|
Passiv
|
Plutten er oppfostret på sånne fisker. |
|
|
|
#48 |
|
Guardian of the galaxy
|
Dette syns jeg egentlig sier alt som trenger å sies fra den siden av saken.
|
|
|
#49 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
Sv: La kresne barn legge seg sultne ...Igjen, så slår det meg hvordan enten journalisten mangler totaalt evne til sunn fornuft, eller journalisten tror sunn fornuft er ett ikke-eksisterende element hos forelde.. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Borte
|
Spør leger og tannleger, og du vil få til svar at hos mange står det akkurat så dårlig til. Kostholdsrelatert fedme blant barn er et økende problem, tannråte likeså. Om det er fordi foreldrene mangler sunn fornuft, mangler kunnskap eller rett og slett ikke gidder å gi ungene sine skikkelig mat skal ikke jeg uttale meg om, men det er et økende problem at barn vokser opp med foreldre som ikke gir dem sunn mat og som ikke gir dem kunnskap om hvordan et sunt kosthold skal være.
|
|
|
#51 |
|
Er frisk!
|
Sv: La kresne barn legge seg sultne ...Synes det er var en fin artikkel - og jeg tror det er mange som har godt av å lese den. Har selv venner som stort sett løper etter barna med mat hele dagen siden de ikke gidder å spise til måltidene. Merkelig - når de vet de får annen mat akkurat når det passer dem.
|
|
![]() |
|
|