Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Nennes rundstykker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-06, 16:44   #1
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nennes rundstykker

Fantastisk oppskrift, Nenne!

Gammel 20-12-06, 23:56   #2
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bare elsker de rundstykkene.
Tror jammen jeg må bake noe jeg nå til jul.
(akkurat som jeg ikke har nok annet å gjøre...............)
Skal jeg servere de til middagsmat er det godt om man tar litt ost oppå.
(kan ikke huske om Nenne skrev det i oppskriften på NM jeg da, men det er veldig godt)

ååååå, ble skikkelig sulten jeg nå.
Rundstykkene er forøvrig kjempegode med bare smør på når man tar de etter at de bare har fått avkjølet seg litt.
(spiser meg stappmett på det jeg, hver eneste gang)

Gammel 21-12-06, 00:20   #3
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reklamerer:

Sist redigert av Katinka : 30-03-09 kl 22:25.
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 08:29   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En egen tråd om mine rundstykker måtte jeg selvfølgelig innom.

I oppskriftsboka mi heter de for øvrig Tante Bodils horn/rundstykker.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 08:33   #5
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan ikke fatte og begripe at jeg ikke har somlet meg til å lage disse enda!
Kanskje jeg husker det i julen?

Gammel 21-12-06, 08:34   #6
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bakte disse her om dagen - og de er nydelige. Bare nevner det.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 15:08   #7
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg driver og steker slike nå.
Jeg bare måtte ha de, for jeg fikk så lyst på de når jeg så denne tråden.
(og har smakt på en allerede)

Gammel 14-05-07, 00:38   #8
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Disse har jeg enda ikke prøvd, men det virker som jeg må det en av dagene.

Gammel 19-01-08, 14:18   #9
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Men, det er jo helt feil, de heter Nennemors rundstykker - det står det i kokeboka mi.

Gammel 19-01-08, 18:04   #10
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så vittig at denne dukket opp i dag. Jeg har nemlig bakt omkring ti kg gjærdeig i dag. Jeg brukte rundstykkeoppskriften som utgangspunkt for pizzasnurrer og skinkehorn i dag. Da det det første brettet med pizzasnurrer var klart gikk det opp for meg hvor mye LilleLeo og jeg egentlig har til felles.

Pizzasnurrer, skinkehorn med både barne- og voksenfyll, rundstykker, boller og kanelsnurrer har jeg laget i dag. Jeg har egentlig bakt mesteparten av dagen, men nå er det litt å velge imellom i fryseren også.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 19:54   #11
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Så vittig at denne dukket opp i dag. Jeg har nemlig bakt omkring ti kg gjærdeig i dag. Jeg brukte rundstykkeoppskriften som utgangspunkt for pizzasnurrer og skinkehorn i dag. Da det det første brettet med pizzasnurrer var klart gikk det opp for meg hvor mye LilleLeo og jeg egentlig har til felles.

Pizzasnurrer, skinkehorn med både barne- og voksenfyll, rundstykker, boller og kanelsnurrer har jeg laget i dag. Jeg har egentlig bakt mesteparten av dagen, men nå er det litt å velge imellom i fryseren også.

Du har kanskje kjøkkenmaskin? *støl i armene av bare å tenke på så mye elting*

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 23:34   #12
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Da det det første brettet med pizzasnurrer var klart gikk det opp for meg hvor mye LilleLeo og jeg egentlig har til felles.

Å gud så greit det var å høre!

Gammel 21-12-08, 18:59   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Men på alle forum heter de Nennes. Og de er kejmpegode.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.