Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Dine beste Mac-tips!?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-09, 18:20   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dine beste Mac-tips!?

Jeg er nybegynner på Mac og jeg vil gjerne ha dine beste Mac-tips. Snarveier, kortkommandoer og you name it.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 18:21   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste Mac-tips!?

F11 til skrivebord.
Skift+cmd+4 for å markere for skjermkutt.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 18:24   #3
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Selg den og kjøp ny PC.

Mvh. ikke-frelst, tidligere Mac-eier.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 18:32   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apple + shift + 4 for å lage bilde av et begrenset område på skjermen, litt som Print Screen på PC, bare at man lager et bilde. Hos meg havner bildene på skrivebordet med navn som Picture 1, Picture 2 osv.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 18:36   #5
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spotlight synes jeg er kjekk. Forstørrelsesglass øverst til høyre på skjermen. Man kan skrive inn et ord og det søkes i alle dokumenter, på nettsider man har besøkt osv. Et alternativ til finder f.eks.

Gammel 15-04-09, 19:18   #6
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Selg den og kjøp ny PC.

Mvh. ikke-frelst, tidligere Mac-eier.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 19:19   #7
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

eple + w for å lukke vinduer/faner.

eple + pil opp for å komme øverst til siden.

eple + t for å åpne en ny fane

Disse tre tror jeg er de jeg bruker aller mest.

For du er suveren
Gammel 15-04-09, 19:31   #8
thnp
Aktiv

Medlem siden: Mar 2009
thnp er litt kul
Standard

Aktiver Spaces-funksjonen på kontrollpanelet

thnp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 19:35   #9
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du finner masse tips her.
De har også et forum med tittelen Fra PC til Mac

Gratulerer med ny mac!
- hvilken har du kjøpt?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 22:47   #10
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Jada, det sier de alle.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 22:53   #11
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:kremt:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 23:51   #12
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jada, det sier de alle.

Ja, jeg følte at det hang i lufta, så jeg påtok meg ansvaret for at det ble sagt.

For du er suveren
Gammel 16-04-09, 00:04   #13
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eple + c copy
Eple + v paste

Gammel 16-04-09, 02:56   #14
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Du finner masse tips her.
De har også et forum med tittelen Fra PC til Mac

Gratulerer med ny mac!
- hvilken har du kjøpt?

Takk for tips!

Bursdagsgave fra mannen, en MacBook. Er det alt jeg trenger å si for at dere skal skjønne hva jeg har? Jeg mener at mannen sa noe om Pro også.

Gammel 16-04-09, 02:57   #15
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av thnp, her.

Aktiver Spaces-funksjonen på kontrollpanelet

Hva gjør den?

Gammel 16-04-09, 03:07   #16
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Abonnerer.

Sist redigert av Amelie : 16-04-09 kl 03:07. Årsak: Abbonerer?
Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 03:10   #17
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Og et spørsmål fra meg. Jeg har innstallert et program for synkronisering av mobilen mot Mac. Jeg innstallerer det og det går bra og det legger seg under Macintosh HD. Jeg går inn der i Finder, men finner det ikke. Hva gjør jeg feil? Jeg har også prød å søke etter det, men finner det ikke noen andre steder heller. Det eneste som jeg finner er filen jeg lastet ned.

Gammel 16-04-09, 10:02   #18
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Takk for tips!

Bursdagsgave fra mannen, en MacBook. Er det alt jeg trenger å si for at dere skal skjønne hva jeg har? Jeg mener at mannen sa noe om Pro også.

Da står det MacBookPro rett under skjermen din. Et godt valg

Ang. synk-programmet: Sikker på at du har installert det? Først får du en slags "hvit disk"-ikon på skjermen din, det skal du (dobbel)klikke på, og det åpner seg vindu som inneholder noe du skal slippe i program-mappa på Macintosh HD.

Men er det ikke noe som heter iSync på mac'en din fra før? Tror du kan bruke dette.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 16:43   #19
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Da har jeg nok ikke en Pro. Det var kanskje det han sa at han ville ha selv? Jeg får spørre ham når han kommer hjem.

Det står at det er innstallert.

Det er en pkg-fil. Jeg dobbelklikker og jeg klikker på Fortsett. Jeg skal så bestemme hvor jeg skal legge den og jeg velger Macintosh HD (for jeg vet ikke hvordan jeg velger et annet sted). Klikkrt på fortsett. Så skal jeg velge installeringstype og jeg klikker bare på Installer. Jeg må skrive passordet mitt og så tenker den noen sekunder og så står det Installeringen var vellykket.

Prøver iSync nå. Det ser bra ut så langt, men er livredd for at alt på mobilen skal forsvinne. Da er jeg lost.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.