|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Koble sammen to datamaskiner, med en ekstern felles harddisk - mulig?Ja det lurer jeg på? |
|
|
|
#2 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Koble sammen to datamaskiner, med en ekstern felles harddisk - mulig?Ja det er mulig. Vi har en flashdisk som vi bruker som server og har koblet opp de ulike pc-ene mot denne. Men ikke spør meg hvordan. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Koble sammen to datamaskiner, med en ekstern felles harddisk - mulig?Flashdisk? |
|
|
|
#4 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Koble sammen to datamaskiner, med en ekstern felles harddisk - mulig?Ikke noe problem. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Koble sammen to datamaskiner, med en ekstern felles harddisk - mulig?Jeg har en stasjonær og to bærbare. |
|
|
|
#6 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Koble sammen to datamaskiner, med en ekstern felles harddisk - mulig?
Jada, det er ikke noe problem. Vær obs på at den stasjonære PC'en må stå på dog for at laptopene skal se den eksterne harddisken. Det slipper du med en NAS som kan kobles i en router. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Koble sammen to datamaskiner, med en ekstern felles harddisk - mulig?Og nå har jeg faktisk gjort det, og det ser ut som om det funker juhuu! |
|
|
|
#9 |
|
Unik
|
Sv: Koble sammen to datamaskiner, med en ekstern felles harddisk - mulig?Me har ein gammal laptop ståande som server. Dermed har både eg og mannen mulighet til å printe ut og gå inn på den eksterne harddisken. Det er innmari praktisk igrunn.
|
|
|
#10 |
|
Populærkulturjunkie
|
Jepp og den kan jo stå hvor som helst når man har satt den opp. Jeg har min server på loftet i tredje etasje mens de andre PC'ene står i stua. Et godt tips for fjernstyring av server eller datamaskiner er forøvrig www.logmein.com , en alldeles fantastisk gratistjeneste. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Administrator
|
Sv: Koble sammen to datamaskiner, med en ekstern felles harddisk - mulig?Vi har akkurat investert i en Apple Airport Extreme trådløs ruter (den nye med dual-band WiFi (g og n parallelt)), Airporten har usb-port så der har jeg hektet på en usb-hub og bak hub-en har jeg 2 stk 1TB disker. Fungerer utmerket, macene kjører på n-nettet, mens andre trådløse dingser kjører på g. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Populærkulturjunkie
|
Kudos for nerdeløsningen og lagringskapasiteten HP. Det er klart, alle word-dokumentene tar jo plass! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Administrator
|
Tekst-filer, ASCII, Juste. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Koble sammen to datamaskiner, med en ekstern felles harddisk - mulig?[quote=HP;1598234]Tekst-filer, ASCII, Juste. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Koble sammen to datamaskiner, med en ekstern felles harddisk - mulig?Jeg kjøpte TimeCapsule til macene mine. Men har fortsatt ikke funnet ut av hvordan fildeling funker.
|
|
|
#16 |
|
Administrator
|
Det må arkiveres i Airport-Verktøy, ligger på installasjons-cden. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Off the map.
|
Sv: Koble sammen to datamaskiner, med en ekstern felles harddisk - mulig?Høres ut som det var noen datakyndige her. Håper det er greit at jeg også stiller et spørsmål.
|
|
|
#18 |
|
Administrator
|
Jeg ville nok tatt ut harddisken og satt den inn i et eksternt kabinett (Denne, hvis du har en gammel maskin med IDE-disk). |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Koble sammen to datamaskiner, med en ekstern felles harddisk - mulig?ja det går.
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Koble sammen to datamaskiner, med en ekstern felles harddisk - mulig?Denne tar for seg konfigurasjon og hvordan man deler kataloger og skrivere med Windows XP og Windows Vista: http://www.idg.no/pcworld/tips_og_gu...ticle84978.ece |
|
|
|
![]() |
|
|