|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
![]() Sv: Ærligheten på forum
Jeg er fast bestemt på at moren er skyldig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kvinnern kan umulig være strafferettslig tilregnelig. Man snakker om en veldig syk dame her og da er det vel ikke snakk om dom . |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Aktiv
![]() ![]() |
Nei hun blir vel å få få straffen sin en annen plass enn et fengsel, MEN man blir jo enten dømt eller ikke dømt for det... Det er jo det samme som skyldig eller ikke skyldig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Aktiv
![]() ![]() |
Takk og pris at det er hverken du, VG eller en politimann på TV som skal dømme i slike saker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
er grønn og fin.
|
At politiet går ut og sier det er vel ikke et endelig bevis på at en person er skyldig. Dama er jo arrestert så det er jo klart at politiet tror hun er skyldig.
![]() |
#87 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Men for å si det slik, så stiller hun ikke spesielt sterkt i denne saken i forhold til skyldighetsspørsmålet i forhold til de bevis som allerede foreligger i denne saken.
![]() |
#88 |
Aktiv
![]() ![]() |
Og det utsagnet baserer du på det du har lest i avisen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Münchhausens syndrom, Hedmark (VG)Er glad for at det ikke er meg som skal dømme i denne saken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
er grønn og fin.
|
Mulig jeg har feil, men det er vel ikke bevis, men indisier vi har fått lese om.
![]() |
#91 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
![]() Sv: Münchhausens syndrom, Hedmark (VG)Forferdelig tragisk! Skjønner ikke at det ble reagert tidligere jeg da. Sist redigert av cinderella : 21-12-06 kl 08:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Münchhausens syndrom, Hedmark (VG)Jeg er også utrolig glad for at det ikke er JEG som skal la dommen falle i denne saken... er fast bestemt på at dama er skyldig forde, men det er min mening i den saken!!! Jeg har ingen proffosjonell bakgrunn og er heller ikke en saksbehandler i denne saken så mine meninger forblir her kan man si... Jeg syntes det hadde vært like VILT om det var noen av dere som skulle ha avgjort saken for å si det sånn, så der er vi nok enige... |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Münchhausens syndrom, Hedmark (VG)
Det gjør en stor forskjell. Forskjellen er at hvis man anerkjenner dette som en diagnose betyr det at flere kan ha samme lidelsen, da kan man for hvert tilfelle lære mer om syndromet, hvordan det oppstår, hvordan det arter seg og hvorvidt det er helbredelig. På den måten kan man oppdage det på et tidligere stadium hos andre som har dette syndromet, og gi vedkommende behandling før det er for sent.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 21-12-06 kl 09:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Ja, det kan jeg gladelig innrømme, og selv med det i bakhodet, så taler ikke denne saken spesielt til hennes fordel. Man kan jo håpe at man tar feil i de antakelsene og at det evt fremkommer andre ting.
![]() |
#95 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Münchhausens syndrom, Hedmark (VG)Det skal gå noe om dette på nyhetene nå i kveld, men jeg får ikke sett det... Ett eller annet om at hun skal få samvær med sønnen sin... Er det noen som får med seg dette???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Helt konge
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Aktiv
![]() ![]() |
Takk for oppdateringen Heiko.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Münchhausens syndrom, Hedmark (VG)Så lenge det er under tilsyn kan jeg ikke se noe problem med at hun får se sønnen.
![]() |
#99 |
Epikur
|
![]() Sv: Münchhausens syndrom, Hedmark (VG)Jeg har jobbet innen historisk barnevern tidligere, dvs utredet saker for folk som søker erstatning av statskassen for feil begått av barnevernet. De sakene som gjelder folk på vår alder (født på 60-, 70- og 80-tallet) er at barnevernet ikke grep inn eller grep for sent inn eller grep inn med for lite effektive tiltak.
![]() |
#100 |
Aktiv
![]() ![]() |
Hvis ikke dette er grunn nok så hvet ikke jeg.... Kanskje man må drepe sitt barn for at det skal gå opp for enkelte.... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|