Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sykkeldilemma ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-09, 00:29   #21
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkeldilemma ...

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Men hva gjør jeg da med minstejenta som vil sykle på den trehjulingen? Vi trener mye på å dele, men jeg orker ikke å trene _hele tida_.

Men greier hun virkelig å sykle på den altså? Hun har ikke en gåbil eller noe hun kan henvises til?

Gammel 18-04-09, 00:36   #22
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hun lar seg ikke avspise med en gåbil lenger, nei. Hun klarer ikke _helt_ å sykle på den enda, men det i seg selv gjør henne enda staere, for hun VIL VIL VIL sykle. Jeg tror ikke det er mye om å gjøre før hun klarer det, bare bittelitt mer viljekraft i beina.

Kanskje jeg får sette bort alt av sykler og bare sitte i sandkassa i sommer.

Gammel 18-04-09, 00:38   #23
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Få tak i en sykkel til. Du vet nok inni deg at det er det riktige å gjøre.

(voldsomt engasjement her fra min side i kveld. )

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 00:41   #24
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Få tak i en sykkel til. Du vet nok inni deg at det er det riktige å gjøre.

Og jeg er helt enig.
De koster jo ikke mer enn 300 kroner. Det er lite penger for mye glede.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 00:41   #25
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Engasjement er bra i en så viktig sak.

Gammel 18-04-09, 00:45   #26
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Det er lett for andre å bli sure og fornærmede og ha meninger om hva ungene bør klare, når de ikke er der i hverdagen og ser hva de faktisk mestrer. Du har sett at jenta ikke får det til ennå, du bestemmer hva som skal kjøpes.

Nå blir det snart loppemarkeder og byttedager i forskjellige idrettslag. Jeg vet ihvertfall at ettåringen her i huset skal få sin egen trehjuling selv om "enkelte" mener det er bare tull. Hun kommer til å kunne sykle før hun kan gå hvis hun fortsetter i samme tempo.

Gammel 18-04-09, 01:01   #27
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da trenger du to trehjulinger. Eller en balansesykkel i tillegg. De er jo ganske billige sånne trehjulinger, og man kan få dem brukt for nesten ingenting.

Gammel 18-04-09, 01:12   #28
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Du får kjøre laaaang søndagstur Elise. Så kan du få en rød trehjuling av meg.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 01:12   #29
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøp en sykkel som passer. Sykler skal ikke være for store.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 01:30   #30
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Kjøp en sykkel som passer. Sykler skal ikke være for store.

Veldig enig i den. Du skal ikke vokse inn i en sykkel men ut av den. Det tok lang tid før minsten her var klar for sykken i 4-6 års str. selv om den passet til han. De går fortere og er tyngre enn de minste. Du får bare forklare for svigermor at jenta er redd når hun sykler på den, men at den helt sikkert kommer til å passe henne bedre neste år

Gammel 18-04-09, 11:30   #31
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er regelrett farlig å sende barna avgårde på for stor sykkel. Når de må strekke seg for å klare rekke frem til styret blir sittestillingen for "liggende" og de vil ikke klare se skikkelig opp. De kan rett og slett miste mye oversikt og dette er hovedargumentet leverandørene bruker for å ikke kjøpe for store sykler, men heller en som er passe, som de kan vokse fra.

Gammel 18-04-09, 13:13   #32
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungen skal ha en sykkel som passer. Svigermor får bare tenke sitt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 13:20   #33
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Nå har vi vært ute og prøvd sykkelen igjen. Det viser seg at hun rekker ned med tærne på begge sider, hun har bare ikke giddi og vist meg det før.

Det med vinkel på rygg og dermed hvor man ser har jeg ikke tenkt på, men jeg får se etterpå.

Gammel 18-04-09, 13:27   #34
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Nå har vi vært ute og prøvd sykkelen igjen. Det viser seg at hun rekker ned med tærne på begge sider, hun har bare ikke giddi og vist meg det før.

Det med vinkel på rygg og dermed hvor man ser har jeg ikke tenkt på, men jeg får se etterpå.

Det er ikke høyden på sykkelen som gjør den for stor, men lengden. Det er upraktisk å ikke klare trå, men farlig å ikke klare se skikkelig.

Om du ser for deg en guttesykkel, så skal man kunne stå over rammen med begge føttene godt plantet i bakken uten problemer. Altså skrittet skal være høyere enn sykkelrammen da. Skal helst være litt margin også.

Gammel 18-04-09, 13:41   #35
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg hiver meg på de andre og anbefaler at du kjøper en sykkel til. Jeg ville anskaffet en av de minste tohjulingene. De får du ofte billig eller gratis på finn.no. Som de andre her mener jeg mannen burde være mottakelig for fornuft, men det virker som du ikke er sikker på det. Uansett om hun såvidt rekker nedi så høres det ikke bra ut i forhold til sikkerhet. De minste syklene er best, til og med når hun er klar for å sykle uten støttehjul. Det er de det er lett å lære å sykle på, og jeg ville gitt henne den tryggheten. Til svigermor ville jeg sagt at det var så kjekt med sykkel, og den var så fin, så nå skaffer vi en liten hun kan trene på så den nye finne ikke blir oppskrapt med en gang.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 14:00   #36
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

http://www.aktivfritid.no/product_in...2ebdbacdab5529

Litt dyr kanskje, men du har jo to som kan bruke den etter hverandre.

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 14:45   #37
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Enig med Joika. At hun når nedi med tærne på begge sider er ikke godt nok, hvis hun skal klare å nødbremse med beina! Du får bare fortelle svigermor at dere har gitt den flere forsøk nå, men at det er for trafikkfarlig ennå, og dere gleder dere til å ta den i bruk til høsten eller til neste vår!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 14:47   #38
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkeldilemma...

Jeg hadde kjøpt eller lånt en mindre tohjulssykkel, hvis hun vil ha det. For stor sykkel er ugreit når man skal lære å sykle. Ellers hadde jeg bare latt dem dele på trehjulssykkelen og ventet med tohjuls til interessen dukket opp.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 14:54   #39
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Nå hadde jeg nesten bestemt meg for å kjøpe balansesykkel, men så tittet jeg på finn.no så vi skal dra og titte på en vanlig liten tohjulssykkel senere i dag.

Gammel 18-04-09, 14:58   #40
Left
Passiv

Standard

Bare en liten digresjon. Hvis svigermoren din blir SUR fordi du vil ha en sykkel som faktisk PASSER til datteren din, så får hun jaggu meg bare bli sur altså.
Sykkelen hun har kjøpt kan vel brukes når den passer?
Tror forresten jeg hadde gjort som deg, kjøpt en brukt liten tohjuling.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.