|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Det er vel ingen her som sier at Skvetten MÅ forklare noe som helst. Det er en stor forskjell på å si at folk MÅ forklare og at de må regne med å bli oppfattet som en surfitte om de ikke forklarer.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?
Nå sammenligner jeg kanskje litt med f.eks seter på fly, men altså sånn jeg tenker - deres årsaker kan være hva de vil. Hvis jeg har bestilt et sete på et tog (et fly) og vil ha det setet, så har ingen andre noe med hva mine årsaker er? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Pauset
|
Jeg syntes ikke det jeg da. Syntes det er helt ok, så lenge vedkomne ikke dukker opp, eller så lenge vedkomne ikke har noe i mot det. Er jo faktisk bare å flytte seg. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Absolut ateist
|
Og når det er begrenset med en type plasser og man forsøker å ordne ting, men er litt for sent ute? Det kan være MANGE årsaker til at folk ikke har "ordnet det annerledes".
|
|
|
#25 |
|
Pauset
|
Jeg er enig i det, men når man likevel blir konfrontert, så mener jeg at man kan slippe å fremstå som en surpomp ved å kort og godt si at det er årsaker til at man har bestilt dette setet og at det derfor er viktig å få sitte der, som planlagt. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ute på tur
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Jeg ville nok ha syntes du var litt rar om du bare sa "nei
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Men hvorfor blir man automatisk et hespetre eller en real surfitte bare fordi man ikke vil bytte sete uten å oppgi en grunn.
:like vrang: |
|
|
|
#29 |
|
Absolut ateist
|
Selvsagt, men om du oppfører deg som en drittsekk, så må du jo regne med sure blikk og kommentarer. Det ER måter å si ting på, selv om man ikke ønsker å brette ut sitt personlige liv for hele verden.
|
|
|
#30 |
|
Pauset
|
Jeg er enig i det. Men man kan ikke forvente forståelse om man sier som Skvetten syntes jeg. Men om det er viktigere å ikke si noe personlig til fremmende enn å slippe sure miner, så er det jo et valg, på en måte. Mange mennesker krever en forklaring når de ikke skjønner ting, sånn er det bare. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Absolut ateist
|
Jeg sier ikke at man blir det, men at folk vil oppfatte deg slik. Det er nemlig en hel drøss med idioter som går rundt omkring. Jeg er sikker på at du selv har lagt merke til dem fra tid til annen. Du plasserer deg selv i den kategorien ved å simpelthen nekte uten som mye som antydning til forklaring.
|
|
|
#32 |
|
|
For å være ærlig hadde jeg heller glatt oversett sure blikk og kommentarer enn å føle meg presset til å si noe om egen psykiske eller fysiske tilstand for å få det setet jeg har bestilt og betalt for |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Passiv
|
Men nå var dette "barnet" over femti år da. |
|
|
|
#35 |
|
Mother of Dragons
|
Nettopp. Så kan man heller si "Beklager, men det er viktig for meg å sitte ytterst" eller noe annet som ikke er private opplysninger og om personen blir sur gi blankt beng i det.
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Joda, men når en fremmed insinuerer at det er helt ok å selvhjelpe seg til mitt sete og forvente at det er helt greit, vel da legger man opp til det. Jeg hadde vært flau dersom jeg hadde tatt meg til rette på den måten. |
|
|
|
#37 |
|
Pauset
|
Jepp. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
Krever? Altså, her er det snakk om noen som tar seg til rette på "min" bekostning (i dette tilfellet Skvettens da, men lettere å skrive det sånn), også skal de kunne kreve en forklaring når det ikke blir godtatt? |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ute på tur
|
Jada, jeg skjønner det.
|
|
|
#40 |
|
Pauset
|
Vet ikke hvor mye du legger i å kreve men. Jeg mener bare at de tenker sitt og blir sure om man ikke tydelig viser at det ikke er personlig (at man er sur av prisipp fordi noen har stjålet setet feks), men at de ønsker setet sitt av andre årsaker. |
|
|
|
![]() |
|
|