|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Jeg synes ikke det er uhøflig. Og jeg hadde brydd meg fint lite om hva disse menneskene hadde syntes om meg. Dele sykehistorikk med vilt fremmede?
|
|
|
#42 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?
Jeg tar meg ikke til rette på den måten, men jeg har også satt meg på andres plasser. Utenlands, da jeg ikke ble informert om at man måtte bestille plassbilletter utenom ordinær billett. Jeg beklaget da at jeg hadde tatt plassen, forklarte situasjonen (reiste alene med to barn), forklarte at det var et ledig sete to rader bak meg (hadde sjekket med konduktøren) og spurte om det vær så snill var mulig og bytte. Så absolutt ydmyk i holdningen min, men jeg satt altså på en annens plass og var selvsagt villig til å flytte på meg om den andre hadde insistert.
|
|
|
#43 |
|
Passiv
|
Dersom vedkommende hadde gjort som deg, jo da hadde jeg mest sansynlig flyttet meg. Vel og merke dersom setet var ytterst. Det høres sikkert brutalt ut men det er brutalt når jeg får et skikkelig anfall også, det er vondt og skummelt, særlig om jeg da må krabbe over folk for å kunne få hjelp. |
|
|
|
#44 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Jeg VET jo hvorfor du ville sitte ytterst, så JEG syns jo ikke du er hurpe. Poenget mitt er bare at det skal så jævlig lite til for å få forståelse hos folk og det til og med uten at man trenger å brette ut livshistorien sin.
|
|
|
#45 |
|
Passiv
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Jeg nekter fremdeles og mener at det ska være knekkende likegyldig hvorfor noen sier nei til å f.eks. flytte på seg. Kan ikke få det inn i det blonde tullehodet mitt at det skal være vanskelig å ta et nei for hva det er, nemlig et nei. Uten dikkedarer eller lange utledninger, bare et nei. |
|
|
|
#46 |
|
Bedreviter
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?På fly er det i alle fall regnet som helt akseptabelt å insistere på å beholde sitt midtgangsete hvis det er det man har reservert. Jeg har ved et par anledninger fått spørsmål om jeg kan tenke meg å sette meg innerst, og da svarer jeg som ofte (smilende og hyggelig) at jeg foretrekker å sitte ved midtgangen. Hvis noen synes at jeg er vrang da, så får de heller bare synes det. Jeg har aldri kommet på at det er noe jeg skulle trenge å forklare. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Sær og kresen
Det er faktisk nok. Og ganske avvæpnende.
|
|
|
#48 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Hehe, må dele:
|
|
|
#49 |
|
Passiv
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Sitronen bare elsker å kverulere. |
|
|
|
#52 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Synes ikke denne situasjonen har noe med ærlighet å gjøre, snarere bare høflighet. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Sær og kresen
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Ondskapsfulle Sitronen.
|
|
|
#54 |
|
Passiv
|
Dette var et regiontog så de måtte nødvendigvis betale for et bestemt sete på forhånd. Det at hun valgte å sette seg på et annet sete enn sitt eget burde i grunnen utløst at hun snakket med konduktøren. Da ville hun fått vite at det var to 4-setere som var ledige. |
|
|
|
#55 |
|
seru
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Jeg synes det er helt greit om jeg spør noen om å bytte plass, og de helst ikke vil. Det er en fair sak. På samme måte tillater jeg meg selv å være sær dersom jeg har funnet meg vel tilrette og helst vil sitte der jeg sitter. Men i slike situasjoner som ellers i verden forventer jeg høflighet begge veier. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#57 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#59 |
|
Etylbarbital
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Har ikke finlest tråden, dessuten er jeg ikke vant med plassbillett på tog.
|
![]() |
|
|