Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sykkeldilemma ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-09, 15:00   #41
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykkeldilemma ...

Jeg har jo ikke spurt henne "blir du fornærmet hvis jeg handler som om presangen fra deg ikke var god nok?" men jeg kan godt tenke meg både kommentarer og blikk. Hun har planlagt sykkelkjøpet siden sommeren, og kjøpte den for 3 uker siden. Jeg har sagt at jeg gjerne ville være med når den skulle kjøpes sånn at hun fikk noe som passet, men det syns hun ikke var nødvendig.

Gammel 18-04-09, 15:04   #42
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er sykkelen 16" eller 20"?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 15:07   #43
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Nå er mannen på gli og, gitt.

Men jeg lurer på om ikke den sykkelen fra finn blir for stor, for det står 3-6, og sånn jeg har skjønt så er størrelsene 2-4 og 4-6, og hun har 4-6, eller finnes det en "mellomstørrelse"? Altså, jeg skjønte jo ikke dette før nå, når mannen plutselig ble gira og begynte å se på sykler på nettet.

Edit: Det stod ikke bilde av sykkelen... Men jeg sendte en melding nå og sa at jeg trodde den ble for stor, og trakk meg fra avtalen. Vi drar til sykkelbutikken med en gang i stedet for å vente helt til kvelden med å se på den brukte.

Sist redigert av Elise : 18-04-09 kl 15:13.
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 15:12   #44
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Er sykkelen 16" eller 20"?

Hvordan vet jeg det?

Mannen tipper 16", og at vi bør kjøpe 12" (Han ble veldig engasjert her nå plutselig, visst...).

Jenta er 104 cm høy, men hun er kort i beina og lang i overkroppen.

Gammel 18-04-09, 15:24   #45
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hvordan vet jeg det?

Mannen tipper 16", og at vi bør kjøpe 12" (Han ble veldig engasjert her nå plutselig, visst...).

Jenta mi som er 119 cm lang har akkurt begynt å tørre og sykle på 16 tommer sykkelen vi har (altså 4-6 år, og hun er 5). Eller så har hun bare villet sykle på 2-4 år sykkelen pga. at da når hun skikkelig nedi med begge føttende godt plantet på jorda om hun ønsket det. Viktig at de føler seg trygge.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 15:25   #46
Wanda
Aktiv

Wanda sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jenta vår er 5 år og bruker fortsatt 12''. Vi skal kjøpe 16'' til henne i år, men vil at hun skal være ordentlig stø på denne uten støttehjul før vi bytter. Hun klarte det fint i fjor, men trenger noen dager til med trening i år. Det er virkelig ikke noe problem å bruke 12'' selv om den er beregnet på 2-4 år, vi har stilt inn setet ganske høyt. Hun er ca. 112 cm høy.

Jeg ville anbefalt å kjøpe en 12''

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 15:29   #47
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Jepsi, pepsi.

Nå må bare minsta våkne fra lur, så skal vi dra avgårde.

Gammel 18-04-09, 15:45   #48
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hvordan vet jeg det?

Det står på dekket.

Poden her er oppunder 120 cm og har akkurat begynt å sykle på sin 16". Den er nok knapp om et år, men det er akkurat passe til han nå.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 19:55   #49
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har akkurat kjøpt 20" i dag, og den er fra 6-8 år. Sjuåringen rekker akkurat såvidt ned med bena, og kunne ikke hatt den større. Den han hadde fra fem år til nå er nok 16", eller 4-6 år. Så jeg tipper det er 12" dere bør kjøpe.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 20:33   #50
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du kjøper balansesykkel slipper du å gjøre svigermor sur, fordi det er noe "helt annet", begge ungene får nytte av det fordi det er en glimrende overgang til tohjuling, og jenta di får sommeren på seg til å vokse inn i tohjulssykkelen med pedaler

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 21:18   #51
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Men så var det det om det er praktisk å sykle på tur uten pedaler, da... Men men. Det ble en vanlig sykkel. Dro først til g-sport, men han måtte ringe 2 andre g-sporter og to intersporter før vi fant noen som hadde rååååsa sykkel i minste størrelse.

I dag tidlig var det altså sånn igjen, storesøster stikker av med trehjulingen og ettåringen er fullstendig knust.

Men nå, ny 12" til eldste, og jeg må si jeg ble litt forundret, for hun klarer faktisk ikke å ha føttene flatt i bakken på denne engang. Men det ser mye mer behagelig ut, altså. Det er riktig, liksom.

Og minsta får ha trehjulingen i fred.

Gammel 18-04-09, 21:20   #52
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fin sykkel hun fikk da

Bare sånn til info - det går helt fint å sykle på tur på løpesykkel Etterhvert går det temmelig radig og vi har hvertfall syklet 2-3 kilometersturer på den uten problemer. Faktisk er det mye enklere å kjøre med den i oppoverbakker, på grus og på skogsstier enn en vanlig tohjulssykkel (og spesielt en med støttehjul på grus)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 21:22   #53
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott ny sykkel. Tenker begge blir fornøyd nå. Du kan jo sette setet på den nye sykkelen enda litt lavere sånn at hun når ordentlig nedi bakken? Den sykkelen holder lenge til henne, så det blir nok en stund til hun entrer svigermors gave tenker jeg. Den størrelsen på sykkelen er nemlig den beste å sykle på for nybegynnere uten støttehjul også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 21:42   #54
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Så fin sykkel hun fikk da

Bare sånn til info - det går helt fint å sykle på tur på løpesykkel Etterhvert går det temmelig radig og vi har hvertfall syklet 2-3 kilometersturer på den uten problemer. Faktisk er det mye enklere å kjøre med den i oppoverbakker, på grus og på skogsstier enn en vanlig tohjulssykkel (og spesielt en med støttehjul på grus)

Det er også vår erfaring, og i tillegg skaper det ikke trøbbel med ujevne veier med hull i.

Men uansett: Fine jenter med fine sykler - god sykkelsesong

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 23:53   #55
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Det er jo lett å se at den nye sykkelen passer perfekt! Kunne den egentlig vært noe større, da? Grattis!

Jeg er også litt i tvil her, for husets storesøster ønsker seg ny sykkel. Den gamle har ikke riktig farge (), men det er ikke noen vits i å kjøpe en ny 12" når hun blir fem om to dager, og er omtrent 110 cm? Hun kan begynne på 16" da, ikke sant? (Dette kan jeg jo i grunnen lage en ny tråd på... )

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 00:21   #56
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratla m/ny sykkel. (Ellers - joda - det går helt fint å sykle på tur. Veldig fint, faktisk. Uten støttehjulene kommern man seg frem absolutt over alt.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.