|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva syns dere om makulering av bøkerJeg synes det er helt greit.
![]() |
#22 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Hva syns dere om makulering av bøkerDette må da altså jammen Fretex få lov og bestemme selv. Og jeg vil gjerne se belegg for påstandene dine om at de kjører førsteutgaver av store norske forfattere i kverna... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
![]() Sv: Hva syns dere om makulering av bøkerJeg har med mine egne øyne sett hva som blir sendt til makulering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva syns dere om makulering av bøkerNår jeg kaster en bok i papirsøpla så blir den resirkulert. Kaster jeg den til Fretex blir den resirkulert. Kanskje blir den solgt først, men når jeg leverer ting til Fretex er det fordi jeg kaster det. Skal Fretex ha arkivarer eller antikvarer eller hva det nå er sittende for å sjekke bøkene som folk kaster? Selvsagt må de kunne kaste det de vil. Det er ikke Fretex som kaster bøker, det er folk som kaster bøker. Leit om verdifulle eksemplarer går tapt, men det er da ikke Fretex eller Renovasjonsvesenets ansvar dersom det skjer. At Bibler blir makulert er vel ingen forbrytelse? Jeg regner med at mange av mine bibler vil bli makulert etterhvert. Jeg regner ikke med at mine etterkommere vil samle på absolutt alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Sv: Hva syns dere om makulering av bøker
Slike finnes det ufattelig mange av. De har affeksjonsverdi for noen, men liten verdi forøvrig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Hva syns dere om makulering av bøkerAstrid Lindgren, Bobsey-barna og Frøken Detektiv er jo gitt ut i enorme opplag, så der finnes det mengder som er lett og få tak i. Det er veldig langt fra dette til førstutgaver av Ibsen, Wergeland og Hamsun som du viste til. Hvis du er så opptatt av dette, hvorfor tok du ikke rett og slett tilside bibelen og salmeboken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Men hva er egentlig problemet?
![]() |
#28 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hva syns dere om makulering av bøkerSå hva gjør du med dette da, Dagmar, sånn bortsett fra å sutre om det her?
![]() |
#29 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva syns dere om makulering av bøkerHvis de taper penger på å vite litt for lite om bøker så er det synd for virksomheten deres som kunne trengt pengene. Ellers har jeg ikke noen sterke følelser for dette.
![]() |
#30 |
|
Hvorfor er dette så vanskelig å tro? Hva skal Fretex med gamle salmebøker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
:sverger til Bobsey-barna: (no pun intended)
![]() |
#32 |
Nybegynner
![]() |
Når Fretex får inn bøker går de inn på en side som heter http://www.antikvariat.net Denne siden bruker Fretex til og verdisette bøker. Uansett hva verdien de setter blir om den blir 30 eller 10000 blir de ikke solgt blir de kvernet opp. Fretex får 10 øre kiloen for papir restene. Ergo kunne de solgt bøkene for 1 krone stk og fått mer fortjeneste på dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hva syns dere om makulering av bøkerJeg er nysgjerrig på hvordan du (tilsynelatende) har så detaljert kunnskap om Fretex' bokmottaksprosedyrer?
![]() |
#34 |
|
Hvis dette er en viktig sak for deg kan du vel ta det opp i Fretex. FP er nok ikke rette stedet for å ordne opp i dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Sær og kresen
Ganske sikker på at det er et logistikk-/økonomi-/verdispørsmål som Fretex har regnet på og funnet ut av.
![]() |
#37 |
A friend with benefits
|
Da er vi to.
![]() |
#38 |
Nybegynner
![]() |
Hvorfor så aggresiv? Har jeg sagt at dette er viktig? Nei jeg stilte et spørsmål har blitt stilt flere spørsmål og svart på disse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Bedreviter
|
Jeg kan vanskelig forestille meg at Fretex med vitende og vilje destruerer førsteutgaver av Hamsund og Ibsen. At de ansatte ved Fretex kanskje ikke alltid vet hvilke verdier de har mellom hendene, er en helt annen sak. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|