Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva syns dere om makulering av bøker

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-09, 01:20   #11
dagmar
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2009
dagmar har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva syns dere om makulering av bøker

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Når jeg kaster en bok i papirsøpla så blir den resirkulert. Kaster jeg den til Fretex blir den resirkulert. Kanskje blir den solgt først, men når jeg leverer ting til Fretex er det fordi jeg kaster det. Skal Fretex ha arkivarer eller antikvarer eller hva det nå er sittende for å sjekke bøkene som folk kaster? Selvsagt må de kunne kaste det de vil. Det er ikke Fretex som kaster bøker, det er folk som kaster bøker. Leit om verdifulle eksemplarer går tapt, men det er da ikke Fretex eller Renovasjonsvesenets ansvar dersom det skjer. At Bibler blir makulert er vel ingen forbrytelse? Jeg regner med at mange av mine bibler vil bli makulert etterhvert. Jeg regner ikke med at mine etterkommere vil samle på absolutt alle.

Når Fretex får inn bøker går de inn på en side som heter http://www.antikvariat.net Denne siden bruker Fretex til og verdisette bøker. Uansett hva verdien de setter blir om den blir 30 eller 10000 blir de ikke solgt blir de kvernet opp. Fretex får 10 øre kiloen for papir restene. Ergo kunne de solgt bøkene for 1 krone stk og fått mer fortjeneste på dem.

dagmar er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.