Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hagearbeid ok på en søndag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-09, 13:24   #21
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hagearbeid ok på en søndag?

Opprinnelig lagt inn av Travolta, her.

Nei, klær henger man ikke opp utendørs på en søndag! Jobbe stille i hagen synes jeg går an, men gressklipperen bør man unngå så langt man kan.

Helst skal man gjøre ingenting på en søndag (holdt på å gå på veggen da jeg var liten!).

Gammel 19-04-09, 13:25   #22
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det ser stygt ut på en søndag (jeg er godt oppdratt av min mor. ). Men jeg er helt enig altså.

Det ser da akkurat like stygt ut alle andre dager.

Her blir det ikke hagearbeid eller klær ute denne søndagen - men det er fordi det snør.

Gammel 19-04-09, 13:27   #23
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Et diskret lite klesstativ på verandaen gjør selvsagt ingenting.

.. med mindre du henger opp undertøy på det. Undertøy skal bare henges opp inne.

Gammel 19-04-09, 13:27   #24
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, nettopp! Du er sikkert typen som aldri jobber i hagen, unntatt 1.mai - da jobber du nok som en helt.

1. mai, det spiller ingen rolle. En dag som alle andre. Sånn bortsett fra det, så har jeg ikke hage, skal heller aldri ha hage. :lat:

Gammel 19-04-09, 13:27   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes selvsagt slike regler er latterlige og gammeldagse og kunne funnet på å henge opp klær og jobbet i hagen og hvasomhelst på søndager. Men jeg synes det blir noe annet med bråking, så det sparer jeg meg for så godt jeg kan. EN dag i uka kan folk få litt fred synes jeg.

Gammel 19-04-09, 13:28   #26
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det ser da akkurat like stygt ut alle andre dager.

Her blir det ikke hagearbeid eller klær ute denne søndagen - men det er fordi det snør.

Nei, det ser ekstra stygt ut på en søndag. Det har noe med at det er én dag i uka som vi kan kjenne ro - både for hørsel og syn. Jeg hadde blitt stressa hvis vi ikke hadde denne dagen som skiller seg ut fra de andre. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke synes litt hagearbeid går an.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 13:28   #27
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

1. mai, det spiller ingen rolle. En dag som alle andre. Sånn bortsett fra det, så har jeg ikke hage, skal heller aldri ha hage. :lat:

Det er ikke en dag som alle andre for alle. Jeg hadde aldri jobbet i hagen 1. mai, men jeg bryr meg katten om at andre gjør det. Du hadde med andre ord ikke irritert meg.

(forøvrig bærer hagen min preg av at jeg veldig sjelden jobber med den )

Gammel 19-04-09, 13:28   #28
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

EN dag i uka kan folk få litt fred synes jeg.

Den skal jeg prøve meg på til ungene!

Gammel 19-04-09, 13:29   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Den skal jeg prøve meg på til ungene!

Noe sier meg at de ikke vil bry seg så voldsomt om akkurat det.

Gammel 19-04-09, 13:30   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Hvis alle sammen begynner å henge ut klær på søndager, kanskje vi da kan få bukt med disse gammeldagse kristne holdningene?

Gammel 19-04-09, 13:31   #31
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Noe sier meg at de ikke vil bry seg så voldsomt om akkurat det.

du har rett.

Gammel 19-04-09, 13:32   #32
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Greit nok at det er gamle kristne holdninger, men tross alt er det litt fornuft i de også. Det er godt med en hviledag i uken! Likevel kan det skape mer stress å se at arbeidet hoper seg opp enn å få det unna.

Gammel 19-04-09, 13:34   #33
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Koster det så mye å henge ut tøyet inne akkurat denne dagen da?

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 13:37   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nei, egentlig ikke. Jeg har ikke mulighet til å henge det ute engang, og når vi flytter så vil jeg bruke hageplassen til mye annet gøy enn klær, så jeg kommer alltid til å ha det inne.

Gammel 19-04-09, 13:37   #35
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Det er kanskje en del som vasker klær i helgene, og må da nytte været til å henge de ut.
Jeg sluttet å henge ut klær på bakkenivå for mange år siden, etter at vi ble frastjålet mye flotte klær.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 13:37   #36
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis alle sammen begynner å henge ut klær på søndager, kanskje vi da kan få bukt med disse gammeldagse kristne holdningene?

Hva er poenget med å bli kvitt dem da? Det at jeg ikke henger ut tøy på søndager har ingenting med kristendom å gjøre hvertfall. Det har mer å gjøre med at det er deilig å ha en dag som er annerledes og hvor man kan fokusere på andre ting.

Gammel 19-04-09, 13:39   #37
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seriøst, klesvasken kan man henge opp inne på søndager. I alle fall hvis den utendørs henger godt synlig for naboer. Et diskret lite klesstativ på verandaen gjør selvsagt ingenting.

Kesstativet mitt er ikke så stort, og det står bak huset på terrassen. Tror ikke naboen, eller Gud , bryr seg med det. Klart det ikke koster noe å henge det opp inne, sånn rent bortsett fra at det tar mye lengre tid å tørke klærne inne- det er sol (!) i Bergen i dag, og det vil jeg utnytte.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 13:40   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hva er poenget med å bli kvitt dem da? Det at jeg ikke henger ut tøy på søndager har ingenting med kristendom å gjøre hvertfall. Det har mer å gjøre med at det er deilig å ha en dag som er annerledes og hvor man kan fokusere på andre ting.

Det stammer hvertfall fra kristendommen, gjør det ikke? Uansett synes jeg det er ganske gammeldags å bry seg med at andre henger opp klær eller gjør noe stille og rolig på søndager. Bråk blir noe helt annet, det er jo til sjenanse for de aller fleste uansett hvor de oppholder seg og det kan være fint å slippe det en dag i uka. Selv synes jeg klesvask ute bare er et tegn på at våren og sommeren er kommet.

Gammel 19-04-09, 13:42   #39
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber i hagen, klipper gress og henger ut klær, helt uavhengig av hvilken dag det er. Dette er arbeid jeg gjør når jeg har tid, og været tillater det.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 13:43   #40
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde lett funnet på å jobbe i hagen på en søndag. Hadde aldri slått meg at jeg ikke kunne henge ut klær på en søndag heller. Nå henger jeg ikke ut mye klær da vi bruker 95% tørketrommel (ja bør skjerpe oss).

Synes folk skal få bestemme når man har lyst til å ta hviledag. I går hadde jeg hviledag. Da var mannen vekke og jeg og guttungen koste oss med å gå på besøk og grillet hos mamma på ettermiddagen.

Vi har veldig kristne naboer og langfredag prøvde vi å unngå å jobbe mye utenfor i respekt for de. Ellers i påsken og søndager bryr jeg meg ikke.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:33.