|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Altså; om noen tror at jeg lar halvgamlinger ta seg til rette på min bekostning, så må de faktisk tro om igjen.
|
|
|
#106 |
|
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Jeg skjønner ikke helt problemet med å være smooth heller, jeg da. Ikke fordi det er så himla viktig at folk ikke blir sure, men det koster så lite. Her virker det jo nesten som at jo bråere/surere/gneldrete man svarer, jo tøffere er man? Sist redigert av Maverick : 19-04-09 kl 14:45. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?
Forsåvidt enig med det. Jeg hadde derimot blitt irritert hvis jeg var grei og ga en dame plassen min, og hun ikke engang sa takk. Har hatt en del episoder med middelaldrende (alltid damer) som er utrolig frekke, og da sitter "smootheten" langt inne hos meg. Men jeg begynner aldri, det skal jeg ha. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Hvem vet, kanskje de gamle damene er barnevernsbarn med adferdsvansker de også? Og med tanke på hvordan barnevernet var for 50 år siden, så fortjener de ganske mye slack.
|
|
|
#109 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Jeg tror kanskje ikke problemet hennes var at hun måtte gi tilbake plassen og flytte seg. Hun antok vel at det ikke var noe problem, kom med en kort forklaring på hvorfor hun ønsket det setet, og hadde sikkert derfor ventet litt mer enn "Nei" i retur. Du har selvfølgelig din fulle rett til ditt sete, men jeg ser ikke helt stresset med å istedetfor "Nei" si et par-tre flere ord som sikkert også skaper mer samarbeid og velvilje fra henne. Win-win. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Halloen!
Du sier noe der. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Ringskrømt
|
Sist redigert av Skremmern : 19-04-09 kl 15:51. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Halloen!
Det skjønner jeg, men det forklarer ikke at hun ikke gadd å si takk da Skvetten flyttet seg like etterpå. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Passiv
|
Greit at jeg er et hespetre men når det sitter noen på min plass og som ikke gjør mine til å flytte seg og som attpåtil mener at jeg ikke bør ha noe problem med å gi henne min plass, vel da blir jeg et enda større et ved å ikke gi henne annet et et nei, det vil jeg faktisk ikke. Når jeg attpåtil sørger for at hun får mitt sete er det også såpass negativt ladet at jeg ikke får takk en gang. Vel du, jeg vil da heller være hespetre enn å legge ut om ting som har med min helse å gjøre til fremmede. |
|
|
|
#115 |
|
Mother of Dragons
|
Skvetten da, det er da ingen som synes du er et hespetre her, du fikset jo til og med et annet sete sånn at du flyttet deg. Men poenget er jo at det er en risiko å ta, å bli tatt for å være et hespetre om man ikke forklarer hvorfor man ikke vil gi opp setet sitt til fremmede. Men so what, hva spiller det for noen rolle?
|
|
|
#116 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Når man tar seg til rette og tar et sete som ikke er ditt eget, synes jeg ikke at den som "eier" setet trenger å oppgi grunn når han eller hun sier hun ønsker å ha setet selv. Vi har opplevd situasjoner, hvor vi er delt opp på en litt dum måte når vi reiser, og da spør jeg alltid høflig om vi kan bytte sete med noen andre. Sier de nei, aksepterer jeg det uten å kreve å vite hvorfor.
|
|
|
#117 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Ja, nettopp. Jeg har IKKE uttalt at du er verken hespetre eller bitch eller noe, men du må regne med at NOEN kan se på deg slik. Og om det er greit for deg, så fortsetter du i samme tralten. Om det ikke er greit, så bør du kanskje vurdere å ordlegge deg mildere neste gang.
|
|
|
#118 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Jeg synes ikke du er et hespetre Skvetten, i hvert fall ikke på grunnlag av dette.
|
|
|
#120 |
|
By the Sea
|
Dette er jeg veldig enig i.
|
![]() |
|